kenen sukunimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
annetaan kolmannelle lapselle. Kaksi edellistä äidin nimellä ja haluisin kolmannenkin omalle nimelle, mut mies on sitä mieltä että hänen nimelleen... Pitääkö mun perustella jollekin taholle että haluan oman tavallisen sukunimeni lapselle. Miehen sukunimi on ihan karmea, takuulla kiusattaisiin koulussa...

Just oli kaverin kans asiasta puhetta. Heillä poika on äitinsä sukunimellä, ja kun pikkusisko syntyi hänet oli pakko kastaa myös äidin sukunimelle. Näin ainakin kirkolta sanottiin, jos molemmat vanhemmat samat niin lapset ei voi olla eri sukunimillä.

[QUOTE="näin täällä";22607855]Just oli kaverin kans asiasta puhetta. Heillä poika on äitinsä sukunimellä, ja kun pikkusisko syntyi hänet oli pakko kastaa myös äidin sukunimelle. Näin ainakin kirkolta sanottiin, jos molemmat vanhemmat samat niin lapset ei voi olla eri sukunimillä.[/QUOTE]

Ihan järkevä sääntö.

samaa perhettä ollaan ja tosiaan isommat lapset eivät edes tahdo isän nimeä, joten riitelyks taitaa mennä....

Mies voi sitten riidellä ihan yksikseen koska jos isompien lasten sukunimeä ei muuteta niin kolmaskin lapsi saa sun sukunimen. Näin se vain menee eikä asia ole miehes päätettävissä.

Jos aiemmat lapset ovat saman isän kanssa, kuin uusi tulokas, niin lapselle tulee sama nimi kuin vanhemmilla sisaruksilla (tässä tapauksessa äidin). Jos vanhemmilla lapsilla olisi eri isä ja hänen nimensä, niin tulokkaalle tulisi isänsä nimi.