Kenen vakuutuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miim"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miim"

Vieras
Meillä sellainen tilanne, että mummo oli hoitamassa lapsia meillä viikonlopun kun olimme miehen kanssa reissussa. Jossain vaiheessa on 2v kerennyt käymään kivellä naarmuttamassa autoa. Mistä ja kenen vakuutuksesta voisi korvauksia hakea?

Teidän omasta kotivakuutuksestanne.

Meillä on If:illä kotivakuutus, joka korvaa myös sen, jos lapsi heittää kiven esim. naapurin auton tuulilasiin. Toki tilanteen tulee olla sellainen, että lasta ei olla jätetty ns. valvomatta...mutta jos mummo on ollut vaikka auton perässä purkamassa kasseja autosta ulos ja 2v on samaan aikaan napannut maasta kiven ja vetänyt naapurin autoon vähän uutta tyyliä, vakuutus korvaa. Luulisin, että myös silloin, jos on oma auto kyseessä. Ehkä. Kokeile.

Viimeksi muokattu:
Teidän omasta kotivakuutuksestanne.

Meillä on If:illä kotivakuutus, joka korvaa myös sen, jos lapsi heittää kiven esim. naapurin auton tuulilasiin. Toki tilanteen tulee olla sellainen, että lasta ei olla jätetty ns. valvomatta...mutta jos mummo on ollut vaikka auton perässä purkamassa kasseja autosta ulos ja 2v on samaan aikaan napannut maasta kiven ja vetänyt naapurin autoon vähän uutta tyyliä, vakuutus korvaa.

Niin, näin se myös minun ymmärtääkseni menee. Mutta jos kyse on perheen omasta autosta niin eihän silloin vakuutus korvaa?

Niin, näin se myös minun ymmärtääkseni menee. Mutta jos kyse on perheen omasta autosta niin eihän silloin vakuutus korvaa?

Olin alkuun siinä luulossa (luin omiani) että kyseessä on naapurin auto. Kun luin aloituksen uudestaan, muokkasin tekstiäni lisäämällä muutaman sanasen tuonne loppuun :)

Mutta miksi ei korvaisi? Jos mun lapseni pudottaa mun läppärini lattialle, vakuutus korvaa. Jos mun lapseni naarmuttaa mun puhelimeni näytön, vakuutus korvaa. Miksi se ei korvaisi sitä, jos lapsi naarmuttaisi mun autoni...kun autovakuutuksenkaan piikkiin se ei mene?

Saattaa olla, että ei tosiaan korvaa...mutta kun se sama vakuutus kuitenkin korvaa pyörän, niin miksi ei autoa? Kokeilisin :)

Olin alkuun siinä luulossa (luin omiani) että kyseessä on naapurin auto. Kun luin aloituksen uudestaan, muokkasin tekstiäni lisäämällä muutaman sanasen tuonne loppuun :)

Mutta miksi ei korvaisi? Jos mun lapseni pudottaa mun läppärini lattialle, vakuutus korvaa. Jos mun lapseni naarmuttaa mun puhelimeni näytön, vakuutus korvaa. Miksi se ei korvaisi sitä, jos lapsi naarmuttaisi mun autoni...kun autovakuutuksenkaan piikkiin se ei mene?

Saattaa olla, että ei tosiaan korvaa...mutta kun se sama vakuutus kuitenkin korvaa pyörän, niin miksi ei autoa? Kokeilisin :)

Sellainen ero siinä on, että auto ei sisälly kotivakuutukseen, ei rikkoutumisen, ei varkauden, ei vahingon eikä vastuuvakuutuksen osalta. Eli ei korvaa, auto ei ole irtaimistoa.

Sellainen ero siinä on, että auto ei sisälly kotivakuutukseen, ei rikkoutumisen, ei varkauden, ei vahingon eikä vastuuvakuutuksen osalta. Eli ei korvaa, auto ei ole irtaimistoa.

Naapurin auto kuitenkin sisältyy sen vastuuvakuutuksen osalta...joten miksi se oma auto ei sisälly?

Pitääpä siirtää auto naapurin nimiin, jos lapsi vaikka sitä joskus kivellä kopauttaa, jotta saadaan vakuutuksista moinen sitten korvattua :D

Yleensä vakuutuksissa on jonkinlainen huolellisuusvelvoite. Eli tavaroita ym. ei saa käsitellä huolimattomasti, tai ei korvata. Ja 2-vuotiaan jättäminen valvomatta, on mielestäni huolimatonta.

Naapurin auto kuitenkin sisältyy sen vastuuvakuutuksen osalta...joten miksi se oma auto ei sisälly?

Pitääpä siirtää auto naapurin nimiin, jos lapsi vaikka sitä joskus kivellä kopauttaa, jotta saadaan vakuutuksista moinen sitten korvattua :D

Vastuuvakuutus korvaa vieraalle omaisuudelle aiheutuneet vahingot, ei omalle. Kotivakuutus taas korvaa omalle irtaimistolle sattuneet vahingot, ja siihen kategoriaan ei moottoriajoneuvot kuulu, niillä pitää olla oma vakuutus.

Yleensä vakuutuksissa on jonkinlainen huolellisuusvelvoite. Eli tavaroita ym. ei saa käsitellä huolimattomasti, tai ei korvata. Ja 2-vuotiaan jättäminen valvomatta, on mielestäni huolimatonta.

Lapsi voi hetkessä valvonnankin alla aiheuttaa vahingon, meillä 6v poika kaatoi kumminsa moottoripyörän isänsä ja tämän kummin silmien alla, tästä aiheutui 2000 e korjauskulut, vastuuvakuutus korvasi.

Lisäksi monissa vakuutuksissa on tahallisuus/vahinko -kohta, rajattuna 10-12 ikävuoteen.

No, oliko kyseessä oma, vai jonkun toisen auto?

Jos toisen, niin kotivakuutus korvaa. Jos oma auto, niin sitten oman auton kaskovakuutus, mutta siinä sitten putoaa bonukset samalla.

Parhaitenhan tuo selviää tietysti kysymällä vakuutusyhtiöstäsi, eikä täältä palstalta.

No, oliko kyseessä oma, vai jonkun toisen auto?

Jos toisen, niin kotivakuutus korvaa. Jos oma auto, niin sitten oman auton kaskovakuutus, mutta siinä sitten putoaa bonukset samalla.

Parhaitenhan tuo selviää tietysti kysymällä vakuutusyhtiöstäsi, eikä täältä palstalta.

Tuolla ap kirjoitti, että kyseessä oma auto.
Meillä on kaskossa sellainen, että bonukset ei ekasta vahingosta tipu, tämä vissiin jo aika yleistä?

Lapsi voi hetkessä valvonnankin alla aiheuttaa vahingon, meillä 6v poika kaatoi kumminsa moottoripyörän isänsä ja tämän kummin silmien alla, tästä aiheutui 2000 e korjauskulut, vastuuvakuutus korvasi.

Lisäksi monissa vakuutuksissa on tahallisuus/vahinko -kohta, rajattuna 10-12 ikävuoteen.

No ellei 6-vuotias ole todella jälkeenjäänyt, on hän vähän eri tasolla kuin 2-vuotias.

Vastuuvakuutus on nimensä mukaisesti turva sitä vastaan, että joutuu jollekulle ulkopuoliselle vastaamaan korvauksista.

Mikä on valvomatta jättämistä? Sekö, jos seison metrin päässä, selkä lapseen päin? Jos, niin myönnän jättäväni kaikki lapseni heiteille joka ikinen päivä, monta kertaa :D

Alle 1v nappasi läppärin johdosta kiinni ja kiskaisi läppärin lattialle. Minä seisoin 3 metrin pääsä, mies metrin päässä. Itse olin kääntynenä lapseen päin, mutta katsoin lapsesta metrin päässä seisovaa miestäni, jonka kanssa juttelin. Mies oli kylki lapsen suuntaan ja hän katsoin minuun päin. Tiesimme, että lapsi oli siinä ihan vieressä, mutta emme jutellessamme huomanneet, että lapsi tarrasi johtoon ja kiskaisi läppärin alas.

Mun mielestäni lapsi ei ollut valvomatta, sillä olimme samassa huoneessa ja mies oli lähes kosketusetäisyydellä lapseen. Olimme selvinpäin, aurinkokaan ei häikäissyt näköä haittaavasti, eikä televisiokaan pauhannut siten, että keskittyminen olisi siksi ollut häirittynä. Mutta silti lapsi sai kiskottua läppärin lattialle.

Yhteistyössä