Tässä ketjussa B)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja haaskan näköinen:Varmaan voisit ottaa vaikka esim. sosepurkin mukaan ja syöttää sen lapselle,ennen kuin menet sinne kauppaan? Ihan vinkkinä vaan...![]()
Ei purkkiruokaa Hyvän Äidin lapsille :saint:
Hei oikeesti, kai kaikki nyt tajuaa, että oikeata tapaa ei ole, koska oikea tapa on aina just mun tapa.
Mitä jos kantaisinkin käsiveskassa porkkanoita ja perunoita, spriikeitintä ja soseuttimen töihin. Voin sitten tehdä näppärästi vaikka lähijunassa omat soseet sille lapselle annettavaksi ennen kauppaan menoa.
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja mä:[Kyllä maailmaan meteliäö mahtuu, on se sitten jonkin mielestä kuinka ikävää tahansa.
Minäminäminä-asenne taas valloillaan.
Ihmettelin samaa käydessäni itsepalvelukirpparilla toissailtana. Ainakin kolme lasta huusi rattaissa naama punaisena ja mammat vaan jatkoi shoppaamista. Oli muuten tosi hienoa yrittää keskittyä itse katsomaan.
Varmaan teistä on hienoa kuunnella lastenne itkua, mutta muiden mielestä voisitte ehkä siinä tilanteessa vaikka poistua rauhoittelemaan sitä lasta muualla.
Ja ei: en ole lapsivihamielinen, vaan muut huomioon ottava äiti.
Mielestäni itselläsi on minäminäminä -asenne. Luulisi aikuisen ihmisen pystyvän "keskittyvän" kirppariostoksen tekoon, vaikka lapsia huutaisikin ympärillä. Ikäväähän se huuto on ja ainakin itse "häpeän ja kärsin" huutavasta muksustani, mutta minkäs teet? Enpä kaupassa ainakaan rupea antamaan kaupan tavaroita syötäväksi/hajotettavaksi, että saisin huudon loppumaan. En saisi ikinä tehtyä yksivuotiaani kanssa kauppaostoksia, jos täytyisi aina lähetä välillä rauhoittamaan lasta jonnekin pois. Ja veikkaanpa, että joudut jatkossakin kuulemaan lapsen ääntä kaupoissa...
Mutta kerropa minulle, miksi sitä ostosten tekoa kirppareilla tms. on vaan pakko jatkaa itsepintaisesti, vaikka lapsi huutaa kärryissä naama punaisena? Miksei voi mennä hetkeksi muualle rauhoittelemaan?
"Luulisi aikuisen ihmisen pystyvän keskittymään ostosten tekoon, vaikka lapsi huutaa vieressä? " Veikkaanpa, että se onnistuu itse asiassa lapselta paremmin kuin aikuiselta...
Kun itse on mennyt sinne rauhassa ilman lapsia katselemaan ja ns. rentoutumaan, viettämään hetken sitä omaa aikaa, niin tottakai sitä pystyy tekemään, mutta miksi pitäisi?
Alkuperäinen kirjoittaja mä:[Mutta vihjeenä voisin antaa, jos haluat viettää omaa aikaasi hiljaisuudessa, niin älä ihmeessä mee viettämään sitä aikaasi kauppaan tai mihinkään muuallekaan missä meteliä saattaa kuulua. Mee poimimaan metsään vaikka puolukoita.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja haaskan näköinen:Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja haaskan näköinen:Varmaan voisit ottaa vaikka esim. sosepurkin mukaan ja syöttää sen lapselle,ennen kuin menet sinne kauppaan? Ihan vinkkinä vaan...![]()
Ei purkkiruokaa Hyvän Äidin lapsille :saint:
Hei oikeesti, kai kaikki nyt tajuaa, että oikeata tapaa ei ole, koska oikea tapa on aina just mun tapa.
Mitä jos kantaisinkin käsiveskassa porkkanoita ja perunoita, spriikeitintä ja soseuttimen töihin. Voin sitten tehdä näppärästi vaikka lähijunassa omat soseet sille lapselle annettavaksi ennen kauppaan menoa.
Vois olla vähän hankalampi ratkaisu, mutta kokeile ihmeessä.
Alkuperäinen kirjoittaja mervi:peesaan ap:tä! Mun 1-vuotias ei lähde nälkäisenä kauppaan mukaan, mutta jaksaa istua kärryissä paikallaan vain hyvin pienen ajan. Loppuajan sitten yrittää kiivetä kärrystä pois, repii hyllyiltä tavaroita, riisuu vaatteitaan ja tuskailee.. Kaupasta ostamiani tavaroita en anna syödä etukäteen, mutta otan usein mukaan omaan pussiin mukaan maissinaksuja. Istuu rauhassa ja syö naksujaan että saan tehdä ostokset loppuun. Mitähän kommenttia tästä saan (aukaisee myös sateenvarjonsa..)
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Minä en opeta lapsia siihen, että huutamalla saa asioita periksi. Huutavan lapsen roudaan ulos tai hoidan kauppareissun pian. Siinäpä oppii, että tietyt asiat hoidetaan tietyllä tapaa ja huuto ei auta.