Keppari-harrastajien äitejä/isiä paikalla? Kysyttävää olisi :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisa"

Vieras
Keksin viimehetkillä innostavan aiheen esseeseen joka mun täytyy kirjoittaa leluista. Aihe on kepparit eli keppihevoset, ja se miten ne elävät uutta aikaansa netissä erilaisten yhteisöjen (kepparitallien yms) kautta. Teen nyt tässä epävirallista pienimuotoista tutkimusta tai tiedonhakua, joten jos lapsesi on keppari-harrastaja, vastaisitko muutamaan kysymykseen jos sinulla on aikaa :)

1. Minkä ikäinen lapsesi on?
2.Kuinka kauan keppari-innostus on jatkunut?
3.Mitä kaikkea lapsen harrastukseen kuuluu (keppareiden itsetekeminen, nettitallin ylläpito, yms?)
4. Kuinka paljon rahaa lapsesi on käyttänyt harrastukseen?
5. Oletko itse (tai toinen vanhempi) osallistunut lapsesi harrastukseen jotenkin (hevosten tekeminen, tallin rakentaminen?)
6. Onko lapsesi kaverit innostuneita keppareista?
7. Muita huomioita, omia mielipiteitä, vapaa sana :)

Kiitos jos jaksoit vastata, saatan esittää lisäkysymyksiä jos sellaisia tulee mieleen :)

Ja hox, vastauksia toivon myös sellaisilta vanhemmilta joiden keppariharrastus on pienimuotoisempaa mutta kuitenkin innostunutta, ei tarvitse olla aktiivinen nettiyhteisöissä :)

1. Minkä ikäinen lapsesi on? 8v tyttö
2.Kuinka kauan keppari-innostus on jatkunut? aktiivisena vuoden, sen ajan kun on käynyt ponitallillakin (pienempänä on myös satunnaisesti leikkinyt)
3.Mitä kaikkea lapsen harrastukseen kuuluu (keppareiden itsetekeminen, nettitallin ylläpito, yms?) yksi kaupasta ostettu ja 4 itsetehtyä, tekee pihalla esteitä ja hyppii niitä, hoitaa ja ruokkii, ne ovat joskus myös muissa leikeissä mukana kulkuvälineinä
4. Kuinka paljon rahaa lapsesi on käyttänyt harrastukseen? ei lapsi, mutta äiti osti vanua ja fleeceä ehkä parinkympin edestä
5. Oletko itse (tai toinen vanhempi) osallistunut lapsesi harrastukseen jotenkin (hevosten tekeminen, tallin rakentaminen?) äiti auttoi suunnittelussa ja tekemisessä, neuvoi ompelukoneen käyttöä
6. Onko lapsesi kaverit innostuneita keppareista? kyllä, ne jotka muutenkin tykkäävät hevosista
7. Muita huomioita, omia mielipiteitä, vapaa sana

Tässä vastauksia:
1. Minkä ikäinen lapsesi on? 14v.
2.Kuinka kauan keppari-innostus on jatkunut? vuodesta 2006 alkaen
3.Mitä kaikkea lapsen harrastukseen kuuluu (keppareiden itsetekeminen, nettitallin ylläpito, yms?)Keppareiden valmistus, myynti, kilpailu toiminta, ratsastustuntien pito, leiritoiminta, nettisivujen teko.

4. Kuinka paljon rahaa lapsesi on käyttänyt harrastukseen? Varmaan satoja euroja.
5. Oletko itse (tai toinen vanhempi) osallistunut lapsesi harrastukseen jotenkin (hevosten tekeminen, tallin rakentaminen?)Molemmat ovat osallistuneet; kustannuksiin, kepparitallin rakentamiseen, leirin ruokahuoltoon jne.
6. Onko lapsesi kaverit innostuneita keppareista? Kyllä
7. Muita huomioita, omia mielipiteitä, vapaa sana: Kepparointi on monipuolinen harrastus; siinä yhdistyy liikunnallisuus, käsillä tekeminen ja sosiaalisten taitojen opettelu

1. Minkä ikäinen lapsesi on? 13 vuotta
2.Kuinka kauan keppari-innostus on jatkunut? monta vuotta
3.Mitä kaikkea lapsen harrastukseen kuuluu (keppareiden itsetekeminen, nettitallin ylläpito, yms?) Keppareidenteko,myynti,kisaaminen.ylläpito,nettitalli kaikkea mahdollista
4. Kuinka paljon rahaa lapsesi on käyttänyt harrastukseen? satoja euroja ehkä jopa tuhansia
5. Oletko itse (tai toinen vanhempi) osallistunut lapsesi harrastukseen jotenkin (hevosten tekeminen, tallin rakentaminen?) tallin rakennus ja joskus heppojen teko...ja kisoissakin on autettu
6. Onko lapsesi kaverit innostuneita keppareista? jotkut mutta ei kovin suuri osa
7. Muita huomioita, omia mielipiteitä, vapaa sana asumme maalla ja tyttäreni saa ehkä oman oikean hevosen joten sitten ei kyllä kepparit hänen mielestään kuitenkaan pois jää....ja lapseni on tosi iloinen keppistellessään se tekee hänet iloiseksi ja tuntemaan itsensä vapaaksi

Mitä ihmettä!? Uteliaisuuttani kyselen onko kyseessä jonkinlainen roolipeli ja mitä ihmeen kilpailuja keppihevosilla käydään? Mitä ovat nettitallit?

1. Minkä ikäinen lapsesi on? 12v tyttö
2.Kuinka kauan keppari-innostus on jatkunut? Yksi tai pari vuotta sitten aloittanut ja vieläkin harrastaa.
3.Mitä kaikkea lapsen harrastukseen kuuluu (keppareiden itsetekeminen, nettitallin ylläpito, yms?) Maastoilu,Nettitallin ylläpito,astutus,ratsastustunteja,leiritoiminta,myynti ja koulutus
4. Kuinka paljon rahaa lapsesi on käyttänyt harrastukseen? Minä yleensä ostan lapselleni kepparinteko tarvikkeet,koska maksaa paljon vähemmän kuin kaupasta ostettu.
5. Oletko itse (tai toinen vanhempi) osallistunut lapsesi harrastukseen jotenkin (hevosten tekeminen, tallin rakentaminen?) Eipä
6. Onko lapsesi kaverit innostuneita keppareista? kyllä, ne jotka muutenkin tykkäävät hevosista
7. Muita huomioita, omia mielipiteitä, vapaa sana:On hienoa kun lapset ja nuoret ovat kiinnostuneet noin keppareihin!Ne tuntuvat lapsille oikeilta hevosilta.Lapset saavat oppia kädentaitoja ja muutenkin huolehtimisesta.

1. 13v.
2. Se iskee aina vähän väliä ''aaltoina''. Joskus hän on koko ajan keppareidensa kimpussa, joskus taas ne kyhjöttävät nurkassa.
3. Kepparilla ratsastaminen siskon kanssa ja hän ylläpitää myös kepparitallia netissä.
4. Ei yhtään.
5. Olen neuvonut tytärtäni kepparin tarvikkeiden teossa.
6. He ajattelevat niiden olevan lapsellisia, eihän tyttärelläni kavereita juuri olekkaan.
7. Hyvä harrastus, jossa yhdityvät liikunta ja käsityöt.

"Valaiskaa tietämätöntä" Keppareilla kisataan aivan täsmälleen samalla tavalla kuin oikeilla hevosilla. Esteitä kouluratsastusta yms. Ei ole mikään roolileikki

Yhteistyössä