Keraaminen liesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helppo on! Osta rautakaupasta Handy-skrapa, jolla puhdistetaan maalia ikkunoista. Sillä saa lieden puhtaaksi jos jotain töhnää kiehuu yli tms. Lieden mukana yleensä tulee pieni, hankala ja ylihintainen vimpain.

Helpompi pitää puhtaana kuin tavallinen liesi.
Meillä ainakin tuli oston yhteydessä mukaan sellainen raaputinlasta.

Joo, siis mulla on itselläkin keraaminen ollut jo monta vuotta. Mutta tuttava on nyt vaihtamassa liettä ja ei meinaa millään uskoa, että keraaminen olisi helppokäyttöisempi kuin perinteinen malli. Yritän tässä kerätä perusteita keraamisen hankkimisen puolesta :)

Mitä teette, kun ruoka kiehuu kattilasta yli? Vaihdatteko kattilan puhtaalle levylle vai saatteko levyn putsattua jo kuumana? Tämä on mun suurin ongelma keraamisen lieden kanssa. Muuten olen ollut tyytyväinen keraamiseen lieteen ja levyn putsaaminen jäähtyneenä on vaivaton homma.

Alkuperäinen kirjoittaja laila:
Mitä teette, kun ruoka kiehuu kattilasta yli? Vaihdatteko kattilan puhtaalle levylle vai saatteko levyn putsattua jo kuumana? Tämä on mun suurin ongelma keraamisen lieden kanssa. Muuten olen ollut tyytyväinen keraamiseen lieteen ja levyn putsaaminen jäähtyneenä on vaivaton homma.

Tähänkin käy skrapa. Kuumalle levylle, siis. Kunhan muistaa pitää oikeassa asennossa, ettei sulata muoviosia.

Ja kattilan pohja puhtaaksi, niin homma jatkuu...

Yhteistyössä