V
vieras
Vieras
Kumpi parempi toimintaa, sääntöjä, ohjattua toimintaa ja aktiviteettia tarvitsevalle pian 4-vuotiaalle, 3 tuntia kerhoa 2 kertaa viikossa, vai 5 tuntia päiväkodissa 2-3 päivänä viikossa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:Tuo virikehoito on sellaisille lapsille sopiva jolla on uusavuttomat ja epäsosiaaliset äidit/isät.
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:Tuo virikehoito on sellaisille lapsille sopiva jolla on uusavuttomat ja epäsosiaaliset äidit/isät.
Kiitos :wave:
Kerrotko mulle vielä, mistä löydän kerhon, jossa 4½ v voi käydä ilman vanhempiaan, parina päivänä viikossa, ja missä ei sanallakaan mainita Jeesusta?
Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:kerhosta ei tarvii maksaa niin paljon kun phoidosta ja siellä kyllä saa seuraa ja virikkeitä...
Miksi sinä haluat valita uskonnon/ ateismin lapsesi puolesta Ravitettava. Aikuisena hän muodostaa oman maailmankuvansa kuitenkin.....kutona hän oppii sinun ajattelutapaasi ja muualla kuulee ( kuten kerhossa ) että on ihmisiä jotka ajttelevat toisinkin ja sitten kun on kypsä valitsee itse....meilläkään ei lapsista kuulu ev. lut kirkkoon kuin 1 /4:stä ja hän on sen itse valinnu ja kaikki on kerhoa käyny paitsi nuorin kun on kokoajan ollu hoidossa.
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:Kerho ehdottomasti!
Tuo virikehoito on sellaisille lapsille sopiva jolla on uusavuttomat ja epäsosiaaliset äidit/isät.
Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:Miksi sinä haluat valita uskonnon/ ateismin lapsesi puolesta Ravitettava. Aikuisena hän muodostaa oman maailmankuvansa kuitenkin.....kutona hän oppii sinun ajattelutapaasi ja muualla kuulee ( kuten kerhossa ) että on ihmisiä jotka ajttelevat toisinkin ja sitten kun on kypsä valitsee itse....meilläkään ei lapsista kuulu ev. lut kirkkoon kuin 1 /4:stä ja hän on sen itse valinnu ja kaikki on kerhoa käyny paitsi nuorin kun on kokoajan ollu hoidossa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :Päiväkoti järjestää täällä kerhoja.
Esikoinen oli aikoinaan kerran viikossa seurakunnan kerhossa ja siellä ei pahemmin mitään jeeustelua ollut. Pyhäkoulussa taas oli. Voi olla, että ajat ovat muuttuneet.Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Kerrotko mulle vielä, mistä löydän kerhon, jossa 4½ v voi käydä ilman vanhempiaan, parina päivänä viikossa, ja missä ei sanallakaan mainita Jeesusta?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä ainakin kaupunki järjestää ja todella hyviä kokemuksia onkin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:Miksi sinä haluat valita uskonnon/ ateismin lapsesi puolesta Ravitettava. Aikuisena hän muodostaa oman maailmankuvansa kuitenkin.....kutona hän oppii sinun ajattelutapaasi ja muualla kuulee ( kuten kerhossa ) että on ihmisiä jotka ajttelevat toisinkin ja sitten kun on kypsä valitsee itse....meilläkään ei lapsista kuulu ev. lut kirkkoon kuin 1 /4:stä ja hän on sen itse valinnu ja kaikki on kerhoa käyny paitsi nuorin kun on kokoajan ollu hoidossa.
Valitsevathan kaikki vanhemmat uskonnon tai ateismin lastensa puolesta, tavalla tai toisella. Sitä, että lapsi kastetaan ja hän käy srk:n kerhoa, ei vaan juuri kukaan kyseenalaista.
Meillä kotona kerrotaan eri uskonnoista. Lapset tietävät että äiti ajattelee näin, isä noin, mamma tällä lailla ja joku muu taas tuolla lailla. Mutta seurakunnan kerhoon en lasta halua. En halua, että hän joutuu harjoittamaan uskontoa johon ei kuulu ja johon yksikään meidän perheestämme ei kuulu. Uskonto ja varhaiskasvatus/koulunkäynti eivät mielestäni kuulu yhteen.
Tuskin hän seurakunnan kerhoon edes pääsisi koska emme kuulu kirkkoon, kerhoihin on tunkua, ja kirkkoon kuulumattomia kuulemma otetaan vain silloin jos ryhmässä on tilaa.
Te teette tavallanne, me omalla tavallamme.
Likan toimintaterapuetti aikoinaan sanoi, että tulevaisuuden kannalta parhaat virikkeet saa kotoa.Alkuperäinen kirjoittaja koppis:Itse valitsisin kerhon, jos se todellakin on 3 h kahtena päivänä viikossa. Meillä oli esikolla vain 2 h 2 pv:nä viikossa ja seuraavalla vain kerran viikossa 2h (mutta en siltikään harkinnut mitään "viriketarhaa", jossa liikaakin virikkeitä ja pöpöt jyllää).
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä ainakin kaupunki järjestää ja todella hyviä kokemuksia onkin![]()
Meillä ei :| . Kun kysyin, niin ehdottivat puolipäivähoitoa päiväkodissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko teidän alueella tunkua päivähoitoon?Meillä ainakin sitten järjestivät kun huomasivat, että eivät tule mahtumaan kaikki lapset päiväkotiin ja osalla tosiaan vanhemmat kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja vieras :Päiväkoti järjestää täällä kerhoja.
Me emme asu siellä.
Täällä pk ei järjestä kerhoja.
Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:mekään ei kuuluta kirkkoon ja kyllä sinne ( kerhoon siis) pääsee kaikki lapset ja ei meidän lapsia ole kastettu pienenä..... ja olen kerhossakin pyytänyt että kerrottaisiin esim. kasteopetuksen yht että toiset vaan saavat nimen nimiäisjuhlassa tai heidät siunataan mutta ei kasteta...ei kerhoissa pakoteta "harjoittamaan" uskontoa. Jos siellä nyt esim rukoillaan niin sen tietäminen voi joskus olla hyväkin juttu, lapsesi elämän varrella, hän voi joskus saada siitä apua vaikka se ei sinulle olekaan sitä mihin uskot. Kun uskontoa ei saa levittää fanaattisesti sitä ei myöskän pidä tuomita fanaattisesti.![]()