Kerkeättekö aina vastaamaan puhelimeen jos on pieniä lapsia kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla ei ole aina kädet vapaina ja puhelimen löytäminenkin voi kestää sen verran että puhelu kerkeää lakata. Sitten kun on pari kaveria joilla on salaiset numerot, eli ei näy kuka on soittanut. Vaikka olisi tärkeää asiaa eivät sitten voi soittaa uudestaan tai laittaa tekstiviestiä, ovat jälkeenpäin loukkaantuneita kun en ole vastannut heille enkä soittanut takaisin. Mulle tulee muutenkin puheluita salaisista numeroista enkä kyllä jaksa jokaisen puhelun jälkeen ruveta soittelemaan läpi kaikkia tuttuja joilla saattaisi olla se salainen numero.

En aina edes jaksa vastata. Usein on luuri äänettömällä. Yksi ystävä jaapattaisi omista jutuistaan tuntikaupalla, ei ymmärrä että en ehdi istua luuri korvalla kuuntelemassa..

Usein en ehdi vastaamaan. Tutuille soitan/tekstaan takaisin, "sitten joskus" kun aika on sopiva. Voi mennä useampikin päivä. Tuntemattomiin numeroihin en soita koskaan takaisin kysyäkseni mitä asiaa luurin toisessa päässä mahdollisesti henkilöllä oli. Jos joku yrittää tavoittaa tärkeissä asioissa, luotan, että minulle soitetaan uudelleen. En edes halua olla 24/7 tavoitettavissa.

Nyt toinen näistä kavereista on mulle hirveän vihainen kun oli yhdessä tärkeässä jutussa yrittänyt mua tavottaa enkä ollut vastannut enkä soittanut takaisin. Se tavallinen tarina eli soitto kerkesi lakkaamaan ennen kuin sain puhelimen käsiini ja puhelu tullut salaisesta numerosta, lasten kanssa tilanne päällä enkä tosissaankaan ruvennut soittelemaan mahdollisisa soittajaehdokkaita läpi.

Olen sanonut kaverille että kannattaa soittaa toiseen kertaan perään niin on paljon paremmat mahkut päästä läpi, tai vaikka laittaa se tekstiviesti ni soitan takaisin. Mutta kaverin mielestä on mun vastuulla ottaa yhetyttä jos näen että on kerran soitettu, vaikken edes tiedä keneltä puhelu on tullut. tai sit mun pitäs pitää puhelinta kokoajan taskussa että varmasti kerkeäisin vastata.

Tää on tää nykyajan ongelma! :laugh: Muistan hyvin lankapuhelin ajan, eikä silloin kukaan loukkaantunut, jos ei joku sattunut heti vastaamaan. Sitten vaan soitettiin uudestaan.

Useinkin käy niin, että joku soittaa juuri silloin, kun istuin wc:ssä isolla asialla tai olen vaikka suihkussa, jolloin en kuule. Jos puhelu on vieraasta numerosta, en soita takaisin. Jos on tärkeää asiaa, soitetaan uudestaan.

Mä en aina vastaa jos oon just tekemässä muuta (esim. pojalle laittamassa ruokaa tai vaihtamassa vaippaa tai nukuttamassa). Aina en jaksa vaikka kerkeäisinkin, jos tilanne vähän huono ja tiedän, että puhelu venyisi. Soitan sitten takaisin paremmalla ajalla.
Todella kummallista tuo numeron salaaminen. Tietenkään et silloin voi soittaa takaisin.

Lisättäköön vielä, että jos nyt joku kamala hätä soittajalla olisi niin soittaa sitten uudestaan vaikka heti perään. Kyllä mä sitten vastaan vaikka mikä olisi.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Hih";22332831]Miten ap:llä on niin pöljiä kavereita, ettei ne ymmärrä ettei voi soittaa takaisin, jos ei tiedä kuka on soittanut?? :D[/QUOTE]

No kun mun pitäis heti arvata että se on ollut juuri hän kun hänellä on se salainen numero. Mutta kun se on useammmallakin kaverreilla ja sitten joillain ihan ulkopuolisilla tahoilla, mut kyl mä silti voisin varmuudeksi soittaa noi kaverit läpi jos huomaan että joku tuntematon on tavoitellut.

Lisättäköön vielä, että jos nyt joku kamala hätä soittajalla olisi niin soittaa sitten uudestaan vaikka heti perään. Kyllä mä sitten vastaan vaikka mikä olisi.

Sitä mäkin oletan että jos ihmisellä on joku hätä tai muuten tosi tärkeää saada se puhelu läpi niin sitten soittaa tarvittaessa useampaan kertaan peräjälkeen. Silloin varmaan kerkeää vastaamaan.

Vastaan aina! Ja myönnän että mua ottaa päähän ne kaverit jotka ei vastaa. Kaitpa syynä se etten soita jos ei ole oikeasti asiaa.
Mulla pyörii 6 lasta ja ei vielä sellaista tilannetta oo ollu etten voi vastata. Mutta on mullakin tuota etten välttämättä löydä puhelinta ajoissa. Eli soitan takaisin samantien. Jos oon jossain lääkärissä ym puhelin on äänettömällä tai autossa ja soitan heti kun voin.
Ap:n tapauksessa kyllä kaveri itse syypää tilanteeseen. Miten voi soittaa takaisin jos ei tiedä kuka soittaa.

[QUOTE="alkup";22332899]Sitä mäkin oletan että jos ihmisellä on joku hätä tai muuten tosi tärkeää saada se puhelu läpi niin sitten soittaa tarvittaessa useampaan kertaan peräjälkeen. Silloin varmaan kerkeää vastaamaan.[/QUOTE]

Siis jos mulla on joku asia hoidettava ei ehkä niin kauhean kiireellinen mutta pakollinen. Ja kaveri ei vastaa. Niin oletan kyllä et soittaa takaisin jossain välissä. Vaikka on mullakin niitä joille soitan ensin 5 kertaa ja sit soittavat takaisin ja kysyvät et oliko sulla asiaa. Joo ei kun huvikseni vaan hätyytän.

Mulla ei kyllä kertaakaan ole ollut kyse siitä, ettenkö kerkeäisi vastaamaan. Lapset pystyy kyllä hoitamaan luuri korvallakin jos niikseen tulee. Mutta on tilanteita, joissa en viitsi vastata, soitan sitten takaisin tai olen soittamatta.

Yhteistyössä