Kerro-, rivi-, omakoti-, vai paritalo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt asutaan rivarissa 4h+k+s. Haaveena omakotitalo ainakin 1200 neliön tontilla (mieluiten vielä paljon isommalla) ja tuo haave toteutettaneen muutaman vuoden sisällä. Turun seudulla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Aikaisemmin olin sitä mieltä että ehdottomasti omakotitalo mut nyt jos sais valita vapaasti niin rivitalo ois paras ratkaisu.
Toisaalta kerrostalo asuntokaan ei nyt niin hirveä ole mut jos tähän jäädään niin kesämökin hankinta on tulevaisuudessa eessä.

Mikä sai muuttamaan mielen? Missä nyt asutte?

Voiko rivitalossa joutua maksamaan muidenkin lainat, jos eivät pystykään maksaa?

Me asutaan nyt kerrostalossa.
Ehkä eniten omakotitalo asumisessa mietityttää se kun olen aika syrjään vetäytyvää tyyppiä. kerros -ja rivitalo asunnoissa näkee muita ihmisiä joiden kansa voi jutella sanaparin.
Voisi olla että omakotitalo söisi mut sisäänsä ja lukitsisi sisään pieneen omaan valtakuntaan.
pari kertaa olen meinannut saada paniikkihäiriö kohtauksen kun asuin metsän keskellä eikä sieltä päässyt pois. naapurit ei olleet kotona kuin harvoin ja mä pääsin kauppaan tosi harvoin.ainoa aikuinen jota näin oli mieheni.
tämä sai mut tajuamaan että ihmisiä on oltava ympärillä.
Mutta on siinä omakotitalossa aika iso homma pihatöineen ja lämmityksineen.
Rivitalossa ainakin joissakin on takapiha joissa ihan kivasti omaa rauhaa.

kerros ja rivitalo asunnoissa on just se vaara et voi joutua maksumieheksi naapureiden töppäilyille mutta ei nyt toisten lainoja tarvitse alkaa makselemaan. eiköhän se ole pankin ja omistajan välinen asia.
ja jos pankki ei ole enää kuvioissa niin osakeyhtiöllä on oikeus tarvittaessa lunastaa ja myydä. (korjatkaa jos olen väärässä)

omakotitalossa asun, kerrostaloon en kyllä lähtisi niin kauan kuin itse pystyn ruohon leikkaamaan ja lumityöt tekemään ja sittenkin kun en pysty, niin saahan apua. Rivari häälyy vaihtoehtona mutta ei todennäköinen sekään näillä näkymin...
ja joku sanoi ettei lainaa ottaisi, niin lainaa on otettu kun on isompaan muutettu tai rakennettu, mutta on maksettu ihan suunnitelmien mukaan pois eikä ole ollut taakka vaan tapa nopeuttaa suunnitelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja erkko:
En IKINÄ asuis rivarissa, missä pitää maksaa parikin sataa yhtiövastiketta ihan turhasta vielä lainan päälle.. Sit joku taloyhtiö sanee säännöt että mitä remppaat ja millon! ja kerrostaloissa on nää saunavuorot ja kaikki muut säännöstelyt.. huhhuh, hermo menis. En kyllä sovellu enää ( kaikki edellä mainitut asuinmuodot o kans nähneenä ) muuhun kun omakotitaloon, ja vielä mielellään naapurit yli 10 km päässä ni hyvä näin!

Turhasta? Meille ainakin tähän omakotitalon postilaatikkoon tipahtaa joka kuukaus, kaukolämpö, vesimaksu, jätemaksu, palovakuutus ja sähkölasku... Nää kuitenki sisältyy siihen yhtiövastikkeeseen.. HUH..
Vai luuletko että koko raha menee sedälle joka hiekottaa sun pihas..

Alkuperäinen kirjoittaja Viiviliinalle kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Tällähetkellä omakotitalossa, etsitään koko ajan isoa rivaria tai kerrostaloa..

Senkö takia, ett omakotitalosa on "kallista asua" ? Sähkö ym. kustannukset ?

Ei vaan koska tää talo on meille liian iso ja mä en kerkii ku siivoomaan. Kerros tai rivari ois huolettomampi (kesät ollaan mökillä jne).

omakotitalossa haluan asua
nyt asutaan rivitalossa (5h+k+s)

myös kerrostalo,paritalo,2 kerroksininen rivitalo jossa rappuset menee ylös on kokeiltu
mutta nyt rivari maan tasalla

Yhteistyössä