kerroin lyömisestä aikaisemmin ja jatkoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hel

Vieras
Tulee nyt. Eli alku viikolla sain kovan iskun kasvoihin miehen toimesta. Eilen jouduin käymään lääkärissä kun tämä tapahtui uudestaan. Röntgen kuvat otettiin ym. Ilmotin asiasta miehen isälle joka ilmoitti asiasta tyttärelleen ja ex-puolisolleen. Miehen sisko tuli sairaalaan mua vastaan ja tässä nyt on asiota selvitetty. Otin asian puheeksi sen takia näiden ihmisten kautta, että mies saisi apua. Mutta hänen vanhempansa ovat kääntäneet asian niin että syy on minussa. Tästä avunhuudosta on kadonnut nyt pointti. Minua syyllistetään vaikka halusin apua miehelle. Kultainen ihminen se on sisimmässään joka on nyt tehnyt vääriä valintoja ja on sekaisin jo siitä kun ei ole osannut asioitaan hoitaa ja raivostuu kun yritän apua tarjota ja puhua näistä.. Tuntuu että kaikki meni nyt aivan väärinpäin. Ainoa joka uskoo minua on miehen sisko.. Mitä ihmettä nyt pitäisi tehdä.. Haluaisin vain kaiken palaavan normaaliksi ja mies saisi apua..

On sellainen, että hoida ensin itsellesi apua. Sitten kun olet itse turvassa lyömiseltä voit miettiä miten autat miestä. Totta kai vanhemmat uskovat aina ensisijaisesti omaa lastaan. Älä ota marttyyriasemaa vaan suojele itseäsi ja jos joku ihminen ei halua apua niin väkisin ei voi ketään auttaa.

Voi hyvä ihminen, itseäsi sinun tässä nyt pitäisi "hoitaa", eikä paapoa miestäsi, joka on tehnyt todella väärin ja kuulostaa erittäin vaaralliselta! Eli ensisijainen tehtäväsi on huolehtia siitä, ettei sinua pääse mies enää satuttamaan. Jos nyt olet selvinnyt "vain" ruhjeilla ja mustelmilla, niin seuraavalla kerralla voi olla hengenlähtö edessä. Kun kerran mies ei pysty hillitsemään itseään ja raivoaan, niin et voi tietää miten pitkälle hän raivokohtauksissaan menee. Kovin "kultaiselta" kyseinen mies ei kuulosta, vaikka sinulla sellainen käsitys onkin... Ymmärrän kyllä, että mies osaa pahoinpitelyn jälkeen olla anteeksipyytelevä ja "kiltti", mutta se ei miehestä tee kultaista, vaan mies yrittää vaan saada sinut pysymään suhteessa, jotta voi taas raivostuessaan käyttää sinua nyrkkeilysäkkinä.
Vähät siitä, mitä miehen vanhemmat puhuu ja ajattelee, nyt on tärkeintä, että hoidat itsesi turvaan!!! Mikään ei palaa enää ennalleen ja normaaliksi teidän suhteessa, siis sellaiseksi mitä se on ollut ennen väkivaltaa. Sitä sinun on turha odotella. Hienoa toki, jos mies hakeutuu hoitoon (sitä hänkin todella tarvitsee), mutta huolehdi sinä nyt vain itsestäsi ja siitä, ettet enää joudu miehen raivokohtausten kohteeksi.

Siinä olet oikeassa, että miesKIN tarvitsee apua, mutta ihan hakoteillä, jos meinaat, että sinä voit olla se joka auttaa. Hänen on itse haluttava ensin tulla autetuksi ja vasta kun olette molemmat päässeet alkuun omassa toipumisessanne ja kasvussanne, voitte kulkea rinnakkain ehkä tiosta tukienkin, mutta jokaisen on tehtävä työ itse, ketään ei voi parantaa toista.

[QUOTE="miksi";23337079]"sain kovan iskun kasvoihin miehen toimesta"
Miksi kiertelet? Miksi et sano suoraan: "Mieheni löi minua kasvoihin"[/QUOTE]

Mitä sinä saivartelet, sama se on miten sen sanoo kun kaikki sen tajuaa kuitenkin tajuatko sinä?

Sinussa on uhriutuminen todella pitkällä. Eihän sinun kaltaistasi ihmistä kukaan edes halua uskoa, kun vähättelet täysin itsellesi ja muille sitä mitä on tapahtunut.

Sanoitko lääkärissä että mies on sua mäiskinyt vai vetositko johonkin "kävelin ovea päin" -sontaan?
Nimittäin kai tiedät sen että lääkäri on velvollinen tekemään poliisille ilmoituksen, jos epäilee perheväkivaltaa ja se toimii samoin kuin rikosilmoitus eli miehesi voidaan tästä tuomita.. Sillälailla miehes sais ainakin apua, jos sitä haluaa..

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1935061-mies-loi/

Jos kyse on tästä ketjusta, olen edelleen samaa mieltä kuin silloin. Mitä lääkärissä sanottiin, mistä sanoit ruhjeen tulleen?

Vielläkö tää jatkuu,miksi ihmeessä on niin vaikeeta naisten lähtee pois tai heittää väkivaltainen mies ulos?:(
Miten monta kertaa puoliso saa lyödä ja hakata ennen kuin lähdette väkivaltaisesta perhehelvetistä?
Seuraava osoite voi olla pahimassa tapauksessa ruumishuone.
Sitä apua väkivaltaiselle miehelle voi yrittää hommata eri osoitteestakin kuhan itse ja lapset on turvassa.

Mitä sinä saivartelet, sama se on miten sen sanoo kun kaikki sen tajuaa kuitenkin tajuatko sinä?

Kaikki sen tajuaa, mutta sanomisena tuntuu niin kovin itsepetokselta. "Sain kovan iskun kasvoihini mieheni toimesta" kertoo erilaisesta suhtautumisesta lyömiseen kuin se, että suoraan itselleenkin tunnustaa, että on sellaisen miehen kanssa joka lyö.
Tuossa lauseen sanoja hakee jonkinlaista "nyt vaan tällä kerralla kävi niin ja se johtuu tosi monesta asiasta eikä ole lainkaan miehen vika" -selittelyä, mikä on -anteeksi vaan - kovin typerää.

Tää nyt on vanha klisee, mutta sulle kyllä varmaan tuossa ketjussa sanottiin vanha totuus: jos lyö kerran, lyö toistekin... Meinaatko nyt tosissaan olla siellä loppuelämäsi hakattavana??? Ei sun tarvi henkes kaupalla leikkiä miehes terapeuttia - siihen on olemassa ammattilaiset. Jos nyt vielä meinaat sinne jäädä, niin älä sitten ainakaan kolmatta ketjua aloita, että olet saanut turpaasi... Se on sitten jo sun omaa tyhmyyttä, jos et vielä tästä tokastaan kerrasta opi mitään!

[QUOTE="muu";23337650]Kaikki sen tajuaa, mutta sanomisena tuntuu niin kovin itsepetokselta. "Sain kovan iskun kasvoihini mieheni toimesta" kertoo erilaisesta suhtautumisesta lyömiseen kuin se, että suoraan itselleenkin tunnustaa, että on sellaisen miehen kanssa joka lyö.
Tuossa lauseen sanoja hakee jonkinlaista "nyt vaan tällä kerralla kävi niin ja se johtuu tosi monesta asiasta eikä ole lainkaan miehen vika" -selittelyä, mikä on -anteeksi vaan - kovin typerää.[/QUOTE]

Jos tämä on se tapaus, jota ajattelen, niin alkuperäinen avaus lienee menneen niin, että ap:n mies löi ap:n pään ovenkarmiin niin, että ap menetti hetkeksi tajunsa.

Ajattelen siis, että "miehen toimesta" tarkoittaa tuota ovenkarmiin lyömistä. Kun mies ei suoraan nyrkillään lyönyt ap:tä.

[QUOTE="hippu";23337673]Jos tämä on se tapaus, jota ajattelen, niin alkuperäinen avaus lienee menneen niin, että ap:n mies löi ap:n pään ovenkarmiin niin, että ap menetti hetkeksi tajunsa.

Ajattelen siis, että "miehen toimesta" tarkoittaa tuota ovenkarmiin lyömistä. Kun mies ei suoraan nyrkillään lyönyt ap:tä.[/QUOTE]

Okei: mulle ei ollut aiempi ketju tuttu. Mä taitaisin silti itse sanoa, että mies pahoinpiteli: edelleen tuo lauseen osa "miehen toimesta" jotenkin saa mulle sellaisen paremmaksi selittelevän tunteen. Ei sanota suoraan asiaa, se ehkä minulle sen tunteen tekee. No, ehkä muut ymmärtävät sen eri tavalla.

[QUOTE="muu";23337726]Okei: mulle ei ollut aiempi ketju tuttu. Mä taitaisin silti itse sanoa, että mies pahoinpiteli: edelleen tuo lauseen osa "miehen toimesta" jotenkin saa mulle sellaisen paremmaksi selittelevän tunteen. Ei sanota suoraan asiaa, se ehkä minulle sen tunteen tekee. No, ehkä muut ymmärtävät sen eri tavalla.[/QUOTE]

Ymmärrän, mitä tarkoitat. Ap näkee asian aikanaan samoin, jos näkee. Miehen väkivaltainen päällekarkaaminen tekee varmaan maailmankuvaan niin ison särön, että sitä yrittää paikata kiertoilmauksilla hyvän tovin, ennen kuin sanoo totuuden ääneen. Naisen pitää oikeastaan olla tosi vahva, jos kerrasta ymmärtää lähteä. Väkivallan taustalla kun on usein vähättelyä, mitätöintiä ja pelottelua väkivaltaisen puolison taholta. Jos tällainen on ehtinyt vaikuttaa pitkään, naisen itsetunto voi olla kovin alhaalla. Tuon linkkaamani ketjun loppupuolella oli asia esitetty aika fiksusti listan muodossa.

Ap:lle voimia - olet ansainnut ehdottomasti parempaa. Pidä huolta itsestäsi, mies ei sitä tee. Ja huomatessaan, ettei väkivallasta koidu hänelle seurauksia, anteeksipyytelykin loppuu. Ensimmäisen kerran itku, säikähdys ja anteeksipyytely ei ole rakkautta. Se on pelkoa siitä, mitä hänelle on tiedossa, jos toimit oikein ja viet asian eteenpäin. Mutta kun seurauksia ei tule, voi lyödä useammin, eikä tarvitse pyytää edes anteeksi ja kas kummaa, syy väkivaltaan alkaa kummasti löytyä sinusta. Tulee selittelyjä, että "en mä halua lyödä, mutta kun sä käyttäydyt/pukeudut/puhut noin." Sitä sanotaan syyllistämiseksi ja vastuun pakoiluksi. Ihan sama, miten paljon miehellä on ongelmia, MIKÄÄN ei oikeuta käyttämään väkivaltaa.

Voi ap. Sinä teit kardinaalimokan. Sinä lähestyit miehesi lapsuudenperhettä tämän ongelman kanssa. Minä tein saman virheen. Siitä EI seuraa hyvää. He ovat AINA miehesi puolella. Kaikki on heidän päässään sinun syytäsi. Käänny mieluummin oman perheesi puoleen, he pitävät sinun puoliasi.

Nyt sitten rikosilmoitukset vetämään ja keräät itsesi ja lapsesi ja muutatte pois. Mies ilman sairaita piirteitään olisi varmasti ihana mies, mutta ongelma tässä on, että sinä et voi saada miestä ilman niitä sairaita piirteitä, väkivaltaa. Teidän suhde on nyt rikki, sinä olet ihan kirjaimellisesti rikki ja varmasti myös henkisellä tasolla. Sinun täytyy nyt lähteä, lopettaa. Joka kerta kun palaat takaisin, kerrot hyväksyväsi väkivallan. Joka kerta kun annat anteeksi sanot, että minua ei haittaa vaikka löisit. Minua saa kohdella ihan miten haluaa. Sinä annat väkivallalle luvan palaamalla hänen luokseen.

Kerro omille vanhemmillesi. Kerro sisaruksillesi. Kerro läheisille ystävillesi. Tee rikosilmoitus. Sinä olet sen arvoinen. Sinua ei saa lyödä. Sinä ansaitset parempaa. Miehesi on aikuinen ihminen ja totuus on, että hänen on haettava apua itselleen. Sinä et voi parantaa häntä. Sinä et voi korjata häntä. Sinä voit korjata vain itsesi ja suojella vain itseäsi (ja lapsiasi?).

Kommentoin silloin viime kerralla pari kertaa. Nyt en enää viitsi, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Ap jää suhteeseen nyrkkeilysäkiksi. Seuraava kerta voi olla se viimeinen kerta, kun miehesi lyö sinua. Voit kuolla vammoihisi.

Jos ap et omasta elämästäsi välitä yhtään, niin miksi kirjoittelet tänne palstalle? Lämpimiksesikö?

Pääsin nyt vasta palaamaan sivulle. Tämä on uskomattoma vaikeaa. Nyt miehen äiti ja sisko on kuitenkin puolellani ja antaa henkisen tukensa mulle. Miehen kanssa puhuttiin ja hän oli pahoillaan. Ensin vihainen että olin asian vienyt eteenpäin. Sitten ymmärsi mitä on tapahtunut. On pahoillaan ja haluaa ainakin mahdollisuuden todistavansa ettei ole sellainen. En tiedä, ajatukset ahdistavat kun ei tämä ole niin yksinkertaista. Paljon enemmmän on ollut hyvää. Minun pitää miettiä vielä. Järki sanoo että lähde pois. Sydän sanoo aivan toista. En ole itsetuhoinen tämän asian suhteen ja vaatiihan se jo rohkeutta hakeutua lääkäriin. Hävetti niin paöjon! Hävetti... Lääkärit ja radiolokikin olivat todella sympaattisia. Kysyivätkö haluanko tehdä rikosilmoituksen nyt.. Sanoin että minun on mietittävä asoaa ja he eivät tässä painostaneet.tukea ja puolueetonta näkökantaa haen täältä. Siskolleni olen asiasta sanonut. Soitti hänkin äsken.

HYVÄ AP ETTÄ HAKEUDUIT LÄÄKÄRIIN! Nyt sitten vaan et, ET, ET, ET anna miehen tai kenenkään painostaa sua perumaan ilmoituksia tai valehtelemaan ettei se mies oikeesti lyönyt tms. Olet rohkea kun teit ilmoituksen! :)

Ei miehesi oikeasti ole pahoillaan, hänhän näköjään hakkaa sua jatkuvasti!! Nyt jätät sen luuserin, äläkä uutta mahdollisuutta anna ainakaan piiiiiiiitkään aikaan ja jos mies ei näytä muuttuneensa ja hankkiudu hoitoon!! Rohkeutta ja voimia sulle, et ansaitse tuollaista kusipäämiestä!!

Yhteistyössä