Kerroinkin teille vähän aikaa sitten että meidän yläkertaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuklaaMousse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuklaaMousse

Aktiivinen jäsen
26.05.2004
8 646
0
36
tulee uusia naapureita...(aumme siis kerrostalossa)
Se on romani perhe..
sanoin isälle eilen että ketä siihen muuttaa niin se vaan sano että no sehän on hyvä ku ne sukulaisia...(todella kaukaisia mutta isän äidin puolelta kumminkin ja olen tiennyt pitkään että sukulaisia on romaneja mutta en osannut yhdistää heihin)
ei siinä...ei mulla mitään vastaan niitä oo mutta ku ne ei oo maailman hiljaisimpia ihmisiä...
ja miehen vanhemmat eivät pidä romaneista alkuunkaan..
no eipähän tarvi pelätä että anoppi ja appiukko tulee yllätysvierailulle enää

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 10:37 vieras kirjoitti:
asennevammalta kuulostaa , ethän ole vielä tutustunut / nähnyt perhettä ?

ku mä tiedän ketä he ovat...
mä olen ennenkin asunut heidän naapurissa...tosin eri rapussa mutta kumminkin...
en vain osannut yhdistää heitä meidän sukulaisiksi...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 10:38 Vilma76 kirjoitti:
jo on hyvä asenne :headwall: :headwall: ja tuolla asenteella kun alat kyttäämään niin varmaan löytyykin huomautettavaa.

siis eihän mulla ole mitään heitä vastaan..johan mä sen kirjotin tuohon..
sanoin vain että mä tiedän ettei he ole maan hiljaisimpia ihmisiä...vaikka lähtee ääntä meistäkin...

onko teistä kukaan asunut romaniperheen naapurissa ???
että tiedätte heidän juhlat ja sukukokoontumiset lauluineen kaikkineen??

en oo asunut romaniperheen naapurina, mutta ennemmin pidän nykyisen nuoren miehen naapurinani kuin talon toisessa päässä asuvan kyylääjämummon. nykyinen seinänaapuri pitää kyllä iltaisin bileitä ja öisin jatkoja ja jopa toisinaan niinkin kamalaa kuin riettaita seksin ääniä ;) kuuluu seinän läpi, mutta silti mieluummin hän kuin vahtiva mummo.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 10:40 Mellu kirjoitti:
\
jo on hyvä asenne :headwall: :headwall: ja tuolla asenteella kun alat kyttäämään niin varmaan löytyykin huomautettavaa.

sanoin vain että mä tiedän ettei he ole maan hiljaisimpia ihmisiä...vaikka lähtee ääntä meistäkin...

olen asunut. kamalaa meteliä kuului, ei olut kivaa herätä yöllä kenkien kopseeseenkun naiset kävelivät toiseen kerrokseen . monesti heidän juhlat jatkuivat maamuyöhön ja päivällä oli hljaista

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 10:48 HERNETÄTI kirjoitti:
\
\

olen asunut. kamalaa meteliä kuului, ei olut kivaa herätä yöllä kenkien kopseeseenkun naiset kävelivät toiseen kerrokseen . monesti heidän juhlat jatkuivat maamuyöhön ja päivällä oli hljaista

tätä mä just pelkäänkin mitä hernetäti kertoi...ja heillä on laaja suku...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 10:48 HERNETÄTI kirjoitti:
\
\

Mä en ole ikinä sellaisissa romanien juhlissa, jotka kestäisivät aamuyöhön. Enkä yksissäkään, joihin olisi mukaan kuulunut alkoholi tai muut päihteet. Mutta kai se vähän riippuu millaista porukkaa ovat. Pohjoisessa on kuulemma jo ihan erilaiset tavatkin, kuin etelässä.
Keskustelua kyllä käydään useasti vähän kovemmalla volyymilla kuin mihin suomalaiset ovat keskenään tottuneet.

Ovatko he paikallista sukua vai jostain muualta? Jos ovat paikallista niin sitten ollaan kaikki "sukua" keskenämme. :D
Romanit ovat kyllä muutoin rauhallista väkeä, mutta sitten kun heitä kokoontuu samaan paikkaa useita niin voi tuo äänentaso kyllä olla aika kova. Mutta älä tuomitse vielä, kun eivät ole vielä muuttaneet :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:29 KattiMatikainen kirjoitti:
Ovatko he paikallista sukua vai jostain muualta? Jos ovat paikallista niin sitten ollaan kaikki "sukua" keskenämme. :D
Romanit ovat kyllä muutoin rauhallista väkeä, mutta sitten kun heitä kokoontuu samaan paikkaa useita niin voi tuo äänentaso kyllä olla aika kova. Mutta älä tuomitse vielä, kun eivät ole vielä muuttaneet :)

en tuomitsekkaan..
hehän saattavat olla parhaimpia naapureita mitä on ikinä ollutkaan..
he vaan ovat kovaääniä...sen tiedän..olen itse kuullutkin..
mä en tiedä miten ne on mun isän äidille sukua...oliko se niin että mummon sisko meni romanin kanssa naimisiin...että ei ne sentään ihan verisukua ole...silleen...

olen asunut samassa rapussa, kerrosta ylempänä.
ei muistaakseni ollut lapsia ja en oikein tiennyt oikeesti kuka siellä loppujen lopuks asui kun porukkaa tuli ja meni koko ajan.
puheääntä yleensä kuului, ei muuta. niin ja tuuletettiin rappukäytävään.. sieltä tuli kyllä aikas kummia tuoksuja mut kai ruokaa tekivät.. ja polttivat tupakkaa.