Kerrostalossa asuvat! Kysymyksiä teille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Jos teillä on talossa hissi, niin kävelettekö portaita pitkin vai menettekö hissillä? Itse ihmettelen sitä, kun tässä talossa moni menee jopa alaspäin hissillä, siis ihan paria kerrosta. En ole nähnyt kenenkään muun itseni lisäksi kävelen kuin heidän, joilla on yksi kerros portaita käveltävänä eikä heistäkään kaikki kävele, vaan osa menee ihan yhden kerroksenkin hissillä. Itse asun 7. kerroksessa ja kävelen aina portaat niin ylös kuin alaspäin, ainoa poikkeus jos on joku iso matkalaukku ym. mukana, niin sitten menen hissillä.

Meidän talossa ei ole hissiä, mutta jos satun olemaan hissillisessä talossa menen useimiten portaita. Mua alkaa pyörryttämään hississä ainakin uusissa. Jos on paljon kantamuksia käytän hissiä

Kaksi kerrosta matkaa. Jos on lapsia, rattaita tai jotain painavampaa mukana niin menen hissillä. Muuten kävellen. Joku pikapyrähdys alakertaan pesutuvalle tai esikoisen taksia vastaan menee jo nopeammin portaita pitkin kuin hissiä odotellen.

Asutaan kolmannessa kerroksessa ja menen aina hissillä. Nopee ja helppo. :D Pikkusena lisäyksenä se että multa menee joskus jalat alta täysin jos alaspäin menen, selästä vihlasee ja lamauttaa jalat näin lyhyesti.. Pelkään että kaadun pahasti.

Asutaan 2. kerroksessa ja yhdet rappuset on käveltävänä. Jos on molemmat lapset (3v. ja vauva) mukana, mennään hissillä, mutta jos olen yksin tai vain toisen lapsen kanssa, kävellään. Toi 3v. on niin tohelo, etten uskalla kävellä sen kanssa, jos on vauva sylissä, kun pelkään etten saa koppia, jos sattuu tyttö kaatumaan.

Jos olen yksin, kävelen, jos lapsen kanssa, mennään hissillä. Usein minulla tosin on varsin paljon kannettavaa, joten hissi tulee tarpeeseen, varsinkin kun asumme ylimmässä kerroksessa.

Kävelen aina, asutaan kakkoskerroksessa mutta kävellyt olen joka talossa jossa olen asunut, oli kerros mikä tahansa :) Juu kyllä muakin välillä ihmetyttää/naurattaa tyypit jotka menee yhdenkin kerrosvälin hissillä. Mutta sitten ajattelen etteivät he välttämättä ole laiskoja vaan voi olla esim. väsynyt pitkän ja raskaan työpäivän jälkeen tai jokin sairaus/vamma joka ei näy päälle päin mutta hankaloittaa portaiden nousemista..

Kävelen aina, ja oon aina kävellytkin. Oli kerros mikä hyvänsä.

Varmaan lapsen kanssa on pakko opetella käyttämään hissiä, kun joutuu vaunujen plus koiran kanssa alkaa kulkemaan, taitaa olla käytännöllisempää :laugh: Vaikka ärsyttäähän se, kun toisessa kerroksessa kuitenkin vaan asutaan, niin käyttää nyt yhtien portaiden takia sitten hissiä sen hyötyliikunnan sijasta.

[QUOTE="minni";27720663]aina kävellen. Asuttaan vaan kakkosessa :) asuttiin ennen hissittömässä talossa kolmosessa, ja nyt nautin siitä että kauppakassien kanssa pääsee hissillä ylös :)[/QUOTE]

En ymmärrä. Miten voit aina mennä kävellen jos nautit siitä että pääset kauppakassien kanssa hissillä ylös asti.

Tämä on nyt kielen nussintaa, mutta kuuluisi sanoa: yleensä kävellen.

Viides kerros. Yleensä hissillä, mutta jos tuntuu että sitä joutuu odottelemaan turhan kauan (vaihtelee fiiliksestä kauanko se on :D) niin kumpaankin suuntaan tulee helposti kyllä käytettyä portaitakin.

Asun 1. kerroksessa, joten menen, yllätysyllätys, ne 8 askelmaa kotiovelleni ihan ilman hissiä :D Varmaan 2. kerrokseenkin kävelisin, kun en jaksaisi odottaa hissiä. 3. jos ei olisi mitään kantamuksia.

Asutaan ekassa, ei maantasossa, on siis yhden kerroksen portaat. Kävelen melkein aina, paitsi joskus lapsen kanssa, jos haluaa mennä hissillä tai on isoja laukkuja tms.

Mulle ihan sama millä ihmiset kulkevat, mutta jos tulette sieltä kerroksesta X, varsinkin alaspäin, olkaa kilttejä ja kävelkää ilman hirveää töminää. Täällä joillakin on tapana jytistellä portaat alas, ja se kuuluu ärsyttävästi asuntoon. Tai sitten baariin lähtevät seurueet, jotka eivät ainoastaan jytise, vaan myös kolisevat korkokenkineen sekä kolistavat kaiteen metallitolppia.

Juu, en muuta omakotitaloon tuon vuoksi. Portaissa on mahdollista kävellä ihan tavallisesti, ilman, että siitä portaat tömisevät suhteettomasti. (Riippuu portaiden rakenteestakin, kaikki eivät kanna ääntä samalla tavalla rakenteissa.)

Yhteistyössä