Kertakäyttöiselle pikkuhoususuojalle vaihtoehtoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertsikat pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertsikat pois

Vieras
Onko kellään kokemusta kankaisista pikkuhousunsuojista? Siis sellaisista pestävistä.
Itsellä puhkesi allergia ihottumineen ja tarvitsen suojaa mutta iho ei kestä pikkuhousunsuojia.
Tiedän joo, ruokavaliolla voin saada eritteet kokonaan pois ja että runsas
valkovuoto on merkki häiriöstä ruokavaliossa mutta juuri nyt en jaksa alkaa paneutumaan ruokiin kun elämäntilanne muutenkin kovin hektinen

Ootko koittanut eri merkkisiä kertiksiä? Mulle ei sovi kuin Vuokkoset, käytän niistä niitä ultra light-suojia. Muiden merkkien suojat aiheuttaa ärsytystä alapäässä.

Ei ole kokemusta noista kestosuojista. Mutta kai ne ihan käteviä on. Mistä niitä saa? Jos itsekin ottais kokeiluun, säästyis vähän rahaakin..

Siis tottakai kestositeet ovat henkilökohtaisia, ihan kuin alushousut ja alusvaatteet muutenkin. Ei niitä enää myydä eteenpäin. Mutta, eikö kellään ole omakohtaisia kokemuksia?

Käytin joskus monta vuotta niin kestopikkuhousunsuojia kuin kestokuukautissuojiakin. Varsinkaan noista kestopikkuhousunsuojista en keksi oikeastaan minään vikaa, ellei lukuun oteta "hankalaa" kiinnitystä. Voin kyllä suositella!

Alkuperäinen kirjoittaja Häääh;30423736:
No hyi hele! Jotain käytettyjä vai?! Yök!

Ällöttää jo ajatuskin vaika kuinka lähtis koneessa puhtaaksi.

Pöhkö! Nuo on uusia eikä käytettyjä :D Jos joku oikeasti myy käytettyjä niin en suosittele :D

Pikkarit liian ohuita, kun lirahtaa niin lirahtaa ja silloin on vaihdettava myös päällyshousut. Ja kovin hankalaa on nykyisellään lähteä pikapikaa wc tiloihin.
Kiitos vinkistä kuitenkin.

Kestovaippayhdistys! On nyt vastauksesi. Heillä on myynnissä kankaisia pikkuhousun suojia, ja myös kuukautissiteitä. Pikkuhousun suojia olen heiltä ostanut. Ostin sellasia, joissa on kosteussulku, itse käytän niitä kun joudun käyttää erinisiä tuhtia rasvoja alakertaan. Ainakin niissä ostamissani on siivekkeet ja siivekkeissä neppari. Voi pestä kuumassa, tai tavan pyykin joukossa, ilman huuhteluainetta tietty.
Omaan makuun ovat hieman isoja ja paksuhkoja, itse pärjäisin ohuemmallakin, mutta tulin nyt ottaneeksi noita kosteussulullisia.
Myymälä on Jyväskylässä, verkkokauppa löytyy yhdistyksen sivuilta.

Olen käyttänyt vuodesta 2006 pelkästään kestopikkuhousunsuojia ja -siteitä. Pikkuhousunsuojia saa sekä kosteussululla että ilman. En todellakaan vaihtaisi enää kertakäyttöisiin hiostaviin muovilärpäkkeisiin. Paikallaan pysymisen kanssa ei ole ollut ongelmia, nepparit on toimineet hyvin. Pesu 60 asteessa ja puhdasta tulee. Hyviä malleja saa kestovaippoja myyvistä kaupoista, esim. http://www.kestovaippakauppa.com/kestositeet_ja_kuukautiskupit

Minä myös suosittelen. Olen käyttänyt kestositeitä ja -pikkuhousunsuojia n. 6 vuotta ja on tuskaa jos joskus joutuu käyttämään kertiksiä. Hiostaa, kutittaa ja rapisee inhottavasti. Kestot taas on pehmeitä ja mukavia, helppo heittää muun pyykin sekaan ja imevät mielestäni paremmin kuin nuo kertikset. Minä ompelin itse eri kokoisia suojia, mutta saahan noita tosiaan valmiinakin.

[QUOTE="Mymy";30423726]Käytän pelkästään kankaisia, ei hiosta eikä rapise. Ompelin ite kestovaippalehden kaavalla. Kahdet alkkarit jalkaan, että pysyy paremmin paikallaan.[/QUOTE]

ja ainahan voi teipata jeesusteipillä sillä tavalla ristiin vyötärön ympäri ja haarovälistä. Teippi vielä estää sivuvuotoja, kun vetää tarpeeksi tiukalle ja sitten vielä kalastushaalarit jalkaan. Ei valu eikä vuoda.

Minulla on eri valmistajien kankaisia pikkuhousunsuojia - käytän niitä lähinnä kuukautisten vikoina päivinä. Mutta itselläni ne toimivat oikeastaan vaan kotioloissa. Kävellessä ym ne liukuvat aina joko liian eteen tai taakse. Ja ovat ne kertakäyttöiset minusta huomaamattomampia ja imukykyisempiä. Joskus se kankaisten nepparikohta tuntuu hankalalta. Olen voinut vertailla, kun käytän kuukautisten aikana kotona kankaisia ja muualla kertakäyttöisiä siteitä. Mutta vaikka en kodin ulkopuolella tykkää kestositeitä käyttää, niin ovat ne kotioloissa olleet ihan hyviä.

Ai niin, se kannattaa varmistaa, ettei pul-kankaassa ole tikkauksia (muualla kuin reunoissa). pari sidettä päästää sen vuoksi läpi, eli niitä ei voi käyttää. Ronja&Roope, Lempi, Mannamaa siteistä ovat olleet hyviä. Ja jos on mahdollista saada sen pul-kankaan päälle joku flanelli tms kangas, se kannattaa ottaa - se estää sidettä liukumasta paikoiltaan. Pul on niin liukuvaa materiaalia, ettei ainakaan minulla varmaan sen takia ole oikein hyvä. Materiaaleista ihoa vasten flanelli on minusta paras, bambu on muuten hyvä, mutta ainakin minulla joskus saattaa kutittaa. Missään tapauksessa ei joustofroteeta tai velouria - ilman kuivausrumpua niistä tulee tosi kovia ja karheita!

Kotimaisia kestopsh ja -kksuojia valmistaa moni pienyrittäjä mm. MannaMaa, Onnikas ja Tirsokas, ja monia muita. Kaksi jälkimmäistä merkkiä omat suosikit. Ei kotimaisista suosikkini on Toukkashopin siteet.

Kertakäyttöisiin en vaihtaisi enään mistään hinnasta!!

Minäkin suosittelen kestoja. Ite tykkään iguleen tuotteista. Nekin ovat kotimaisia. Alkaa olla jo loppuun käytettyjä ja hävitettyjä mun siteet+suojat joten lisää pitäs hankkia. Tykkään flanellista pintakankaana ja pul on välissä joten pysyy siteet paikallaan. Mitää valittamista en keksi.

Valitettavasti noista kestosuojista kaikki, joita mä olen löytänyt, on yhtä hyödyttömiä kuin jos laittaisi sukan alushousuihin - nehän on vain puuvillaa!

Ymmärrän hehkutuksen, jos sitä vuotoa tulee joku 3 tl, mutta jos on runsaammat menkat niin veret menee noin vaan läpi, kun noissa ei ole mitään muoviin verrattavaa pintaa pysäyttämässä imeytymistä. En vois käyttää, vaikka joo on varmaan mukavia ja nättejä.

Yhteistyössä