Kertoako miehelle raskaudesta vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vähän taustaa: Olin erään itseäni nuoremman miehen kanssa vuosia sitten enemmän tai vähemmän vakavissani, mutta ammattini takia suhteesta ei silloin voinut tehdä kovinkaan julkista niissä piireissä, joten lopulta muutimme erillemme suht pitkän yhdessäolon jälkeen ja päätimme suhteen yhteistuumin. Tämän jälkeen tapailimme toisiamme vielä satunnaisesti, vaikka mies seurustelikin jo toisen naisen kanssa. Se suhde tosin kariutui pian sen jälkeen.

Aikaa vierähti ja työ vei miehen mennessään toiselle paikkakunnalle. Sattumalta sain itsekin vakipaikan samoilta seuduilta kuin tämä mies, ja aloimme taas viettää silloin tällöin öitä toistemme luona, hauskanpitoa ilman minkäänlaisia sitoumuksia, ja sellaisena sen oli kai tarkoituksena pysyäkin, kunnes nyt tajusin olevani raskaana.

Ongelmani on se, että haluan kaikki tai en mitään. En halua lapselleni mitään viikonloppuisää, vaan sellaisen, joka on läsnä lapsen elämässä. Minun puoleltani asian suhteen ei ole ongelmaa, voisin hyvin kuvitella meidät kasvattamaan lapsen yhdessä, ja sitä paitsi sisimmissäni rakastan ja olen aina rakastanutkin tätä miestä. Mutta. Nyt mies on alkanut tohkeissaan puhua ulkomaille muutosta, kun "eihän hänellä ole täällä mitään mikä estelisi lähtöä". Tiedän, että se olisi miehen unelmien täyttymys, ja toivon hänelle kuitenkin aina parasta. Mutta mitä siitä sitten loppujen lopuksi tulisi, kun minä ja lapsi asuisimme täällä ja isä täysin toisessa maassa?

Olisiko vain parasta, etten kertoisi hänelle koko raskaudesta, ja kasvattaisin lapsen yksin, ja antaisin miehen elää unelmaansa toisaalla? Olen täysin rikki tämän asian kanssa kun en tiedä mitä tehdä... :(

kyllä kannattaisi kertoa, katsot sitten mitä mies tekee.. jos päättää lähteä ulkomaille siitä huolimatta niin silloin kasvatat lapsen yksin, ainakin isä tietää olevansa isä

.. kyllä kertoisin, mutten vaatisi miestä sitoutumaan ellei tämä itse haluaisi. Väkinäiset viikonlopputapaamiset yms. vaativat valtavasti sekä lapselta että aikuisilta. Silti haluaisin sekä lapseni että hänen siittäjänsä tietävän toisistaan.

"Unohditko" pillereistä muutaman ja nyt olet "sattumalta" raskaana, koska sanoit haluavasi miehen itsellesi? Ja jos mies ei halua sinua puolisokseen, aiot olla kokonaan kertomatta hänelle raskaudesta :O Todella kiero nainen olet, toivottavasti mies ei halua sinuun sitoutua ainoastaan lapsen vuoksi, kun keinosi ovat tuollaiset. Sen sijaan hänellä on oikeus tietää metkuistasi ja juonistasi, myös lapsestaan ja olla halutessaan vkonloppuisä.

Ajattele asiaa siltä kannalta, että jos tilanne olisi toisinpäin, haluaisitko itse tietää? Miten mies suhtautuisi, jos eläisi unelmakseen ajattelemaansa asiaa ulkomailla ja sitten joskus saisi tietää, että kaikki olisi voinutkin mennä ihan toisin? Ja jos aiot pitää lapsen, niin jonain päivänä hän haluaa tietää isästäänkin joten mitä silloin hänelle kertoisit? Voi olla kova paikka lapselle, jos hänellä ehkä olisikin ollut mahdollista saada rakastava isä mutta tälle ei ole annettu siihen koskaan mahdollisuutta. Et kuitenkaan voi tietää, mitä mies pohjimmiltaan asiasta ajattelee ennen kuin kerrot asiasta tälle. Ehkä unelma ei olekaan ulkomailla vaan täällä sinun ja tulevan lapsen kanssa..

Yhteistyössä