Kertoisitko, vai pitäisitkö huolta VAIN omista asioistas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CrystalBlue

Aktiivinen jäsen
07.03.2007
7 637
0
36
Varsinais-Suomi
:whistle:

Siis asun kaupungin vuokrakämpässä. Kävelin tosta pihalta ja huomasin ekassa kerroksessa pari naista jotka veti röökiä siellä sisällä, keittiössä :x
Niin siis laitanko tietoa eteenpäin vai pidänkö huolen omista asioistani ja annan olla? :D

Kaupungin vuokrakämpissä kaiketi saa polttaa sisälläkin. Kun ei sitä oikein voi kieltääkkään. Korjauskustannukset vaan ei sitten kuulu "normaalin kulumisen" piiriin ja näin ollen korjaus kusatnnukset (pesu+maalaus+hajunpoisto) veloitetaan asukkaalta pois muuttettaessa. Saattaa tulla kalliiksi, mutta se on kai jokaisen ite päätettävissä mihin haluaa rahansa laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
No ei kai se kellekään kuulu, jos keittiössään röökiä vetää.

Paitsi jos on vuokrakämppä. Silloin se ei ole oma.

No kyllä mä katson, että mun vuokra-asuntoni keittiö on mun keittiö.

Ja ei, en asu kaupungin kämpässä, enkä polta sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä täällä vaan huutelen:
Kaupungin vuokrakämpissä kaiketi saa polttaa sisälläkin. Kun ei sitä oikein voi kieltääkkään. Korjauskustannukset vaan ei sitten kuulu "normaalin kulumisen" piiriin ja näin ollen korjaus kusatnnukset (pesu+maalaus+hajunpoisto) veloitetaan asukkaalta pois muuttettaessa. Saattaa tulla kalliiksi, mutta se on kai jokaisen ite päätettävissä mihin haluaa rahansa laittaa.

aaaa.. okei.. eli pitäskö mun laittaa sille lappua et siirtyy parvekkeelle jollei halua laskua pois muuttaessaan?
:D

Jos järjestyssääntö kieltää, on se jokaisen asukkaan velvollisuus pitää huoli niin omasta sääntöjen noudattamisesta, kuin siitä että muutkin sitä noudattavat. Vaarana on esim. tulipalot, hajuhaitat...

Meillä oli sellainen naapuri joka poltteli kaiket illat sisällä. Sininen savu leijaili meidän makkariin nurkista jossa vauva nukkui. Polttajalle ei saatu mitään, mutta mies tiivisti huoneen silikonilla. Ei varmaan terve ratkaisu pitemmän päälle, onneksi muutimme pois.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Jos järjestyssääntö kieltää, on se jokaisen asukkaan velvollisuus pitää huoli niin omasta sääntöjen noudattamisesta, kuin siitä että muutkin sitä noudattavat. Vaarana on esim. tulipalot, hajuhaitat...

Hmm.. totta.. ainakin meillä on tossa ulko-oven vieressä sellanen "tupakkapaikka" Siis sitä varten laitettu sellanen"tuhkakuppi" seinään kiinni.

Jos vois nimettömänä pyytää isännöitsijää vilkaisemaan tilannetta niin sitten puuttuisin, muuten en - voi tulla muuten aika ikävät oltavat jos naapurit alkaa kostamaan. Raukkamaiselta ehkä kuulostaa mut näin toimisin.

No vaikka en tupkoi, enkä siedä sisällä tupakointia yleensäkään.. niin silti mua ei kiinnostais pätkääkään jos näkisin jonku kotonaan tupakoivan! Ei kävis mielessäkään ilmotella asiasta mihinkään suuntaan, enkä varmaankaan edes mainitsisi asiasta kelleen.. jotenki pidän koko kysymystäsi kummallisena ;) *hyvällä mielellä*... mutta niinhän se on että joku asia on jollekulle niin mitätön, kun taas toiselle se voi olla suurtakin suurempi kauhistuksen aihe :D

Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
No vaikka en tupkoi, enkä siedä sisällä tupakointia yleensäkään.. niin silti mua ei kiinnostais pätkääkään jos näkisin jonku kotonaan tupakoivan! Ei kävis mielessäkään ilmotella asiasta mihinkään suuntaan, enkä varmaankaan edes mainitsisi asiasta kelleen.. jotenki pidän koko kysymystäsi kummallisena ;) *hyvällä mielellä*... mutta niinhän se on että joku asia on jollekulle niin mitätön, kun taas toiselle se voi olla suurtakin suurempi kauhistuksen aihe :D

Ei se niinkään kauhistuta mut kai se tuntuu epämiellyttävältä kun pienenä oli kaverin vanhemmat sellasia jotka poltti sisällä ja se oli aivan karseeta olla siellä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Noh tuota... kaupungin vuokrakämpät nyt on mitä on...
Jos se sinua ei esm. hajun takia häiritse niin anna olla.

ne on kuule aivan yhtä ARVOKKAITA koteja kuin sinunkin kotisi.... niille ihmisille jotka niissä asustaa.

Yhteistyössä