Kertoisitko vieraille jos teillä olisi kihomatoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyläilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyläilijä

Vieras
Siis jos teille olisi joku tulossa ja tietäisit että teillä on kihomatoja, niin kertoisitko etukäteen?

Meidän oli tarkoitus mennä kylään ja sieltä viime tipassa ilmoitettiin, että heillä on kihomatoja. Pääsiäisenä kuulin, että eivät olleet aikoneet ilmoittaa, mutta sitten eräs tuttava oli sanonut, että niistä kuuluu ilmoittaa.

Ja voin sanoa, että olisin ollut Todella Kiukkuinen, jos olis menty sinne kylään ja saatu sen takia tartunta.

Olin kaverin luona yötä yhden viikonlopun ja he ilmoittivat etukäteen että heillä oli kihomatoja, mutta enpä minä niitä saanut. Otin kyllä lääkkeen nimen ylös :)

(Olin vähän pettynyt kun en saanut niitä, minussa on vähän sellaista hullun biologin vikaa... :D )

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Olin kaverin luona yötä yhden viikonlopun ja he ilmoittivat etukäteen että heillä oli kihomatoja, mutta enpä minä niitä saanut. Otin kyllä lääkkeen nimen ylös :)

(Olin vähän pettynyt kun en saanut niitä, minussa on vähän sellaista hullun biologin vikaa... :D )

:o :laugh:

Mutta joo, kertoisin ja olisin TODELLA vihainen jos joku ei kertoisi.

Olenko mä jotenkin outo, jos kiellän heitä tulemasta meille nyt ensi viikonloppuna? Kun nuo madot ovat olleet heillä vasta 2 viikkoa eikä eka kuuri ainakaan tehonnut.. En siis todellakaan halua meille niitä otuksia :x

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olenko mä jotenkin outo, jos kiellän heitä tulemasta meille nyt ensi viikonloppuna? Kun nuo madot ovat olleet heillä vasta 2 viikkoa eikä eka kuuri ainakaan tehonnut.. En siis todellakaan halua meille niitä otuksia :x

mä ainakin kieltäisin!

Meille ei kerrottu kun mentiin kavereiden luo viikonlopuksi. Lapset olivat menossa siskonpetiin nukkumaan, niin silloin kaveri sanoi että "niin joo, kannattaakohan niiden nukkua vierekkäin kun meillä on ollu niitä matoja...". SIllon vitutti ja kovaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

mä ainakin kieltäisin!

Minä kieltäisin myös. Jos loukkaantuvat niin omapahan on tyhmyytensä.

Meillä on ollut täällä viime viikon kunnon kihomato taistelut ja nimenomaan kielsin ihmisiä tulemasta meille kylään. Nyt niitä ei enää ole ja koko talo siivottu, mutta edelleen sanon että omalla vastuulla saa tulla.
Itsekin toivoisin, että ilmoitettaisiin jos joissain on kihomatoja ja oltaisiin kylään menossa. Tosin en tiedä nytkään mistä ihmeestä meän yksi lapsista ne sai kun eivät ole hoidossakaan ja kukaan tuttava ei ole kertonut että heillä niitä olisi ollut.

Mun mielestä vierailua voi ihan hyvin siirtää siihen asti kunnes niitä matoja ei enää.
Meillä niitä ei vielä (puuta koputtaen) ole ollut niitä, mutten minäkään niitä meille haluaisi, työkaverin siivouksia kuunnellessa kun heillä niitä lapsilla oli.
Asiahan on sitten toinen jos kyläilevä porukka ei tiedä että niitä on, mutta jos jo on tiedossa, odottaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja as if:

mä ainakin kieltäisin!

Varmasti loukkaantuvat :( Eivät meinanneet sitäkään ymmärtää, että miksi pitää kertoa. Kun eivät nuo kuulemma tartu helposti :O

Mutta itse en todellakaan halua niitä matoja meille. Kerran meillä on ollut täitä ja se riitti. Ja nuo on vielä kamalampia kuin täi!

Kertoisin, saisivat sitten itse päättää tulevatko. Ja on meillä ollut lasten kavereita kylässä, vaikka olen ollut tietoinen heidän kihomatotartunnastaan. Sillä vierailulla en ole tosin laskenut vieraita lastenhuoneeseen leikkimään, mutta ovat olleet olkkarissa leikkimässä ja katselleet dvd.tä. Vieraat ovat pesseet kätensä ennen leikinalkua, saaneet omat käsipyyhkeet, olen vaivihkaa heidän vessasa käyntinsä jälkeen pessyt valokatkaisimen, ovenkahvan, hanan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
totta kai kertoisin. Ainakaan itse en haluaisi kylään kihomatopaikkaan pieneten lasten raskaana olevana äitinä.

Mä oon luullu et aikuiset osais olla rappaamatta persesilmäänsä ja imemättä sormiaan.

ja sinä kuvittelet että niitä munia ei ole vaikka siellä kyläpaikan sohvassa tmv.? kyllä se sormi äkkiä eksyy vahngossa suuhun jos vaikka nappaat jotain suuhun, esim. keksin kahvipöydästä, jonka matosormi on asettanut tarjolle. ne tarttuu älyttömän helposti!!

Alkuperäinen kirjoittaja as if:

mä ainakin kieltäisin!

Varmasti loukkaantuvat :( Eivät meinanneet sitäkään ymmärtää, että miksi pitää kertoa. Kun eivät nuo kuulemma tartu helposti :O

Mutta itse en todellakaan halua niitä matoja meille. Kerran meillä on ollut täitä ja se riitti. Ja nuo on vielä kamalampia kuin täi!
Enpä tiedä, ovatko täitä kamalampia. Mut vuosi sitten lapsen hoitokaverilla oli kihomatoja ja meillä lääkekuurit ja siivoukset kans tehtiin. Enpä haluaisi toiste sitä rumbaa tehdä eli kerron kyllä jos meillä tulisi noita ja emmekä menisi leikkimään paikkaan jossa on.

totta kai kertoisin. Ainakaan itse en haluaisi kylään kihomatopaikkaan pieneten lasten raskaana olevana äitinä.

Mä oon luullu et aikuiset osais olla rappaamatta persesilmäänsä ja imemättä sormiaan.

Onpas taas fiksuja vastauksia! Ei kamalasti huvita tuo ralli tässä tilassa. En väitäkään, että persettäni kaivelisin! Mut mukavaa päivää sullekin:)

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

ja sinä kuvittelet että niitä munia ei ole vaikka siellä kyläpaikan sohvassa tmv.? kyllä se sormi äkkiä eksyy vahngossa suuhun jos vaikka nappaat jotain suuhun, esim. keksin kahvipöydästä, jonka matosormi on asettanut tarjolle. ne tarttuu älyttömän helposti!!

Noin mäkin olen ymmärtänyt. Että tarttuvat todella helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja pitää kertoa:
Tosin en tiedä nytkään mistä ihmeestä meän yksi lapsista ne sai kun eivät ole hoidossakaan ja kukaan tuttava ei ole kertonut että heillä niitä olisi ollut.

Mun tietääkseni niitä voi saada ihan vaan lunta syömälläkin?

kuuleppas elä nuolaise ennen ku tipahtaa... oot äsken koskenu ovenkahvaan ja menny sen jälkeen syömään nautinnollisesti leipää! Vai pesetkö kotonasi kätesi joka välissä ennen kuin kosket ruokaan tai mitä jos laps tulee ja tukkii sun suuhun ne kouransa, mitkä on olleet missä lie ennen sitä

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja pitää kertoa:
Tosin en tiedä nytkään mistä ihmeestä meän yksi lapsista ne sai kun eivät ole hoidossakaan ja kukaan tuttava ei ole kertonut että heillä niitä olisi ollut.

Mun tietääkseni niitä voi saada ihan vaan lunta syömälläkin?

kaupan ostoskärryistä, oven kahvoista jne

Yhteistyössä