Kertokaa amalgaamipaikoista eli onko haittaa? Poistettu tmv.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajan hammas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ajan hammas

Vieras
Mun suussa amalgaamipaikat olleet kohta 30 vuotta. Haluttaisi poistaa ne kun tulee kaikennäköisiä oireita mitä lääketiede ei tunnusta/tunnista, vaan helposti menee psykiatrian=luulotaudin piikkiin. Tiedän että oma riskinsä on poistattaa niitä, ja olen jo vakavasti harkinnut että haluaisin poistaa nuo 4 hammasta missä on tuo amalgaamikuorrute.

Ihan konkreettisesti olisi hyvä kuulla onko teillä ollut oreilua, vai miksi olette poistattaneet amalgaamipaikat pois.

Tai kenellä on aikomus poistaa, ja onko jokin selittämätön oireilu tunne siitä että jotain tarttis tehdä.

Kiitos etukäteen vastauksista!

Minulta on purettu vuosien saatossa isoja amalgaameja siinä vaiheessa, kun ovat hajonneet ja tilalle laitettu posliinipaikkoja. En ole koskaan mitään oireita huomannut suussani olleista amalgaameista sen enempää kuin poistettaessakaan. Muistelisin, että joskus olen kuullut, ettei suositeltaisi kovin monen ison amalgaamin purkamista yhdellä kertaa, se on kadonnut päästäni, että minkä takia. Kai siis sen, että jos niistä jotain haittaa olisi purkuvaiheessa, niin mieluummin pienissä erissä, kuin kertarysäyksessä. Tarkempaa ja oikeampaa tietoa minulla ei ole.

Minä vaihdatin tyhmyyksissäni ihan ulkonäkösyistä yhden poskihampaan amalgaamin muovipaikkaan. Sitä virhettä ei olisi kannattanut tehdä. Sen jälkeen hammasta vihloo kylmä ja kuuma. Vaihdattamisesta on jo vuosia, eikä hammasta saada sen kummemmaksi kun ei siinä varsinaisesti mitään vikaa ole. Loppuja amalgaameja en vaihdata, ennenkuin itsekseen tippuvat irti.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Minä vaihdatin tyhmyyksissäni ihan ulkonäkösyistä yhden poskihampaan amalgaamin muovipaikkaan. Sitä virhettä ei olisi kannattanut tehdä. Sen jälkeen hammasta vihloo kylmä ja kuuma. Vaihdattamisesta on jo vuosia, eikä hammasta saada sen kummemmaksi kun ei siinä varsinaisesti mitään vikaa ole. Loppuja amalgaameja en vaihdata, ennenkuin itsekseen tippuvat irti.

Hommaa posliinipaikka, ne ovat hyviä! Minulla on monta aivan oireetonta suussani. Voi olla tietty, että joku kaunis päivä niistäkin löytyy jotain haitallista :/ =)

Yhteistyössä