kertokaa hyvä viini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lumiikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lumiikki"

Vieras
Illalla menossa kaverin tupaantuliaisiin ja ajattelin et joku hyvä viini vois olla lahjana. Ite en ole koskaan jounut mitään viiniä joten antakaa hyviä vinkkejä mikä se voisi olla?
kiitos

[QUOTE="vieras";24007484]onko lahjan saaja hyvin viinitietoinen?

mikä hintaluokka?

punaviini vai valkoviini?[/QUOTE]
Lahjan saaja tykkää juoda viinejä. Punaviini voisi olla ja alle 20 euroa vois olla sopiva hinta

tossa olisi minun mielestäni hyvä (hinta-laatusuhde)rosee
http://www.viiniweb.net/arvostelut.php?select_type=3&select_country=5&select_wine=1166

tämä sopisi etenkin kesäisten salaattien kanssa.

tulisiko viini grilliruokien kaveriksi, pihville / kalalle / kasviksille?

Mä kysyin vastaavassa tilanteessa neuvoa alkosta. Siksihän ne siellä on,että neuvovat. Ja juu, alkon tätikin kysyi multa ensin,että paljonko se saa maksaa. Ja hyvää viiniä suositteli, en muista enää mitä.

• Tykkää
Reactions: Algoma
[QUOTE="vieras";24007504]tossa olisi minun mielestäni hyvä (hinta-laatusuhde)rosee
Viini Web - Parhaat viiniarvostelut - Pe

tämä sopisi etenkin kesäisten salaattien kanssa.

tulisiko viini grilliruokien kaveriksi, pihville / kalalle / kasviksille?[/QUOTE]

viini voisi olla sellainen mitä voi just nautiskella ja juoda kesäisenä iltana kavereiden kesken.
Kiitos kaikille vastanneille

[QUOTE="lumiikki";24007528]viini voisi olla sellainen mitä voi just nautiskella ja juoda kesäisenä iltana kavereiden kesken.
Kiitos kaikille vastanneille[/QUOTE]

sitä vain, että ainaki minusta on todella iso merkitys (ero viineissä) sillä mihin tarkoitukseen viini tulee.

ruoan kanssa minun makuuni pitää olla ehdottomasti ei makea, ja riittävän ns. hapokas.

seurustelu (jälkiruoka) viini on sitten ihan eri sorttinen, jos siis lähinnä nautsikellaan viiniä yksinään ilman ruokaa. sellaiseen käyttöön nyt en nyt valitettavasti osaa suositella sinulle mitään.

Yhteistyössä