Kertokaa joku joulumuisto lapsuudestanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minä muistan, kun joulukuuseen laitettiin aina karkkeja koristeeksi. Joka aatto äiti vannotti, että ne saa syödä vasta sitten kun kuusi viedään pois ja kaikki luvattiin, että juu tietysti. Mutta kuitenkin, heti kun joulunamit oli syöty niin alettiin pikkuhiljaa pölliä salaa niitä nameja kuusesta.
Siellä roikkui loppujen lopuksi vaan karkkien paperit. Isäkin pihisteli niitä ja äiti oli kiukkuinen, että taas on syöty kuusesta karkit, rumannäköistä tollainen :D

Meillä oli siskoni ja minun huoneessa perheen pakastin (pieni asunto, vähän tilaa) ja me söimme salaa sieltä piparit jäisinä. Äiti varmaan tiesi sen joka joulu, mutta oli olevinaan ihan ihmeissään, että minne kummaan piparit on hävinneet. Ja meitä alkoi nolottaa, että oltiin tehty sellaista. Ja seuraavana vuonna uudelleen. Sitä en tiedä miksi piparit ylipäätään oli pakastettu, olisihan ne säilyneet muutenkin... Siihen aikaan makeaa oli niin vähän tarjolla, ettemme voineet mukamas vastustaa kiusausta, hyi meitä.

Äiti ja isä sano jo aamulla että olette olleet koko vuoden pieniä paskoja, joten lahjoja eikä jouluruokia tipu, kuusinkin viedään kaatopaikalle. Ihan vaa huvikseen.

Ei me uskottu, oltiin varmoja että huijaa. No, pulkkamäestä kun palattiin niin huomattiin että ei ne huijannu. siinä vaiheessa isä olikin jo sammunut ja äiti lähti naapuriin juomaan vähän lisää.

Minä kuusivuotias, veljeni 3.

Ja tämä ei ole edes pahimmasta päästä.

heti avioeron jälkeen istuttiin äidin ystävättären luona aatto. Sen poika sai kaikkea kallista ja hienoa, mä sain pelkkiä pehmeitä paketteja. S ukkia oli useimmissa ja isoimmassa pitkät villahousut. Orvolta tuntui.

Äiti ja isä sano jo aamulla että olette olleet koko vuoden pieniä paskoja, joten lahjoja eikä jouluruokia tipu, kuusinkin viedään kaatopaikalle. Ihan vaa huvikseen.

Ei me uskottu, oltiin varmoja että huijaa. No, pulkkamäestä kun palattiin niin huomattiin että ei ne huijannu. siinä vaiheessa isä olikin jo sammunut ja äiti lähti naapuriin juomaan vähän lisää.

:'( Julmaa!

MItä helkkarin sadisteja sun vanhemmat oikein oli?
Elääkö ne vielä? Minkälaiset välit sulla on niihin, mikäli ovat elossa?

kuunneltiin ihania joululauluja, koristeltiin kuusi, käytiin saunassa. ja se kinkun tuoksu talossa. Ulkoilutettiin koiria ja sitten pukki "oli tuonut lahjat" kuusen alle. Lahjoja oli aina valtavasti, siis ihan hillittömästi ja minä ja veli istuttiin pakettien keskellä silmät pyöreinä. Syötiin jouluruokia ja pöytä notkui aina. Mummo oli kaikki joulut meillä <3 <3 ja hän lahjoja siten ostikin säkkikaupalla. Lunta oli aina ja paljon (pohjois-karjalassa )

Mä muistan, kuinka äidin vanhempien luona aina odotettiin pukkia, mutta koskaan se ei "ehtinyt" paikalle. Käytiin kurkkimassa ikkunoissa ja portilla, mutta ikinä ei nähty. Onneksi pukki ehti sitten aina isän vanhempien luokse, tai sinne missä isän suku nyt milloinkin vietti joulua. Usein pukki tuli hevosella ja sitä seurattiin jo kaukaa silmä kovana, että millä hevosella se tuli. Tai mua taisi kiinnostaa enemmän se, minkä hevosen pukki oli tallista valinnut, muita varmaan enemmän se pukki :D

Mun jouluun on aina kuulunut paljon ihmisiä. Nyt olen yksin ja huomennakin meitä on vain neljä, joten tulee totisesti erilainen joulu tänä vuonna.

Yhtenä vuonna löydettiin veljen kanssa pihavarastosta lahjat, ja sellainen pöytämallinen flipperi ei ollut vielä paketissa. Pelailtiin sitä sitten siellä varastossa muutamaan otteeseen ennen joulua, ja aattona näyteltiin yllättynyttä. :D

Sain paketista aivan taivaallisen ihanan ison pehmolampaan, jolla oli sellanen leveä häntä. Menin sen kanssa kuusen alle makaamaan ja pistin neulasen hännän alle ja leikin, että se kakkasi. Uudelleen ja uudelleen. Kaikessa hiljaisuudessa ja onnellisena.

Voi mun lapsuuden joulut oli mitä parhaimpia, mukavia muistoja vaikka kuinka paljon :heart:

Yks joulu oli hauska, kun mun isä oli pukkina (mun pikkusisko on mua 8 vuotta nuorempi eli lähinnä hänen takiaan oli pukki, koska mä ja mun veli ei enää uskottu pukkin :xmas:) ja mä ihmettelin, että miten voi mennä läpi, kun mun isällä oli kauluri partana jne. :D

Yhteistyössä