Kertokaa kätilöksi opiskelusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bem
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bem

Vieras
Eli siis ihan pohjalta aloitan, peruskoulun olen käynyt. Olenko oikein ymmärtänyt että lähihoitajan koulutuksesta pääsee jatko-opiskelemaan? Tässä nyt tämän vuoden kartutan itse tietoa päähäni ja sitten ensi vuoden alussa alan hakemaan alan koulutuksiin.

Voinko opiskella lähihoitajaksi aikuispuolella (ja siihen kaksoistutkinto) vai pitääkö mun mennä nuorten kanssa?

Mitä perus oppiaineita mun kannattaisi tässä loppuvuoden aikana opiskella?

mä olen opiskellut lukion jälkeen, joten en oikein osaa sanoa noista lh opinnoista ennen kätilökoulustusta. Mut siis pääset kyllä lähihoitajana kätilöksi opiskelemaan. Ainakin mun ymmärtääkseni kestää sit sen saman 4,5vuotta kuin yo-pohjaisillakin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
okei :) no mulla on aikaa :) tämän loppu vuoden aikana ajattelin aloittaa iltalukion ja itsekseni opiskella :) talvella sitten aloitan haun koulutuksiin :)

On sulla pitkä taival edessä, mutta haaveet kannattaa toteuttaa. Sitten myöhemmin harmittaa muuten kovasti. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
okei :) no mulla on aikaa :) tämän loppu vuoden aikana ajattelin aloittaa iltalukion ja itsekseni opiskella :) talvella sitten aloitan haun koulutuksiin :)

On sulla pitkä taival edessä, mutta haaveet kannattaa toteuttaa. Sitten myöhemmin harmittaa muuten kovasti. Tsemppiä!

eräs kaveri sai mut tajuamaan että ei kannata jättää yrittämättä kun kyseessä on kuitenkin vuosien haave :) parempi yrittää ja epäonnistua kuin harmitella kun ei tullut edes yritettyä :)