Kertokaa kokemattomalle kaikki tarpeellinen kirppiksestä

Katkennut-pätkis

Uusi jäsen
29.04.2013
7
0
1
Eli en oo koskaan myynyt mitään kirppiksellä. Nyt olen harkinnut josko tässä jossain vaiheessa ottais pöydän. 6pvää näyttäis maksavan 28€. Tuota miten se homma nyt sit toimii, viedään tavara sinne laitetaan hinnat ja sit vaan jätetään sinne? Vai pitääkö sielä käydä aina välis kattoo tilanne? Omalla paikkakunnalla kun ei oo mitään hyviä kirppiksiä ja ajattelin että mieluummin naapuri paikkakunnalle joka on paljon isompi ja paremmat kirppiksetkin. Mutta en tietty sit voi käydä sielä kun vaan viemässä sinne ja sitten viemäs pois jos jotain jää myymättä. Ellen sitte ota sitä pöytää vasta kesällä kun ollaan muutenkin sielä naapuri paikkakunnalla mummolassa parikin viikkoa.

Kyllä sitä pöytää kannattaa käydä siivoamassa ja lisäämässä tavaraa. Jos sen tunkee aluks täyteen niin se pysyy ehkä päivän järjestyksessä ja sen jälkeen on niin sotkuinen että sitä ei kukaan viitsi penkoa. Ainakin siis jos vaatetta myy.
Kesällä barsinkin alennusmyyntiaikaan kirpparikauppa ei oikein käy.

Älä änge liian täyteen

Laput kunnolla kiinni, selkeästi hinta ja koko

Käy päivittäin mikäli pystyt siistimässä osastoa- ihmiset on siivottoman törkeitä ja osasto täyttyy aika äkisti toistenkin tavaroista kun niitä palautellaan käsistä minne sattuu, pudotellaan, tallotana, heitellään....

Pidä jonkilaista kirjaa mitä myynnissä ja hinnat, tavaraa myös varastetaan häpeämättömästi.

Jos jotain arvokkaampaa, cd/dvd levyjä tms, niin kannet osastolle, levy kassalle.

Jos paketoit jotain, paketoi niin, että tavaraa voi silti tutkia ilman että repii pakkauksen auki.

Ilmaislahjat on ilmaislahjoja, näytelevyt näytelevyjä- turhaa hinnoitella :D

Viimeksi muokattu:
Viet kerralla vaan sopivasti tavaraa niin et pöytä ei mene liian täyteen (hankala penkoa, menee ihan sekaisin) ja sit käyt lisäämässä tavaraa ja siistimässä pöytää.

Laita joku lappu mistä näkee mitä milläkin hyllyllä on, siis jos myyt vaatetta (esim. bodyt 56-68, naisten paitoja 38-40). Ne jotka noita tarvitsee, näkee heti että siitä kannattaa katsoa, ja muut eivät turhaan myllää sun pinoja.

mulla nyt ekaa kertaa pöytä, vauvan vaatteita enimmäkseen. Meillä siis sai hintalaput kotiin, ettei niitä siellä paikanpäällä tarvi alkaa arpomaan. :) Järjestelemässä olen käynyt joka päivä, nopea homma, kun ei ole liikaa tavaraa. SAmalla olen myös lisännyt sitä tavaraa.

Mä olen blogiini joskus rustannut vinkkejä myyntiin.

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Miten Chef myy?

Aamuäreen kanssa mun on nyt pakko olla vähän eri mieltä tuon "kirjanpitämisen" kanssa. Miksi ihmeessä joku haluaa pitää kirjaa siitä, mitä on ollut myynnissä? Mä en ainakaan halua tietää, jos jotain on varastettu, sillä siitä tulee vain paha mieli. Paljon mieluummin myyn vailla tietoa siitä, että montako vaatetta on varastettu ja moniko on mennyt rehellisesti kassan kautta.

Se mitä ei tiedä, ei satuta :)

• Tykkää
Reactions: Lokki
Miksi ihmeessä joku haluaa pitää kirjaa siitä, mitä on ollut myynnissä?

Edellisellä kirppiskerralla harmittelin sitä että en ollut pitänyt kirjaa.. Ei se varastaminen niinkään, mutta jos tietää että jotain puuttuu niin voi tsekata kirppiksen vielä läpi, koska paljon tavaroita siirrellään vaan eri pöytiin.

Ap:lle, jos et käy kertaakaan katsomassa pöytää niin muista kiinnittää hintalaput kunnolla, ettei tule sitä tilannetta että kun haet tavaroita niin ne ei ole mennyt kaupaksi kun hintalaput on irtoilleet. Rekkejä ei saa niin hyvin sotkettua kuin hyllypaikkoja, joten siinä ei haittaa jos ei välillä käy katsomassa.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28413864:
Edellisellä kirppiskerralla harmittelin sitä että en ollut pitänyt kirjaa.. Ei se varastaminen niinkään, mutta jos tietää että jotain puuttuu niin voi tsekata kirppiksen vielä läpi, koska paljon tavaroita siirrellään vaan eri pöytiin.

Ap:lle, jos et käy kertaakaan katsomassa pöytää niin muista kiinnittää hintalaput kunnolla, ettei tule sitä tilannetta että kun haet tavaroita niin ne ei ole mennyt kaupaksi kun hintalaput on irtoilleet. Rekkejä ei saa niin hyvin sotkettua kuin hyllypaikkoja, joten siinä ei haittaa jos ei välillä käy katsomassa.

Meillä on ohjeistettu ihan kaikkia myyjiä kiertämään kirppis läpi ja tsekkaamaan hintalaputtomat siltä varalta, jos jotain on eksynyt väärään loosiin. Ja monasti on.

Mutta kun myyntilooseja on muutama sata ja kamaa niissä tuhansittain, käy aivan varmasti niin, ettei niitä kaikkia löydä, vaikka kuinka hakisi. Niinpä mä sitten kierrän kirppiksen läpi ja ne mitä löydän, otan...ja ne mitä jää löytämättä, jää. Enkä niistä mitään tiedä. Ei jää siis sekään harmittamaan, että joku on jäänyt löytämättä :)

Mutta sinänsä pointtisi oli ihan hyvä kyllä :)

Pöydän siistiminen päivittäin tärkeää. Itse ainakin ohitan sekasotkupöydät, kun en viitsi ruveta penkomaan kasoja. Hinnoittelu vie aikaa, joten se kannattaa tehdä jo kotona jos mahdollista.

Ja ota huomioon sesongit mitä myyt milloinkin, turhaan esim. viet villapaitoja kesähelteillä myyntiin, eivät mene.

Kyllä minä ainakin saattaisin ostaa villapaitojakin kesällä, jos mukavia löytyisi. Talvellakin olen ostanut monen monta kesämekkoa. Tuolla ne vaatekaapissa odottaa että kesä tulisi ja voisin vetäistä päälleni :)

Ja ostaahan monet kesällä seuraavaksi talveksi esim. Luistimet, sukset, talvipuvut ym kun saa halvemmalla. Talvella on sitten esim. Bikinit alennuksessa.

• Tykkää
Reactions: chef
On siellä hyvä ainakin muutamaan kertaan käydä. Jos myyntipaikkasi sattuu vielä olemaan jossain sovituskopin vieressä, niin ihmiset dumppaavat sinne sovittamansa vaatteet viitsimättä viedä niitä paikoilleen.

Samaten sitä tavaraa kannattaa lisäillä vähitellen, jos on liikaa, niin ei ihmiset sitä viitsi penkoa.