Kertokaa kokemuksia te, joilla 2 tai 3-vuorotyö ja lapsi päiväkodissa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töihin lähdössä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töihin lähdössä..

Vieras
Tarkoitan nyt lähinnä sellaisia, joilla lapsi joko ns vuorohoitopäiväkodissa taikka pidennetyn aukioloajan päiväkodissa.. Kun teillä on viikolla vapaap'iviä, niin onko lapsesi kotona kanssasi niinä päivinä? Entä jos on iltavuoro, haetko aina itse lapsesi päiväkodista, vai voiko esimerkiksi isovanhemmat hakea jo aiemmin joinain päivinä, ettei lapsen tarvitsisi olla aivan iltaan saakka päiväkodissa? Myös muu tieto otetaan ilolla vastaan, kertokaa kaikkea, mitä tulee mieleen.. Meillä molemmilla vuorotyö, joten normaali päiväkoti on sen takia laskouista ulkona..

Omaa kokemusta ei ole, joten tarkkaan en osaa sanoa. Mut kaverin lapsi on iltasinkin hoidossa. En ees tiedä onko vuoropäivis vai pidennetty. Vanhemmat molemmat vuorotöissä.

Vapaapäivinä on lapsi kotona. Ja monestihan varmaan menee vuorot niin että vaikka aamupäivän saa olla kotona ja muutamaksi tunniksi hoitoon ja sit toinen vanhempi hakee alkuillasta.

Itselläni on kolmevuorotyö ja lapset menevät tavalliseen päiväkotiin, joka on auki arkisin 6.30-17.15

vapaapäivät lapset ovat viikolla kotona minun kanssa ja iltavuoroon vien lapset n. klo.11 eli ennen ruokaa päiväkotiin. Itse menen klo.14 töihin.

Aamuvuoroina mies vie lapset klo.7 ja minä haen klo. n. klo. 15 hoidosta.

Meillä tekee molemmat vanhemmat vuorotyötä ja lapset on jatketun ajan päiväkodissa, joka on auki ma-su klo 5.30-23 vanhempien vuorojen mukaan.Kun meillä on viikolla vapaapäiviä niin lapset on kotona.Päiväkodissa ei voi lapset vanhempien vapaapäivinä ollakaan koska tarhaan pitää toimittaa hoitojärjestelykaavake, johon merkataan vanhempien työvuorot ja sen mukaan hoitoajat.
Haetaan lapset itse iltavuoron jälkeen.Mies on toisella paikkakunnalla töissä ja minä yleensä hoidan lasten hakemiset.Iltavuoro itselläni loppuu klo 21.30 ja sen jälkeen haen lapset.Itse olen pyytänyt työpaikallani ns.ergonomisia työvuoroja eli ei ole illasta aamuun töihin menoa, joka vähän helpottaa.

mä nostelen kans,meillä jossain vaiheessa kun poika menee päikkyyn niin sama tilanne.mies on töissä 06-21 ja minä teen 6-14 tai 10-17..
missäs muuten helsingissä on noita tommosia päiväkoteja??

Olin 2-vuorotyössä kun lapsi oli päiväkoti-iässä. Usein iltaisin lapseni ehti olla useamman tunnin ainoa lapsi(inhosi sitä), joten sovittiin lapsen isän vuorojen mukaan(3-vuorotyö), että hakee lapsen ajoissa pois. Oltiin siis eronneita. Ja jos isällä oli vapaapäiviä niin otti lapsen luokseen, ja jos minulla oli vapaata niin pidin lapsen kotona.
Jos oli joku erikoinen päivä tarhassa(retki yms), niin sitten vein vapaapäivinäkin lapsen sinne.
Aivan hyvin voit sopia päiväkodissa, että isovanhemmat hakevat välillä.

Yhteistyössä