Kertokaa kuinka saan jonkun puuttumaan naapurini häiriköintiin, alkaa jo tosissaan ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poppinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poppinen

Aktiivinen jäsen
23.02.2008
1 370
0
36
Ongelma: Pari kuukautta seinänaapurissa asunut lapseton noin 40v pariskunta ei voi sietää meitä, kaksilapsista perhettä, valittavat normaalista elämisen äänestä. Muut naapurit ovat meille kertoneet ettei meiltä kuulu mitään häiritsevää ääntä, normaalin lapsiperheen elämisen ääniä vain.

Mitä on tapahtunut: Naapuri on hakannut öisin asuntojemme välistä seinää (meillä on hiljaista 20-07 kun lapset nukkuvat eli ihan kiusallaan vaan ovat niin tehneet)
Naapurit ovat nimitelleet meitä mm. kusipäiksi ja mölyapinoiksi
Naapurit ovat uhanneet että mikäli se saatanan metelöinti ei lopu niin he alkavat toimenpiteisiin.

Me olemme olleet yhteydessä isännöitsijään joka on ollu todella nuiva asian suhteen, sanonut vain että yrittäkää nyt kestää. Olen tehnyt hänelle selväksi ettemme pysty keskustelemaan asiasta naapureidemme kanssa koska he ovat niin agressiivisia koko ajan.

Olen yrittänyt saada asiaa selvitettyä ottamalla yhteyttä isännöitsijän esimieheen. Hänestä en ole koskaan kuullut mitään yhteydenottopyynnöistä huolimatta.

Tämän häirikkönaapurin alakerrassa asuu myös lapsiperhe ja oln tältä äidiltä kuullut että naapuri on joskus yöllä hakannut lattiaa kun heidän alle 1v on itkenyt.

Minua ahdistaa ian suunnattomasti tämä tilanne. Eikö tässä todellakaan voi tehdä mitään? :ashamed:

sinne isännöitsijälle sitten vaan lyämään nyrkkiä pöytään tiukkasanaisesti. ja kerro naapurilles että jos ei möykkä lopu tulee haaste oikeuteen kotirauhan rikkomisesta.
pienen lapsen itkuedes yöllä ei ole mikään syy valittaa koska lapsi ei sille mitään itse voi eikä ilkeyttään tee. se myöskään ei ole syy häätöön. ei kannata lähteä kummiskaa itse paukuttamaan seiniä öisin takas...siittä saattaa tulla teille hankaluuksia.

Eikö ne poliisit naura meitä pihalle jos kutsutaan ne paikalle kun eihän nuo naapurit nyt meille yritä tunkeutua (vielä :o ) ja takuulla esittäisivät niin kilttiä ja tietämätöntä poliisisetien tullessa paikalle?

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
sinne isännöitsijälle sitten vaan lyämään nyrkkiä pöytään tiukkasanaisesti. ja kerro naapurilles että jos ei möykkä lopu tulee haaste oikeuteen kotirauhan rikkomisesta.
pienen lapsen itkuedes yöllä ei ole mikään syy valittaa koska lapsi ei sille mitään itse voi eikä ilkeyttään tee. se myöskään ei ole syy häätöön. ei kannata lähteä kummiskaa itse paukuttamaan seiniä öisin takas...siittä saattaa tulla teille hankaluuksia.

Joo me ollaan otettu linja ettei kiinnitetä napureihimme mitään huomiota, juurikin siksi, että jos ja kun juttu tästä eteenpäin menee niin meitä ei ainakaan voida tahallisesta kiusanteosta syyttää. Minusta vaan tämä asia pitäisi saada eteenpäin ja nostaa se saakelin kissa pöydälle. Kukaanhan ei ongelmia tahdo mutta kun niitä jo on niin ei niitä voi lakaista maton alle.

Uhkaus on aina uhlaus, soita poliisille.

Isännöitsijät tarvitsevat valitukset kirjallisena, jotta voivat toimia tilanteen mukaan. Kirjalliseen valitukseen tarvitaan muistaakseni teidän ja jonkun toisen naapurin allekirjoitukset. Kolmesta kirjallisesta valituksesta tulee häätö, jos valitukset on tehty puolen vuoden sisällä.
Isännöitsijä ei saa kertoa valittajien nimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:

Joo me ollaan otettu linja ettei kiinnitetä napureihimme mitään huomiota, juurikin siksi, että jos ja kun juttu tästä eteenpäin menee niin meitä ei ainakaan voida tahallisesta kiusanteosta syyttää. Minusta vaan tämä asia pitäisi saada eteenpäin ja nostaa se saakelin kissa pöydälle. Kukaanhan ei ongelmia tahdo mutta kun niitä jo on niin ei niitä voi lakaista maton alle.

siis oletko sanonut naapureillesi itse mitään vielä? tollasia kohtaan kannattaa heittäytyä itsekin vittumaiseksi. eli uhkaukaasi menemän että haastelappu kolahtaa luukusta pian jos möykkä ei lopu! Ja tosiaan sille isännöitsijälle sanot tiukasti että tekee asialle jotain...

Ollaan sanottu joo, olen kertonut että ollaan oltu yhteydessä isännöitsijään, muuta ei näille tyypeille oikein voi sanoa, kun tuolla rappukäytävässä törmätään nin varsinkin se nainen alkaa sellaisen ryöpyn ettei saa itse suunvuoroa joten olen katsonut parhaaksi kävellä paikalta pois.

Olisi kiva tietää, onko isännöitsijä jotenkin velvollinen puuttumaan tällaiseen asiaan?
Kuvittelisin että on mutta miten senkin asenne voi olla tollainen?

Sanon vielä että olen itse hirveän kiltti ihminen enkä tahdo kellekkään mitään pahaa ja ihan sydäntä särkee kun tietää että ohuen seinän takana asuu joku joka vihaa mua sydämensä pohjasta. :'(
Sen verran minullakin on kuitenkin selkärankaa että pidän oikeuksistani kiinni enkä anna tuollaisen öykkärin ajaa mua omasta kodistani pois vaan taistelen vastaan. Kun vaan tietäisi että miten ois parasta menetellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Ollaan sanottu joo, olen kertonut että ollaan oltu yhteydessä isännöitsijään, muuta ei näille tyypeille oikein voi sanoa, kun tuolla rappukäytävässä törmätään nin varsinkin se nainen alkaa sellaisen ryöpyn ettei saa itse suunvuoroa joten olen katsonut parhaaksi kävellä paikalta pois.

Olisi kiva tietää, onko isännöitsijä jotenkin velvollinen puuttumaan tällaiseen asiaan?
Kuvittelisin että on mutta miten senkin asenne voi olla tollainen?

Kyllä isännöitsijällä on velvollisuus puuttua tuollaiseen! Ja ihmettelen suuresti miksei ole jo ottanut naapureihisi yhteyttä.

Taidanpa pirauttaa isännöitsijälle taas heti ensimmäiseksi huomenna aamulla ja vaatia häntä puuttumaan asiaan. Toivottavasti vastaa puhelimeen, sitäkin tuntuu olevan nin vaikea tavoittaa eikä vastaa soittopyyntöihin.

Meillä oli ikävä naapuri, joka valitti aivan mitättömistä asioista. Mentiin suoraan poliisilaitokselle ja sieltä ilmeisesti olivat laittaneet varoituksen (sulla on oikeus tehdä kodinrauhanrikkomisesta ilmoitus). Loppui kummasti vinkuminen!

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Meillä oli ikävä naapuri, joka valitti aivan mitättömistä asioista. Mentiin suoraan poliisilaitokselle ja sieltä ilmeisesti olivat laittaneet varoituksen (sulla on oikeus tehdä kodinrauhanrikkomisesta ilmoitus). Loppui kummasti vinkuminen!

Minä itseasiassa kysyin poliisista lasketaanko tätä kotirauhanrikkomiseksi ja vastaus kuului että koska naapuri ei ole meille sisään pyrkinyt niin ei lasketa. Vastasi myös että ilmoituksen tekeminen varmaankin vain pahentaisi tilannetta.

Lacrimosa, en minäkään ymärrä jalkapallon peluuta sisälle, se on kyllä ulkopeli ja ei meillä tuollaista harrasteta. Yletön juokseminenkin on sisätiloissa meillä kiellettyä koska ahtaassa asunossa sattuu helpostivahinkoja ja huomaavaisuudesta naapureita kohtaan, koska kahden lapsen juoksu laminaattilattialla tuottaa kieltämättä aikamoisen metelin. Meillä ei hissutella naapureiden vuoksi vaan eletään ihan normaalia lapsiperheen arkea, ääntä lähtee välillä, myönnän sen, mutta kyllä tämän piäisi olla naapureidenkin siedettävää. Onkin, kaikkien muiden paitsi tämän pariskunnan.

Oikeesti noihin on tosi vaikee puuttuu ja niissä on sana sanaa vastaan. Niin kauan ku pysytään omalla puolella, eikä oo fyysitä käsiksi käymistä niin toista voi oikeesti kiusata tolla tavalla mitenkä vaan :/ tosi kurjaa, mut yleensä tollaset vaan pahenee.
Meillä oli ihan hirveät naapurit edellisessä asunnossa, onneksi ne asu vastapäisessä talossa. En voi kuvitella edes mitä se olis ollu jos oltais asuttu vaiks noin kuin ap. Heillä se alkoi myös lasten äänistä, ei olis saanu kuulua pihalta mitään, kun heidän tv:n katselu häiriintyi. No kärjistyi sitten siihen et rouva (vanhempi eläkeläinen) vetäs minua nyrkillä ja kävi lapseenki käsiks. Oikeudessa puitiin ja isot sakot saivat ni lopettivat nyrkkelilyt, mut huutelua jatku koko se aika kun naapureina asuttii :/

No tuota minäkin vähän pelkään, ettei asialle voida muka tehdä mitään ja että meidän pitää vaan kestää. Eikä siinä kestämisessä muuten mitään mutta pelkään myös että milloinka käyvät fyysisesti käsiksi. Kyllä minä sen naisen tarvittaessa selättäisin vaikka yhdellä kädellä mutta kun siinä on se mieskin, en minä sille pärjäisi.
Tämä asunto on muuten ihan unelma, alue on ihana, miehen työ on lähellä, samoin palvelut, ystävät ja lähimmät sukulaiset. Emme me voi muuttaa täältä poiskaan.

Meillä asui alakerrassa hullu ukko. Valitti kaikista naapureista isännöitsijälle. Koputteli, pudotti postiluukusta lappusia. Viideltä iltapäivällä tuli valittamaan kun niin melutaan. Luin pöydänääressä lehyeä ja lapsi leikki, olin ulalla.
Valvoimme kuulemma läpi vuorokauden kun eteisessä paloi valo, kurkki postiluukusta.
Lopulta he itse yhden päivän aikana muuttivat pois ja rauha palasi rappuun. Liekö isännöitsijä käskenyt muuttamaan.
Missähän nyt häiriköi? Vaimo on hänellä 'normaali'

^No meillä on kummatkin ihan sekopäitä :whistle: Luulin että mies on normaali mutta viimeisen huutelun perusteella viiraa silläkin ja pahasti. Toivon niin kovasti että huominen soitto isännöistijälle jeesaa. :/

Yhteistyössä