Kertokaa mielipiteenne, kokemuksia jos on jne?lapsi ulkomaille isänsä kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelkäävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelkäävä

Vieras
eli minun pitäisi päättää päästänkö 4 vuotiaan poikani isänsä mukaan kuukaudeksi isän kotimaahan eli Jordaniaan(en ole isän kanssa yhdessä)kyläilemään.
päätös on erittäin vaikea, poika kyllä tykkäisi lähteä mutta itsellä pyörii päässä että tuleeko poika takaisin, miten lapsi viihtyy niin pitkän ajan, miten ruoka maistuu, miten kommunikointi koska harva puhuu suomea jne jne.
Lapsen setä, hänen vaimonsa ja lapset lähtevät myös käymään siellä, tosin ovat pitemmän aikaa, joten he puhuvat toki suomea.
Luotan kyllä isään, setään ja sen vaimoon, mutta kun kyseessä on Jordanian reissu niin luottamus horjuu kaiken sen takia mitä uutisissa on juttuja.
Matka olisi kyllä hyvä siinä mielessä että lapsi tutustuisi toiseen kotimaahansa, sukulaisiin ja ehkä oppisi arabiaa lisää jne.

Joten sanokaa oma mielipiteenne asiaan ja kertokaa kokemuksia jos on jne.

Hmmm...en osaa sanoa...Meidän esikoinen on vajaa 5v ja hänen isänsä (eli minun aviomieheni) on sanaonut, että ottaisi pojan mukaansa kotimaahansa syksyllä. Viipyisivät reilun kuukauden, mutta mä en kyllä suostunut. Tiedän, että mies kyllä huolehtisi pojasta, mutta minusta kuukausi on kovin pitkä aika ja poika ei ole koskaan tavannut isoäitiään tai muuta sukua siellä. Sanoinkin miehelle, että mietitään asiaa uudelleen sitten, kun olemme ensin koko perhe käynyt siellä tutustumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Miks ihmeessä lapsen tulisi niin kauan siellä olla? Eikö reissua voisi huomattavasti lyhentää?

No lennotkin jo niin kalliit että ei kannata varmaan ihan pariksi päiväksi mennä.

Voisitko mennä mukaan?

Onhan se toisaalta varmaan lapselle tärkeää että voi tutustua toisen puolen sukuunsa ja omaan kulttuuritaustaansa. Ja ehkä nähdä itsensä näköisiä lapsia näiden meikäläisten kalpeanaamojen rinnalle. :D

Jos kerran luotat isään ja mukaan lähtee muitakin tuttuja aikuisia niin ehkä päästäisin. Ymmärtää sen tietysti että isä haluaisi näyttää lapsensa vanhemmileen ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Pelkäävä:
Miks ihmeessä lapsen tulisi niin kauan siellä olla? Eikö reissua voisi huomattavasti lyhentää?

koska matka tulisi kalliiksi jos on vaikka vain 2 viikkoa, ja sukulaisia on paljon joten...

no yhtä kalliita ne lennot taitavat olla kahden viikon ja neljän kuukauden pätkälle... :)

Alkuperäinen kirjoittaja No:

No lennotkin jo niin kalliit että ei kannata varmaan ihan pariksi päiväksi mennä.

Voisitko mennä mukaan?

Onhan se toisaalta varmaan lapselle tärkeää että voi tutustua toisen puolen sukuunsa ja omaan kulttuuritaustaansa. Ja ehkä nähdä itsensä näköisiä lapsia näiden meikäläisten kalpeanaamojen rinnalle. :D

Jos kerran luotat isään ja mukaan lähtee muitakin tuttuja aikuisia niin ehkä päästäisin. Ymmärtää sen tietysti että isä haluaisi näyttää lapsensa vanhemmileen ym.

Jos lähden mukaan niin silloin pitäisi valehdella tai näin sanoo lapsen isä että meidän pitäisi valehdella että ollaan yhdessä jos minä lähden mukaan.näin hän on sen minulle selittänyt.
Inhoan valehtelua joten en halua niin tehdä.

Jos lähden mukaan niin silloin pitäisi valehdella tai näin sanoo lapsen isä että meidän pitäisi valehdella että ollaan yhdessä jos minä lähden mukaan.näin hän on sen minulle selittänyt.
Inhoan valehtelua joten en halua niin tehdä.

miten paljon lapsi on ollut isänsä kanssa ylipäätään tekemisissä? luulisi sinun ensimmäinen intressi olevan se, mikä on lapsesi paras eikä se, mitä jotkut Jordaniassa asuvat sukulaiset sinusta ja tilanteestanne SAATTAVAT ajatella.

Juu no enpä mäkään kyllä ymmärrä, et miten se lento siittä halpenee jos kauemmin on :p Ja eiköhän kahdessakin vkossa aika hyvin sukulaisia ehdi nähdä. Mut itse en päästäisi. Tai sitten menisin itsekin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:

koska matka tulisi kalliiksi jos on vaikka vain 2 viikkoa, ja sukulaisia on paljon joten...

no yhtä kalliita ne lennot taitavat olla kahden viikon ja neljän kuukauden pätkälle... :)

Suhteessa saatavaan hyötyyn. Veikaatko että kahden päivän etelänlennot menisivät kovinkin hyvin kaupaksi, jos kaksi viikkoa maksaisi saman verran?

Juu no enpä mäkään kyllä ymmärrä, et miten se lento siittä halpenee jos kauemmin on :p Ja eiköhän kahdessakin vkossa aika hyvin sukulaisia ehdi nähdä. Mut itse en päästäisi. Tai sitten menisin itsekin mukaan.

Etkö oikeasti ymmärrä?

Eli voisit vaikka maksaa tonnin lennoista kahden päivän reissusta, vaikka kaksi viikkoa maksaisi saman verran, ja ihmettelisit että miten niin on kallista tuo ensiksi mainittu?

Tai jos maksat hotellista saman verran olitpa viikon tai kaksi, niin silti ei ole kannattavampaa kaksi viikkoa?

Mun puolitoistavuotias poika oli juuri isansa (aviomieheni) kanssa reilut kaksi viikkoa miehen kotimaassa. Hyvin oli mennyt. Molemmat olivat nauttineet matkasta kahdestaan ja sen puolen sukulaiset olivat onnellisia nahdessaan lastamme (ovat tosin aiemminkin nahneet).

Jos minä olisin käynyt mieheni kotimaassa useammin, kuin kerran, nähnyt sen, miten he elävät ja olisin tutustunut heihin kunnolla, niin voisin päästää pojan, mutta koska en tiedä mitään sikäläisestä elämästä, niin en edes harkitse asiaa, ennenkuin olemme koko perhe siellä käynyt.

Aika lennot ovat halvempia jos paikallaoloa on pidempään. Esim. viikonloppulentojen hinnat ovat monilla yhtiöillä kovemmat kun pitemmät paikallaolot.

Minäkin jään työmatkoilla joskus päiväksi ylimääräistä, kun lentojen hinnat halpenevat usein kolmen päivän paikallaolon jälkeen. Siis reittilennoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:

Suhteessa saatavaan hyötyyn. Veikaatko että kahden päivän etelänlennot menisivät kovinkin hyvin kaupaksi, jos kaksi viikkoa maksaisi saman verran?

voisivat mennäkin, niissä turistirysissähän suurin menoerä onkin juuri se eläminen eikä niinkään lentojen hinta.

kysymys oli 4-vuotiaasta ja siitä, lähteekö hän kiertämään KUUKAUSIKSI Jordaniaa vai ei.. en ehkä lomalentoihin vertaisi siis. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Mie varmaan oisin kyllä niin vainoharhainen kaikkien noiden lapsikaappausuutisten jälkeen, etten luottaisi exään... :/

vainoharhaiseksi minua ainakin voi sanoa.
uskon että poikani varmaan tulisi takaisin, mutta silti vainoharhaisuus ottaa vallan :(

Yhteistyössä