Kertokaa mielipiteenne, kokemuksia jos on jne?lapsi ulkomaille isänsä kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelkäävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Etkö oikeasti ymmärrä?

Eli voisit vaikka maksaa tonnin lennoista kahden päivän reissusta, vaikka kaksi viikkoa maksaisi saman verran, ja ihmettelisit että miten niin on kallista tuo ensiksi mainittu?

Tai jos maksat hotellista saman verran olitpa viikon tai kaksi, niin silti ei ole kannattavampaa kaksi viikkoa?

No eiköhän kuule pari pvää suhteessa kahteen vkoon ole hieman eri asia. Ja sit taasen kaks vkoo ja neljä vkoo.. Niin tuollaisessa tilanteessa en kyllä tajua, miksi ei voisi puoleen sitä aikaa tiputtaa. Varmasti kahdessa vkossakin ehtii jo aika paljon. Varsinkin jos lapsi on ennenkin ollut isänsä kanssa siellä. Ja jos taasen ei ole, niin sitten en päästäisi ainakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastus :
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
no yhtä kalliita ne lennot taitavat olla kahden viikon ja neljän kuukauden pätkälle... :)

Suhteessa saatavaan hyötyyn. Veikaatko että kahden päivän etelänlennot menisivät kovinkin hyvin kaupaksi, jos kaksi viikkoa maksaisi saman verran?

voisivat mennäkin, niissä turistirysissähän suurin menoerä onkin juuri se eläminen eikä niinkään lentojen hinta.

kysymys oli 4-vuotiaasta ja siitä, lähteekö hän kiertämään KUUKAUSIKSI Jordaniaa vai ei.. en ehkä lomalentoihin vertaisi siis. :)

korjaan: KUUKAUDEKSI. :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Jos on epäilystä siitä,että ei lapsi tulisikaan takaisin,niin en todellakaan päästäisi.

Epäilyksiä tulee aina olemaan vaikka luottaisikin ihmisiin joiden kanssa lapsi lähtisi. se on tämä ihmismieli joka ei anna hetken rauhaa vaan ajattelee suurimman osan aikaa niitä kauheuksia, sen kaiken hyvän sijaan.

lapset menis isän kans marokkoon. siitä vaan sanon mnä.

mutta kun on jordaniasta kysymys ja sen kulmakunnan asiat on vieläkin, kiikun kaakun ,noin niinkun ihan poliittisella tasolla, niin en..en päästäis. ei se isä varmaan lastaan kaappais. mutta kun koskaan ei tiedä milloin sillä alueella todella pamahtaa.. ja mistäkö päättelen.. siitä kun katotaan toisen maan suoria uutislähetyksiä siletäpäin..joten on selkeempää tietoo kuin suomen uutisten kautta

Alkuperäinen kirjoittaja Pelkäävä:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Jos on epäilystä siitä,että ei lapsi tulisikaan takaisin,niin en todellakaan päästäisi.

Epäilyksiä tulee aina olemaan vaikka luottaisikin ihmisiin joiden kanssa lapsi lähtisi. se on tämä ihmismieli joka ei anna hetken rauhaa vaan ajattelee suurimman osan aikaa niitä kauheuksia, sen kaiken hyvän sijaan.

Tutki kunnolla sydäntäsi.. Jos todella AIDOSTI luottaisit mieheesi, et edes miettisi, pelkäisi, epäilisi ja kyselisi täällä.. Ja antaisit lapsen miehen matkaan ilman epäilystä, näetkö lasta enää sen jälkeen.
Jos sinusta vähääkään tuntuu, että mahdollisuus siihen voisi vähimmäisessäkään määrin olla, älä anna lasta mukaan. Yleensä äidin vaisto kyllä osuu oikeaan:/
Ja onhan tuo nyt aivan valtavan pitkä aika olla erossa, eikö?

Tuo on vaikea juttu, sillä riippuu aika paljon tapauksesta. Meistä vain sinä tunnet lapsen isän ja tiedät kuinka luotettava hän on. On paljon juttuja noista lapsikaappauksista yms. ja riskit on hyvä tiedostaa. Se on oikeasti häviävän pieni prosentti, mitä noita juttuja tapahtuu, mutta niitä tapahtuu ja kukaan muu ei sitä asiaa oikein voi arvioida.

Noin äkkiseltään tuli mieleen, että itsellä voisi olla pienempi kynnyt laskea lapsi isänsä mukaan, jos edelleen olisi hänen kanssaan naimisissa. EX-mieheen ei ehkä luottamus olisi niin syvä....

Kuukausi on minustakin pitkä aika joka tapauksessa olla erossa äidistä, vaikka menisivät vain Ruotsiin. Itse en noin pitkään aikaan suostuisi ja olisin halunnut myös itse vierailla paikan päällä etukäteen. JOS siis reissuun ylipäätään suostuisin.

Alkuperäinen kirjoittaja se ulkomaalaisen vaimo:
Tutki kunnolla sydäntäsi.. Jos todella AIDOSTI luottaisit mieheesi, et edes miettisi, pelkäisi, epäilisi ja kyselisi täällä..

Eli itse päästäisit lapsen maahan jossa olisi vaikkapa kunnon sotatila? Koska eihän olosuhteet mitenkään vaikuta jos luottaa lapsen isään? Just just..

En missään nimessä päästäis! Itse mukaan tai sitten ei ollenkaan. Meijän päiväkodista yks poika jäi Turkin matkalleen ja äiti sai tehdä melkeen vuoden töitä eri tahojen kanssa ennenkuin lapsi saatiin takaisin...

Onko tämä provo? Ei taatusti lähtisi lapseni mihinkään ulkomaille ilman minua! Olen sen verran matkustanut ulkomailla ja monenlaista tilannetta nähnyt, että ehdottomasti ei!

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Alkuperäinen kirjoittaja se ulkomaalaisen vaimo:
Tutki kunnolla sydäntäsi.. Jos todella AIDOSTI luottaisit mieheesi, et edes miettisi, pelkäisi, epäilisi ja kyselisi täällä..

Eli itse päästäisit lapsen maahan jossa olisi vaikkapa kunnon sotatila? Koska eihän olosuhteet mitenkään vaikuta jos luottaa lapsen isään? Just just..

No ei todellakaan noin. Älä laita sanoja minun suuhun. Puhuin pelkästään luottamuksesta mieheen, enkä maasta, jonne lapsi olisi tarkoitus viedä.

se nyt on selvää että lapsesta huolehdittaisiin siellä hyvin, eli ainoa pelko on lapsen viihtyvyys ja vielä enemmän pelko siitä että lapseni ei pääse takaisin minun luo.
jos lapsikaappauksista ei oli mitään tietoa ihmisillä niin silloinhan päästäisin, mutta kun sitä tapahtuu, niistä uutisoidaan ja niistä itse tietää niin herää sitten myös kysymykset saanko lapseni takaisin jne.

nyt on päätös tehty, poika lähtee kesällä kuukaudeksi jordaniaan. tuli paljon parempi mieli kun puhuin avoimesti peloistani kaikille :) ikävä tulee olemaan kova, mutta enköhän selviä

Alkuperäinen kirjoittaja pelkäävä:
nyt on päätös tehty, poika lähtee kesällä kuukaudeksi jordaniaan. tuli paljon parempi mieli kun puhuin avoimesti peloistani kaikille :) ikävä tulee olemaan kova, mutta enköhän selviä

Hyva jos sait paatoksen tehtya mutta puhuitko avoimesti pelostasi myos ex miehellesi. Minusta se olisi kaikkein tarkeinta.
Itse olen naimisissa pohjois-afrikkalaisen miehen kanssa ja lapset reissasivat pienena usein taman mukana pitkin Eurooppa ja Afrikassakin kavivat. En kertaakaan pelannyt kaappausta mutta onnettomuuksia tietysti ja ikavakin oli. Ne reissut ovat kuitenkin olleet aina ehdottoman tarkeita etta ovat saaneet viettaa miesten aikaa keskenaan. Siita on jaanyt oikeastaan tapa , matkaavat vielakin usein kolmistaan pojat ja isa. Se on minullekin jonkinlaista lomaa ja samalla tiedan etta heilla on hauskaa.

Yhteistyössä