Kertokaa, mikä mättää parisuhteessamme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuulahdus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuulahdus

Vieras
Mieheni:

- On ärtynyt
-Ajattelee negatiivisesti
-Mielikuvitukseton
-Haukkuu/nimittelee minua
-ei ole romanttinen (alkuaikoina oli)
-Toisinaan vastuuntunnoton (esim. yhdessä otettu eläimiä, nyt ei ole enää kovinkaan kiinnostunut niistä ja niiden hoito lähinnä ahdistaa)
-Pitää omien sanojensa mukaan äitiänsä puolijumalana
-Toisinaan ei arvosta minua tai ajatuksiani pätkääkään
-Tykkää alkoholista, mutta ei juo joka vko, kuitenkin yleensä, jos haluaa lähteä baariin, hän myös lähtee, aivan sama mitä mieltä minä olen
-Ei kestä kritiikkiäni äidistään, hyökkää heti minua vastaan, vaikka en pahankuuloisesti hänestä puhuisikaan
-Valittaa rahan vähyydestä, että vaadin liikaa, olen muuttunut tylsäksi(kun en esim. enää välitä niin baareissa liikkua)

jne..

Minussakin on vikaa ja haluan huomata ne. Olen alkanut nalkuttamaan paljon, kun positiivisen asenteeni kokeilu ei ole tuottanut tulosta. Jos teillä herää jotakin lisäkysymyksiä, vastaan parhaani mukaan. Haluaisin vain tietää, mitkä asiat vaativat suhteessamme parannusta, minkälaista ja miten ne voi toteuttaa. Ihaniakin hetkiä on, mutta ollaan tapeltu liian paljon. Minun oloni on usein yksinäinen, vaikka olisimmekin yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehesi ei ole kasvanut aikuiseksi, jos asettaa äitinsä edellesi, jaksaa juosta baareissa entiseen tapaan jne.

Ei toki juokse aivan entiseen tapaan, mutta minua loukkaa, ettei ota mua huomioon juurikaan, kun on päättänyt lähteä. Minun on vaikea "päästää" häntä ilomielin baariin, koska on tehnyt joskus aiemmin useita katoamistemppuja juomaan lähdettyään. On esim. lähtenyt viettämään iltaa kavereittensa kanssa ja onkin mennyt sieltä sitten suoraan äitinsä luo ryyppäämään koko vkonlopuksi.

Hän ei kertomasi perusteella kyllä kunnioita eikä arvosta sinua kovinkaan paljon. Miksi niin on käynyt, jos alussa oli toisenlaista? Onko sinusta tullut miehelle itsestäänselvyys? Tai miehestä sinulle?

Vaikuttaa että miehesi on jollain tapaa masentunut.
Hänen äitinsä on varmaankin manipuloiva ja syyllistävä ja miehesi kokee syyllisyyttä jos hän alkaa vastustamaan äitiään. Nämä vain minun arvioita en missään nimessä sano että näin on ihan vain veikkaus.

Vaikea tilanne todellakin..en osaa sanoa mitään järkevää.

:hug:

Kuulostaa sille että aina kun sulla on heikko hetki niin se lannistaa sua entisestään. Huono luonne miehellä. Jokainen kuspääkin osaa olla aikajaoin hellä. Sen varaan ei kannata laskea. Jos joskus makaat sairaalassa Dubaissa niin usko pois.. sinne jäät. Kuulostaa niin ikävän tutulle miestyypille tuo kuvaelmasi.

Mieti myös vanhuuspäiviä.. Et halua olla yksin. Olet arvokas ihminen ja tuo mies pilaa sinut.. alat "nalkuttamaan" ja sinusta tulee heikkohermoisempi kuin edes oikeasti olet! Ansaitse vertaisesi seurallisen ja huomioivan miehen. Tiedät kyllä sen :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Hän ei kertomasi perusteella kyllä kunnioita eikä arvosta sinua kovinkaan paljon. Miksi niin on käynyt, jos alussa oli toisenlaista? Onko sinusta tullut miehelle itsestäänselvyys? Tai miehestä sinulle?

Ja alussa hän osasi asettua toisen asemaan ja näin ymmärtämään paremmin.. Mies saattoi jossakin vaiheessa olla itsestäänselvyys minulle, muttei enää pitkään aikaan, juuri näiden yllätysten ja rakoilujen vuoksi.

Mies kuulostaa aavistuksen stressantuneelta. Onko elämästä tullut liian työpainotteista? Ryhtykää harrastamaan jotain yhdessä (muuta kuin baaria) tai suunnitelkaa matka syksylle. Tai järjestäkää juhlat ystäville. Äideistä ei yleensä kannata puhua. Taitaa jokainen olla hiukan herkkä kuulemaan negatiivista äidistään, vaikka itsekin olisi samaa mieltä. En ainakaan itse välittäisi kuulla kommentteja äidistäni.

Itse olen epäillyt miehelläni masennusta, mutta en tiedä..
Sen tiedän kuitenkin, että esim. rahatilanteemme stressaa miestäni paljon. Mies on siinä mielessä mielikuvitukseton ja haluton, kun olen ehdottanut jos jonkinmoista yhteistä puuhaa tai harrastusta, mikään ei tunnu häntä kiinnostavan.