Kertokaa mitä mieltä juhlamenusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pystyyköhän tuon toteuttamaan yksin?

miksei pysty, itse teen pojan rippijuhlat kaikki tarjottavat kesällä 50-60 henkeä vieraina ja itse teen kaiken pari päivää saa kyllä asua keittiössä

Riittikö sinulla kylmätilat vai miten ratkaisit asian?

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Pystyyköhän tuon toteuttamaan yksin?

miksei pysty, itse teen pojan rippijuhlat kaikki tarjottavat kesällä 50-60 henkeä vieraina ja itse teen kaiken pari päivää saa kyllä asua keittiössä

Riittikö sinulla kylmätilat vai miten ratkaisit asian?

asutaan omakotitalossa naapurin kanssa hyvissä väleissä ollaan lainattu ristiin toistemme jääkaappeja aina kun on ollut juhlat, ollaan vaan kysytty että mahtuisko teijän jääkaappiin muutama kakku mies niitä sitten on sieltä äkkiä juossut. lisäksi jos oikeen paljon tarttee jääkaappitilaa ollaan haettu autotalliin mun vanhemmiltä niitten vanha jääkaappi lainaan

Alkuperäinen kirjoittaja Simsalabim:
Oletteks ottaneet huomioon ruoka-allergiat ja erityisruokavaliot?

Joo, meillä on outo suku kun ei ole allergioita eikä erityisruokavalioita. Yksi lapsi taitaa olla laktoosi-intolerantikko, mutta teen aina juhliin kaiken vähälaktoosisena.

Vaikka en itse karjalanpaistista tykkää niin oikein hyvältä vaikuttaa toi menu :) Lisäisin siihen kuitenkin jotain hyvää kinkkua niin olis jotain muutakin kalan lisäksi. Jos jotain salaattia vielä halusit niin ehkä joku kinkku-pasta salaatti? Toi pääruoka on kuitenkin niin ruokaisa ettei mun mielestä tarvi enää lisää salaatteja!

Alkuperäinen kirjoittaja kokki:
Vaikka en itse karjalanpaistista tykkää niin oikein hyvältä vaikuttaa toi menu :) Lisäisin siihen kuitenkin jotain hyvää kinkkua niin olis jotain muutakin kalan lisäksi. Jos jotain salaattia vielä halusit niin ehkä joku kinkku-pasta salaatti? Toi pääruoka on kuitenkin niin ruokaisa ettei mun mielestä tarvi enää lisää salaatteja!

Italiansalaattihan on kinkku-pastasalaatti.

Eikö kenenkään mielestä näin perinteinen menu ole tylsä tai mielikuvitukseton???

No ei todellakaan ole tylsä. Mun mielestä olis erittäin noloa tehdä ruuat jonkun teeman tai suuntauksen mukaan esim. kiinalaista ja sit osa vieraista jättäis syämättä kun ei tykkäis. Illanistujaisten tarjottavat kaveriporukan kesken onkin sit eri asia mut juhliin kannattaa ehdottomasti suosia perinteisiä ja hyväksi havaittuja ruokia!

Italiansalaattihan on kinkku-pastasalaatti.

No niinpäs onkin :D En vaan ajatellut sitä tarkemmin kun mä inhoan italiansalaattia mut pidän toisenlaisista kinkku-pastasalaateista.

Eikö kenenkään mielestä näin perinteinen menu ole tylsä tai mielikuvitukseton???

No ei todellakaan ole tylsä. Mun mielestä olis erittäin noloa tehdä ruuat jonkun teeman tai suuntauksen mukaan esim. kiinalaista ja sit osa vieraista jättäis syämättä kun ei tykkäis. Illanistujaisten tarjottavat kaveriporukan kesken onkin sit eri asia mut juhliin kannattaa ehdottomasti suosia perinteisiä ja hyväksi havaittuja ruokia!

Lähiruoka kunniaan, eli juuri näin! Trendikästä nykyään.

Perinteisetkin menut on kivoja. Itse tykkään salaateista ja kalaruuista. Anoppi tekee karjalanpaistin kanssa aina lihatonta makaronilaatikkoa. Kiva siitä, että lapsetkin tykkää. Tosin perunat sopii kaloilla, joten kummin vaan ihan hyvä. Lisäisin leipäpöytään hyvän suomalaisen juuston tai kaksi :D Mutta ei välttämätön.

Hyvän kuuloinen perinteinen , suomalainen juhlamenu =) Kakkukahvit riittää jälkiruoaksi, eikä tarvii laittaa montaa sorttia makeeta kun on ensin ollut tarjolla ruoka..

Perunasaalaatin voisi ehkä jättää pois, kun perunoita ruuan kanssa. Italiansalaatti, vihersalaatti ja ehkä punajuurisalaatti (esim. http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/reseptit/lisukeruoat_l_p/fi_FI/punajuurisalaatti/ tai http://keittokirja.kasvikset.fi/WebRoot/1035464/X_Reseptisivu.aspx?id=1080096 ) Lihaton makaroonilaatikko (mummin tekemänä ) oli kyllä suurinta herkkua lisäkkeenä. Karjalanpiirakat ja munavoi sopisi "teemaan" hyvin ja maistuu myös graavikalan kanssa.

Yhteistyössä