Kertokaa miten laihdutatte ilman nälkää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli miten sopeutua pidempiaikaiseen laihduttamiseen? Kun tuntuu että kaikki "kuurit" tyssää aina siihen, että on lopulta niin nälkä ja himo kaikkea kohtaan, että sitten alkaa taas mässäämään ihan hirveästi? Sain viime vuonna pois 19 kiloa ja 10 tullut takaisin kesän jälkeen :( Harmittaa ihan kauheasti. Laihdutin Xtravaganzassa ja kaverit varoitteli, että vaikka paino tippuu nopeasti niin palaa kun alan syömään normaalisti. Näin kävi. Nyt tarvitsen pysyvän elämäntavan syödä oikein!

Jos syön aamulla puuron, lounaalla vain yhden annoksen kotiruokaa salaatin kera (lautasmalli), välipalaksi hedelmää ja päivälliseksi taas kotiruokaa lautasmallin mukaan ja iltapalaksi esim. pieni leipä. Laihdunko miten nopeasti näin?

Jättäisin roskaruoan minimiin...

Huoh,... en ainakaan karppaamaan rupea, sillä rakastan ruisleipää enkä vaaleaa syö enää ollenkaan.

Iltapalaksi jotain proteiinipitoista, niin ei tule nukkumaan mennessä nälkä. Muutenkin päiväsaikaan ja pirteänä kestää vähän nälkääkin, joten iltapalalle kannattaa säästää sen verran kaloreita, että on tyytyväinen. Tai näin olen itse kokenut.

itse oon saanu painon tippumaan syömällä aamulla puuron tai jälkiruokakulhollisen täysjyvämuroja, lounaaksi syön lautasmallin mukaisesti, välipalana leipäpala teen kera tai hedelmä, lounaaksi yleensä vain jotain kevyttä keittoa tai salaattia ja iltapalaksi puuroa. Liikun 3 vkossa ja limsat,mehut, karkit, sipsit, pitsat jne. olen jättänyt vain lauantaille ja näitäkin vain kohtuudella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli miten sopeutua pidempiaikaiseen laihduttamiseen? Kun tuntuu että kaikki "kuurit" tyssää aina siihen, että on lopulta niin nälkä ja himo kaikkea kohtaan, että sitten alkaa taas mässäämään ihan hirveästi? Sain viime vuonna pois 19 kiloa ja 10 tullut takaisin kesän jälkeen :( Harmittaa ihan kauheasti. Laihdutin Xtravaganzassa ja kaverit varoitteli, että vaikka paino tippuu nopeasti niin palaa kun alan syömään normaalisti. Näin kävi. Nyt tarvitsen pysyvän elämäntavan syödä oikein!

Jos syön aamulla puuron, lounaalla vain yhden annoksen kotiruokaa salaatin kera (lautasmalli), välipalaksi hedelmää ja päivälliseksi taas kotiruokaa lautasmallin mukaan ja iltapalaksi esim. pieni leipä. Laihdunko miten nopeasti näin?

Huoh,... en ainakaan karppaamaan rupea, sillä rakastan ruisleipää enkä vaaleaa syö enää ollenkaan.

MONTA KERTAA PÄIVÄSSÄ PIENIÄ ANNOKSIA!!!

aamupala

lounas

välipala

päivällinen

iltapala

Satsaa aamiaiseen niin saat aamun kunnolla käyntiin. Puuroa ja leipää, mehua ja kahvia, joku hedelmä ehkä.

Lounaalla täytä puolet lautasesta salaatilla. 1/3 perunalla / pastalla / riisillä ja 1/3 lihalla.

Itse olen ainakin sitä tyyppiä karkkien suhteen, että nollatoleranssi on kohdallani ainoa oikea ratkaisu. En tunne sanaa "kohtuus", kun on karkista kysymys. Niinpä en kiusaa itseäni ollenkaan ja kun minä laihdutan, en ota ainuttakaan karkkia, en edes sitä yhtä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Iltapalaksi jotain proteiinipitoista, niin ei tule nukkumaan mennessä nälkä. Muutenkin päiväsaikaan ja pirteänä kestää vähän nälkääkin, joten iltapalalle kannattaa säästää sen verran kaloreita, että on tyytyväinen. Tai näin olen itse kokenut.

Mut nälkäähän ei sais nähdä sillä silloin kroppa menee säästöliekille ja vain lihakset lähtee,rasva jää.

Ap,musta sun kannattaa syödä vihanneksia ja proteiineja.Esim ruokana täysjyvämakaroonia,siihen marinoimatonta broiskua ja vihanneksia.Teet sellasen ison kattilallisen.SItten joukkoon vielä kurkkua ja tomaattia,sekä muita tuorevihanneksia.

Papuja sekä ituja joukkoon siihen voi tehdä vaikka minkälaisen miksauksen.
Ja tuo että jätät sokerin ja huonot ruuat,roskaruua pois,tekee varmasti paljon!!

Tsemppiä!

itse syön suunnilleen näin päivittäin, eikä ikinä ollut ongelmia painon kanssa:

aamupala (ruisleipää, kinkkua, juustoa, maustamatonta jogurttia, hedelmä)
lounas (normaali kotiruoka, lisukkeena salaattia, vihanneksia tms.)
välipala (hedelmiä tai ruisleipää päällysteineen, usein jotain "kahvileipää" myös)
päivällinen (hiukan lounasta pienempi annos normaalia kotiruokaa, leipä)
iltapala (esimerkiksi hedelmiä ja maustamatonta jogurttia, karjalanpiirakkaa tai ruisleipää päällysteineen tai mitä milloinkin "samaa sarjaa")

ja en ole täysin ilman karkkeja, tai muuta makeaa, mutta kohtuus pitää olla (karkkipäivä on hyvä juttu), limsaa juon pari kertaa vuodessa, joka päivä juomana vesi. pitsaa tai muuta ns. roskaruokaa ostan harvoin, korkeintaan kerran kahdessa kuussa, itse teen suolaisia piirakoita, pitsaa tms. useammin. ja muutenkin kaupasta ostetaan leivonnaisia tai keksejä äärimmäisen harvoin, mutta itse leivotaan, siten saa vähemmän rasvaisia ja sokerisia herkkuja.

Sinuna varmaan pienentäisin pikku hiljaa annoksia... Kyllä mahalaukku tottuu kuitenkin suht nopeasti ja pienenee... Syöt täysjyvätuotteita, jätät turhat hiilarit jne. niin ei pääse nälkä yllättämään kovin helposti. Ja toki jos sulle se on parempi tapa niin syö vähän ja usein mut jos sun syömiskerrat on nyt ok (vähintään 3 kertaa päivässä) niin en turhaan alkaisi niitä lisäilemään... Alussa varmasti on nälkä mutta menee ohi.

Mulla oli ongelma päinvastoin, en syönyt tarpeeks ja se hoitui sillä että pakotin itseni syömään vähän enemmän joka kerta ja hieman useammin, nyt muutaman kuukauden kuluttua se sujuu ihan kivuttomasti vaikka välillä meinaakin oksettaa ajatuskin ruoasta niin pienempi lukema vaa'alla saa kuitenkin jatkamaan vaikka tekisi mieli luovuttaa ja palata entiseen.

muoks. Mitä tuossa aloitusviestissä kirjoitit niin se vaikuttaa järkevältä tavalta syödä ja jos kalorit on siinä ok niin laihdut...

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
itse syön suunnilleen näin päivittäin, eikä ikinä ollut ongelmia painon kanssa:

aamupala (ruisleipää, kinkkua, juustoa, maustamatonta jogurttia, hedelmä)
lounas (normaali kotiruoka, lisukkeena salaattia, vihanneksia tms.)
välipala (hedelmiä tai ruisleipää päällysteineen, usein jotain "kahvileipää" myös)
päivällinen (hiukan lounasta pienempi annos normaalia kotiruokaa, leipä)
iltapala (esimerkiksi hedelmiä ja maustamatonta jogurttia, karjalanpiirakkaa tai ruisleipää päällysteineen tai mitä milloinkin "samaa sarjaa")

ja en ole täysin ilman karkkeja, tai muuta makeaa, mutta kohtuus pitää olla (karkkipäivä on hyvä juttu), limsaa juon pari kertaa vuodessa, joka päivä juomana vesi. pitsaa tai muuta ns. roskaruokaa ostan harvoin, korkeintaan kerran kahdessa kuussa, itse teen suolaisia piirakoita, pitsaa tms. useammin. ja muutenkin kaupasta ostetaan leivonnaisia tai keksejä äärimmäisen harvoin, mutta itse leivotaan, siten saa vähemmän rasvaisia ja sokerisia herkkuja.

ja kuten kaikki jo tietää, nuo silmäniskumerkit on tarkoitettu olemaan sulkeita.

Minä pudotni aika nopeastikkin 14kg näillä keinoilla;
Amuulla 07.00 kuppi kahvia (kahvikermaa ja makeutusainetta) ja 2 ruispalaa, päällä kinkkusiivu ja juusto, salaatinlehti paprikaa, 4-5 kilsan kävelylenkki, kävellessä tein samalla vatsalihaksia osan matkasta.
10.00 nuudeleita ja herne-maissipaprikaa (tai tonnikalaa tai seitiä), muki maitoa, tai joku vihreä salaatti.
14.00 kuppi kahvia (tutuilla höysteillä) pari voikkaria tai yksi ja esim joghurtti.
17.00 tavallinen kotiruoka, ja just niin paljon kun nälkää oli.
20.00 teetä ja pari voikkaria.
Kaikki karkit jätin pois.

Paino putos kahdessa ja puolessa kuukaudessa näillä eväillä tuon 14 kiloa.
Välillä kävelin 8 kilsaa, välillä en yhtään, kerran viikossa uin kilometrin.

Tärkeimpänä pidän, että ruokavälit ei ole liian pitkiä, jolloin poltto pysyy päällä, naukkaat vaikka välillä jonkun pikku jutun suuhun.

Aluksi ihmettelin, että miten tuo mun mies syö kokoajan, kunnes älysin ton polttojutun :whistle:

Mulla ainakin oli nälkä laihduttamisen alussa vaikka söin monipuolisesti ja terveellisesti. Nälkä hellitti kyllä ekan viikon jälkeen kun vatsalaukku alkoi tottua pieniin annoksiin. :hug: Painonvartijoitten avulla olen tiputtanut 39 kiloa.

Päivisin nälän vielä kestää, mutta nukkumaan on kamala mennä jos nälkä polttelee :(
Mun vinkki on: syö paljon kasviksia! Höyrytettynä, keittettynä, raakana jne. Eli täyttää mahan niillä ja syö muuta ruokaa maun vuoksi :D

Liikuntaa liikuntaa ja liikuntaa. Pisti silmään tuo "nopeasti", mutta jos siis haluat laihtua pidemmäksi aikaa niin laihduta tasaisesti hieman pidemmällä aika välillä. Herkut pois (toki on välillä ihan hyvä jotakin maistella), perusterveellistä ruokaa (kasvikset ja hedelmät + ) ja monipuolista liikuntaa. Eiköhän se siitä. Mikäli nälkä yllättää usein, kannattaa "välivälipalaks" syödä vaikka hedelmä.

Kiitos kaikille vinkeistä :) Eli kunnon ateriat (terveelliset) vain kunniaan. Mihinkään pikakuurille en enää halua. Xtravaganzassa tuli tuloksia nopeasti ja viime kesä oli ihanaa olla noin 20 kiloa hoikempana, mutta siihen se autuus loppui taas kerran :( Nyt siis minun on pakko kertakaikkiaan tehdä elämäntapamuutos. Liikunta onneksi kuuluu elämääni jo luonnostaan mutta lisätä sitä vielä voi. Tsemppiä myös muille keventäjille :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä sain xtravaganzassa ollessa (2008) pois 28 kg, kaikki tuli takaisin viimeistä kiloa myöten n. vuodessa (kilpirauhasen vajaatoiminta todettu myös 2008 ((lopultakin)) siihen saan tyroxinlääkityksen oma kilppari ei vaa toimi kunnolla).
Ennenku kilpparit saadaan edes lääkityksellä kohdalle niin paino on ongelmana siihen asti; (pysyvä laihtuminen ei välttämättä onnistu ennemmin; lääkäriltä saamani tiedon mukaan).
Silti yritän pitää kirjaa siitä mitä syön, ettei ainakaan tulisi lisää kiloja.
Ja yrittää harrastaa liikuntaa sen mitä lastenhoidolta pystyy.

Yhteistyössä