Kertokaa, miten sitä jaksaa kuunnella ihmisten loukkaavia kommentteja kun neljäskin lapsi samaa sukupuolta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja think
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Aika naurettavia ne jotka säälivät pelkkien tytttöjen vanhempia. Pyyhin persettäni tuollaisten ihmisten mielipiteillä ja toivon edelleen saavani pelkkiä tyttöjä. B)

taas tätä: toivon edelleen saavani pelkkiä tyttöjä.
Toki se on ok, jos toivot mutta taas on asetelma että jompikumpi on parempi.
Kilpailua. Miksi?
Miksi toivot vain tyttöjä lisää?

Mua ärsytti myös se, kun se neljäs olikin erisukupuolta. Itsekin toki toivoin tyttöä 3 pojan jälkeen, mutta ärsytti joidenkin ihmisten se suuri ylistys tytön puolesta, kun loppujen lopuksi itselle olisi ollut ihan sama kumpaa sukupuolta oli.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mua ärsytti myös se, kun se neljäs olikin erisukupuolta. Itsekin toki toivoin tyttöä 3 pojan jälkeen, mutta ärsytti joidenkin ihmisten se suuri ylistys tytön puolesta, kun loppujen lopuksi itselle olisi ollut ihan sama kumpaa sukupuolta oli.

täysin samoin olen minäkin miettinyt. Ihan kun elämä lisi sitten täydellistä kun se puuttuva sukupuoli tulee sittenkin edustetuksi.

Ei sillä väliä ollut, kiva kun on molempia yhet. Kummassakin ne omat juttunsa mitä opeteltava kun kasvavat, mutta toisaalta toinen tyttökin olisi ollut ihan yhtä toivottu, isäkin keksi ihanan nimen. Sitten olisimme saattaneet ajatella sitä kolmatta, mikä nyt todennäköisesti ei tule sitten tapahtumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja miten vain:
Ei sillä väliä ollut, kiva kun on molempia yhet. Kummassakin ne omat juttunsa mitä opeteltava kun kasvavat, mutta toisaalta toinen tyttökin olisi ollut ihan yhtä toivottu, isäkin keksi ihanan nimen. Sitten olisimme saattaneet ajatella sitä kolmatta, mikä nyt todennäköisesti ei tule sitten tapahtumaan.

niin mutta vastasitkohan nyt ollenkaan tähän alkuperäiseen kysymykseen minkä esitin? ainakaan en löytänyt vastausta.
Miksi susta on "kiva kkun on molempia yhet"?
ajatteletko ettei saman sukupuolen edustajilla olisi ollut "ne omat juttunsa kun kasvavat" vai voiko pojat niputtaa kuten tytökin että toimintaohjeita on lasten kanssa kaksi vaihtoehtoa?

ollaan kovasti säälitelty sitä, että meillä on "vaan" kolme poikaa. Kaikki kyselevät, koskas te sen prinsessan teette jonon jatkoksi. Mä oon vaan virnuillut takaisin, en ole viitsinyt sanoa, että meillä ei ole aikomustakaan hankkia enää enempää lapsia. Siinähän sukulaiset ja tuttavat odottavat sitä pikku prinsessaa...:kieh:

ps. Suurin osa onnitteluista kolmannen poikamme syntymän jälkeen alkoi näin: "Voi, ette sitten vieläkään tyttöä saaneet, ensi kerralla sitten!" Mua suututti, suututti todella. Meillä kun oli ihan sama mitä sukupuolta lapsemme ovat, me halusimme nimenomaan lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ööh.. sanoisin suorat sanat torveloille, varmaankin.
Meillä tyttö ja poika, ja pojan syntyessä moni kyllä sanoi että kävipä teillä tuuri kun saitte nyt pojan tai että onpa hyvä että on molemmat nyt.. mä ainakin sanoin ihan suoraan, että meille oli aivan sama kumpia ovat, että tuollaiset ommentit ovat hönöjä ja että isosiskon kuullen on aika törkeää ihastella, että onpa hyvä kun tuli nyt poika!

Meillekin synti pOika tytön jölkeen ja samantyyppistä kommentointia kuultiin. Jotkut ihmiset on kyllä niin hävyttömiä! Pääasia, että on lapsia saanut, oli sitten "vain" tyttöjä tai poikia tai molempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Meille:
ollaan kovasti säälitelty sitä, että meillä on "vaan" kolme poikaa. Kaikki kyselevät, koskas te sen prinsessan teette jonon jatkoksi. Mä oon vaan virnuillut takaisin, en ole viitsinyt sanoa, että meillä ei ole aikomustakaan hankkia enää enempää lapsia. Siinähän sukulaiset ja tuttavat odottavat sitä pikku prinsessaa...:kieh:

ps. Suurin osa onnitteluista kolmannen poikamme syntymän jälkeen alkoi näin: "Voi, ette sitten vieläkään tyttöä saaneet, ensi kerralla sitten!" Mua suututti, suututti todella. Meillä kun oli ihan sama mitä sukupuolta lapsemme ovat, me halusimme nimenomaan lapsia.

Kokemusta täysin samasta, sukupuolet vaan toisin päin! :hug: Ei välitetä!

Kun kerran itse tiedät olevasi 100 % onnellinen lapsistasi, niin kannattaako korvaa lotkauttaa moisille höpinöille. Sanot vaan, että ai jaa, meistä meillä on maailman ihanin perhe juuri tällaisena, yhtään lasta en vaihtaisi.

Aikuiset osaa olla tosi ilkeitä. Tai sitten ajattelemattomia. Mä voisin ryhtyä kummiksi sille neljännelle pojalle ja hemmotella sen pilalle :kieh:
Meidän neljättä ei ainakaan kukaan edes noteerannut, kun oli vielä 'se neljäs poika'. Alkujaankin sukulaisista yms. kaksi olisi riittänyt, kolme on ollut liikaa ja neljättä ei vaan enää käsitä. Meistä nuo kaikki vaan on niin omia =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Kun kerran itse tiedät olevasi 100 % onnellinen lapsistasi, niin kannattaako korvaa lotkauttaa moisille höpinöille. Sanot vaan, että ai jaa, meistä meillä on maailman ihanin perhe juuri tällaisena, yhtään lasta en vaihtaisi.

totta on, joskus sitä vaan herkkänä hetkenä loukkaantuu sydänjuuria myöden törkeille kommenteille.
Äitiys herkistää ja yleensä "onnittelut" tulee muutenkin kkun ollaan vastasynnyttäneessä tilassa......parempi etten vastaa kolmantena päivänä puhelimeen lainkaan (kolmannen päivän itkut ja hormoonihärdellit!)

Musta on jotenkin hienoa, kun perheessä on monta samaa sukupuolta olevaa lasta. Jotenkin upeaa, kun on vaikka neljä poikaa tai viisi tyttöä. Vau! Taisin lukea pienenä liikaa "Pikku naisia" -kirjasarjaa. :D Mulla on itselläni tyttö ja poika ja sekin on tietysti hienoa, mutta ihan yhtä hienoa olisi ollut vaikka he olisivat samaa sukupuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
en mä tiiä, mut jos on 4 poikaa niin on se kuitenkin aika coolia ja arvostetumpaa kuin olis vaan tyttelöitä, se mua kävis jo sääliks ja kovasti

Mulla on neljä tyttöä ja se on musta aika coolia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuiset osaa olla tosi ilkeitä. Tai sitten ajattelemattomia. Mä voisin ryhtyä kummiksi sille neljännelle pojalle ja hemmotella sen pilalle :kieh:
Meidän neljättä ei ainakaan kukaan edes noteerannut, kun oli vielä 'se neljäs poika'. Alkujaankin sukulaisista yms. kaksi olisi riittänyt, kolme on ollut liikaa ja neljättä ei vaan enää käsitä. Meistä nuo kaikki vaan on niin omia =)

voi miten surullista tuo ettei noteerattu!!!! musta tuntuu että meille käy ihan samoin, oikeastaan se on aika varma tieto jo tässä vaiheessa : (

Kiitos sulle! mä laitan korvan taa ton sun kummilupauksen : D

Alkuperäinen kirjoittaja ylp:
Musta on jotenkin hienoa, kun perheessä on monta samaa sukupuolta olevaa lasta. Jotenkin upeaa, kun on vaikka neljä poikaa tai viisi tyttöä. Vau! Taisin lukea pienenä liikaa "Pikku naisia" -kirjasarjaa. :D Mulla on itselläni tyttö ja poika ja sekin on tietysti hienoa, mutta ihan yhtä hienoa olisi ollut vaikka he olisivat samaa sukupuolta.

tässä on JUST mun ajatukset laitettu!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miten vain:

niin mutta vastasitkohan nyt ollenkaan tähän alkuperäiseen kysymykseen minkä esitin? ainakaan en löytänyt vastausta.
Miksi susta on "kiva kkun on molempia yhet"?
ajatteletko ettei saman sukupuolen edustajilla olisi ollut "ne omat juttunsa kun kasvavat" vai voiko pojat niputtaa kuten tytökin että toimintaohjeita on lasten kanssa kaksi vaihtoehtoa?

En tosiaan vastannut kysymykseesi, pahoittelut. Ajattelen, että jos itse olen asian kanssa sinut niin muiden kommentit eivät vaikuta. Jos joltain kuuluisi joka kerta asiasta niin välttäisin seuraa. Komentti kiva kun molempia yhet, voisi olla kiva kun molemmat tyttöjä/poikia. En niputa eikä ole toimintaohjeita vain toiselle, kasvatan ja opetan samalla lailla kumpaakin. Tarkoitan pieniä asioita,esim. tytölle saan ostaa mekon ja opettaa pitää pitkästä tukastaan huolta ja pojalle kravatin ja miten potalla istua ettei kastele housuja.

Mua eniten harmittaa, kun mun isommat tytöt on jo koululaisia ja ne joutuu kuuntelemaan tuota "kyllä teidän pitäis vielä se poika tehdä"-juttua, silloin sanonkin yleensä, että olen niin onnellinen mäistä olemassaolevista LAPSISTANI (monikaan nykyisen elämäni ihmisistä ei tiedä, että olen aikoinaan menettänyt esikoisPOIKANI)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Musta kans tuntuu pahalle,että kaikki iloitti kun sain neljännen, POJAN,mutta kun sainkin yllätysraskautena nro.5 eli poika (muut kolme tyttöjä)niin häntä ei ole oikeestaan huomioitu mitenkään :'( Mulla vaan puolustusvietti herää ja yritän antaa sen mihin itse kykenen...mutta pahalta tuntuu,kun sukujuhlissa kukaan ei häntä(1v)huomioi,muutakuin muodonvuoksi! :( Mitä pahaa toi pieni poika on tehny,että vasektomiasta ja kumeista huolimatta halusi juuri meitin perheeseen!!??
Erityisesti nyt koskettaa mua,kun olen sytostaattihoidossa,enkä jaksa mitään(oman äitini ja isäni kanssa en ole ollut tekemisissä vuosiin)ennen anoppi soitteli,mitä noille kuuluu jne.mutta tuntuu kuin ketään ei kiinnostais mun ihmepoika! :'(

Alkuperäinen kirjoittaja ylp:

Minäkin ajattelen vähän näin, että siinä on jotain aivan erityistä, kun on iso sarja tyttöjä tai poikia. Itsellä on molempia, ja tosi kiva näinkin, mutta kysymys on minun mielestäni siitä, että ihminen haluaa ja osaa nähdä asiat aina valoisalla tavalla. Jos on paljon tyttöjä, näkee siinä kaikkea positiivista ja mukavaa, jos on poikia, alkaa kokea sen erityisen mukavana jne. Ehkä tämä on tällainen ajattelutapatesti, että onko ihmisellä yleensä tapana nähdä asioissa valoisia puolia vai alkaako pohtia negatiivisia puolia, ongelmia, menetänkö tässä nyt jotain.

Yhteistyössä