Kertokaa mulle kaikki olennainen vuorotteluvapaalle jäämisestä. Mitä kaikkea pitää tehdä ennen kun jää yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Työkkäriin sitten vaan selittämään asiaa. Sitä voi anoa enimmillään vuoden ja pitää pienimmillään kuukauden erissä. Jos ilmoitat työnantajalle olevasi vaikka 6kk pois, ta:n ei tartte ottaa takaisin töihin ennen vaikka itse haluisit mennä. Koska tilalle otetaan työtön työnhakija ja hänen määräaikaista työsopimustaan ei voida keskeyttää. Korvaus on noin 60% ansiosidonnaisesta päivärahasta eli alasta tietty riippuen ei kovin paljon. Ja työnantajan ei ole missään nimessä pakko myöntää vuorotteluvapaata tisin kuin esim hoitovapaata. Ja aika helposti vastaus voi tällä hetkellä olla kielteinen.

Mä ainakin vähän miettisin ensin, onko olemassa riski, että vuorotteluvapaan jälkeen ei enää olekaan työpaikkaa, johon palata. Pari vuotta sitten tuttavani jäi taloushallinnon hommista vuodeksi vuorotteluvapaalle. Vuorotteluvapaan ehtonahan ei ole, että joku työtön palkattaisiin juuri sen vapaalle jäävän työtehtäviin vaan työtön voidaan palkata myös muihin tehtäviin. Tuossa firmassa työtön palkattiinkin ihan muihin hommiin ja taloushallinnon työtehtävät ulkoistettiin. Kun työntekijä palasi vuorotteluvapaalta, työpöydällä oli odottamassa irtisanomisilmoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24337604:
Mä ainakin vähän miettisin ensin, onko olemassa riski, että vuorotteluvapaan jälkeen ei enää olekaan työpaikkaa, johon palata. Pari vuotta sitten tuttavani jäi taloushallinnon hommista vuodeksi vuorotteluvapaalle. Vuorotteluvapaan ehtonahan ei ole, että joku työtön palkattaisiin juuri sen vapaalle jäävän työtehtäviin vaan työtön voidaan palkata myös muihin tehtäviin. Tuossa firmassa työtön palkattiinkin ihan muihin hommiin ja taloushallinnon työtehtävät ulkoistettiin. Kun työntekijä palasi vuorotteluvapaalta, työpöydällä oli odottamassa irtisanomisilmoitus.

Ikävästi käynyt tuttavallesi :(
Mä en jotenkin usko että kaupungin virasta erotetaisiin vuorotteluvapaan jälkeen.

Yhteistyössä