Kertokaa mulle(mirena hormonikierukasta!)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shedevil
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jo kohta viisi vuotta. Huonoja puolia en vielä ole havainnut :) Parasta: vaivaton ja ennenkaikkea vuodoton. Eli kierukan laitoin jälkeen ei ole mennyt euron euroa tampooneihin tai siteisiin :)

Mulla laitettiin tammikuussa -08.Ekat menkat laiton jälkeen kesti 2 viikkoa.Nyt kestäneet normiajan n 5-7pv.Odottelen että koska loppuis kokonaan.
Mitään en joutunut kierukasta maksamaan.

mulle kun lääkäri ehdotti mirenaa mulle nousi ihan karvat pystyyn kun muistin sen palstan nikin "mirena04" tarinan :whistle: omakohtaistakokemusta en voi siis kertoa kun en ottanu :laugh:

Mulla ei oo kerrottavan kuin positiivisiä asioita,
2,5 vuotta ollut, ensimmäinen viikko laiton jälkeen tiputtelua, sen jälkee loppui nyt on 1-3 krt/vuodessa päivä tai kaksi tiputtelua silloin kun menkkojen pitäisi olla, muina kuukausina ei mitään.
Mulla oli ennen kierukkaa pitkät tosin niukat kuukautiset ja tosi kivuliaat.
Tää on ainakin tähän asti toiminut loistavasti noihin vaivoihin ja tietysti toiminut hyvin myös ehkäisynä (ainakaan vielä en ole raskaana ) ja yksi "pilleri" vauva mulla kuitenkin on

Mulla ollu mirena 1,5v. Alussa olin ihan että voi v...u, kun tiputtelua ja menkkoja kesti kuukausitolkulla. Mut sitte nekin loppui, kierto piteni ja menkkojen ajan pärjäsi ihan phs:lla. Nyt on viimeks menkat ollu viime elokuussa. B)
Alussa tuntui että tukka rasvoittuu järkky nopeesti, ja hiuksia lähtee, mut nyt nekin on loppunu (siis ei hiukset vaan se lähteminen ja rasvottuminen ;) )
Tyytyväinen oon ja suosittelen lämpimästi! =)

Mullakin vaan positiivista sanottavaa :) Kierukka laitettiin toukokuussa-07 ja vallan mainiosti on kyllä minulle sopinut. Ei lainkaan vuotoja ollut. Mitään huonoa sanottavaa ei kyllä ole eikä toivottavasti tule ;) Juuri sopiva ehkäisy mulle, menkat ollut aina todella hirveitä mutta nyt on kyllä niin helppoa ja vaivatonta.

mitä tuo kierukka maksaa? ja miksi se ei maksa toisille mitään? lääkäri suositteli mullekin tuota kierukkaa ja sanoi että saisin siihen kela-korvauksen, kun on niin järkyttävät menkat.. mut mitähän se jäis maksamaan?

mua pelottaa kans siinä kierukassa se aknen mahdollisuus.. joskus söin harmonette-pillereitä, jotka teki mulle kauheen aknen, nyt onkin sitten käytössä diane nova, eikä tuota ongelmaa enää oo.. kauheet menkkakivut vaan, eikä mitkään reseptilääkkeetkään tunnu auttavan.. nytkin jo kolmas vuotopäivä menossa ja KOSKEE!!! raskausaikana mulle puhkes kans akne, niin tosiaan vähän mietityttää että tekeekö ne mirenan hormonit sit sen saman.. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Alkuperäinen kirjoittaja jarna:
Mulle tuli hemo akne eli poistatin puolen v jälkeen.Lisättäköön että koskaan ei oo ollu iho-ongelmia.

Loppuiko akne siihen kun poistatit kierukan?

Koko tarina meni niin että ensin oli 3kk vuotoa( ei tiputtelua, vaan vuotoa).Hiusten rasvoittuminen ja ihon huonoon kuntoon meno alkoi myös heti, mutta paheni koko ajan. 3kk kuluttua kävin lääkärissä ja valitin lähinnä erittäin pahoja isoja paukamia kasvoissa, mutta lääkäri rauhoitteli sen menevä'n ohi.

6kk kuluttua akne oli alaknut levitä selkään ja pakaroihinkin.Kasvot oli järkyt!!! Lääkäri ei edelleenkään olis halunnu poistattaa, mut mä pidin pääni.Kosmetologinikin oli tosi järkyttynyt ja kehoitti hankkitumaan kapistuksesta eroon.

Kun kierukkaotettiin pois, aloin syödä Diane Novaa akneen!!! Siis kun halusin mahdollisimman vähähormoonisen ratkaisun, lopulta päädyin korkeahormooniseen valmisteeseen!

Kävin kosmetologilla jokatoinen kk ja söin diane novaa.Silti meni pitkä aika ennen kuin iho korjaantui.Arpia jäi ja iho ei koskaan ihan ennalleen palaudukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mamipöö:
mua pelottaa kans siinä kierukassa se aknen mahdollisuus.. joskus söin harmonette-pillereitä, jotka teki mulle kauheen aknen, nyt onkin sitten käytössä diane nova, eikä tuota ongelmaa enää oo.. kauheet menkkakivut vaan, eikä mitkään reseptilääkkeetkään tunnu auttavan.. nytkin jo kolmas vuotopäivä menossa ja KOSKEE!!! raskausaikana mulle puhkes kans akne, niin tosiaan vähän mietityttää että tekeekö ne mirenan hormonit sit sen saman.. :snotty:

Mulla oli erittäin kovat ovulaatio-ja menkkakivut hormoonikierukan käytössä myös.

:o :o

hui kauhia.. ehkä mää vaan kärvistelen sitten näissä kivuissani.. kyllä nimittäin ottas päähän maksaa siitä kierukasta niin paljon, jos sitten vaikka tuliskin tuota aknea ja joutus otattaa sen pois..

:o :o

hui kauhia.. ehkä mää vaan kärvistelen sitten näissä kivuissani.. kyllä nimittäin ottas päähän maksaa siitä kierukasta niin paljon, jos sitten vaikka tuliskin tuota aknea ja joutus otattaa sen pois..

Luultavasti tuo akne sulle tulis, jos sulla on taipumus. Mullehan ei pitäny tulla, kun ei oo ollu teininäkään näpyn näppyä.Posliini-ihoni meni tärviölle tästä ehkäisystä=(

mitä tuo kierukka maksaa? ja miksi se ei maksa toisille mitään? lääkäri suositteli mullekin tuota kierukkaa ja sanoi että saisin siihen kela-korvauksen, kun on niin järkyttävät menkat.. mut mitähän se jäis maksamaan?

Mulle laitettiin sairaalassa ja sairauden hoito syynä ja siks ilmainen.Jos ilmenee myöhemmin ettei tämä sovi, niin sitten lämpöpallohoito edessa ja samassa yhteydessä sterilisaatio.

Mulla on ollu kierukka 1,5kk. Akne räjähti kasvoille muutaman viikon päästä laitosta ja pahenee jatkuvasti: nyt jo rinnassa ja selässä. Kosmetologilla kävin jo kerran, eikä iho parantunut kuin hetkellisesti muutamaksi päiväksi. Minulla ei ollut teini-iän näppylöitä, sain ensimmäiset näpyt vasta 25 vuotiaana. Nyt ikää jo 40vee. Myös kipuja on ollut joka päivä. Ainut hyvä puoli kierukan laiton myötä on pois jääneet kuukautiset

4 vuotta ollut ja kuivilla parisen vuotta ja mitään iho-ongelmia ennen eikä jälkeen laiton!
Tosin noita mielenvaihteluita, jotka liittyvät kuukautiskiertoon ei oo kierukka vienyt, mutta sehän kuuluu jo naisen perusolemukseen.....

Erittäin tyytyväinen!

Yhteistyössä