Kertokaa mulle miten ihmeessä onnistutte käymään suihkussa parissa minuutissa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piituli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Möllikkä;25076079:
Niin siis käytännössähän ihoa ei tulisi pestä lainkaan, muuta kuin vedellä. Ainoastaan kainalot ja hiukset.

Juuri näin. Ihminen ei haise yhtään sen paremmalta saippuan kanssa, kuin sitä ilman. Ne kuona-aineet lähtevät pelkällä vedellä pois ja tuoksu muuttuu raikkaaksi. Miksipä luulette, että niin monella on nykypäivänä allergioita ja ihoherkkyyksiä? Limakalvoille ei esimerkiksi saisi MISSÄÄN NIMESSÄ laittaa mitään saippuaa, mutta eihän tuota edes tiedä suurin osa ihmisistä. Sitten ihmetellään kun kaikenmaailman taudit pääsee leviämään, on rakkulaa ja ihottumaa jne... Mistäköhän johtuu?

Epäilevät ihmiset voisivat oikeasti kokeilla kerran pestä vaan hiukset suihkussa ja huudella loput vedellä. Ei ole mitään eroa saippuapesun lopputulokseen (paitsi ehkä se että iho ei kutisekaan tällä kertaa).

[QUOTE="vieras";25076164]Siis kauheaa. Uutta tietoa minulle, että osa ihmisistä ei pese koskaan PERSETTÄ muuta kuin vedellä. Taidan mennä oksentamaan.[/QUOTE]
Muuten hyväksyn, ettei käytetä pesuainetta, mutta helkkari sentään, PERSE.

Hmm.. Miten ihmiset ovat noin nopeita? :whistle:

Mulla menee hiustenpesuun, naamanpesuun ja suihkussakäyntiin yleensä n. 30 min. (Voin tarvittaessa puolittaa ajan, jos on kiire.) Jos hiustenkuivaus ja naamanrasvaus lasketaan mukaan, menee yht. 45 min.

Muoks. Kellosta katsottua: 26 ja 35 min. Pitäisi varmaan muuttaa Islantiin, jossa geotermisiä lähteitä, niin sitten saisi vapaasti puljata...

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25076164]Siis kauheaa. Uutta tietoa minulle, että osa ihmisistä ei pese koskaan PERSETTÄ muuta kuin vedellä. Taidan mennä oksentamaan.[/QUOTE]

Muista huuhtoa suu pelkällä vedellä, hammastahna+mahahapot syövyttää kiillettä!

Ei tunnu menevän jakeluun? Tulee puhtaaksi pelkällä vedellä, saippualla sä et tee muuta kun aiheutat itselles ongelmia. Kuulosti se kuinka hyysäämiseltä vaan, se on myös kylmää faktaa. Intiimipesuun on olemassa saippua, jos on tosiaan niin leveä reikä että paskat lentää ympäri poskia.

Jospa ap koittaisit pestä sen ahterin jo siinä vessakäynnin yhteydessä, niin ei menisi suihkussa niin kauan?

Oma systeemini on:
Suihku päälle, kastelen itseni kokonaan, suihku kiinni
Kasvojen pesu ja huuhtelu, suihku kiinni
Tukan pesu ja huuhtelu. suihku kiinni
Hoitoaine vaikuttamaan, käsien huuhtelu
Suihkugeelillä koko vartalo (sisältäen sen ahterin)
Hiusten ja vartalon huuhtelu

Ja ei, en pese käsiäni suihkun jälkeen erikseen, koska juurihan minulla oli sitä suihkugeeliä käsissäni, jonka jälkeen huuhtelin ne eli ovat puhtaat.

Miksi vauvojen peppu ja muukin kroppa pestään pelkällä vedellä tai korkeintaan jollain hyvin miedoilla aineilla, mutta omaa kroppaa kiusataan jos ja vaikka millä myrkyillä? "Koska oma perse on likasempi?" Miksi hitossa?! En tajua.

Mutta itse siis pesen ahterini siinä vaan samalla, kun koko muunkin kropan, mutta voisin myös jättää sen saippuoimatta enkä tuntisi itseäni likaiseksi.

En ymmärrä suihkussa läträäjiä. Minulla menee ehkä 10minuuttia perussuihkuun. Pikasuihku, eli ilman hiustenpesua kestää minuutin. Joskus kun on lihakset oikein jumissa niin läträän kuuman veden alla.

Mutta normaalisti;

- Suihku päälle, hiusten kastelu
- Hiusten pesu shampoolla, jätän vaikuttaan hetkeksi
- Vaikutuksen aikana saippuoin itseni ja ajan kainalokarvat
- Huuhtelen hiukset, rutistelen niitä kuivaksi ja lättään hoitoaineen
- Vaikutusajalla pesen kasvoni sekä hampaani
- Huuhtelen tukan, itseni ja poistuin suihkusta.

Oon muuten aina ihmetellyt sitä, että niin harva pesee hampaat suihkussa! Sehän on ihan täydellistä aikaa siihen, kun hoitoaine vaikuttaa ja mukava hetki olla vaan lämpimän veden alla.

Käsisuihkua käytetään kun käydään isommalla asialla (tää jäi päälle ekan synnytyksen jälkee kun kaikki oli pelotellu et sattuu, aattelin et loivennetaan lämpimällä suihkulla)
Suihku auki, kastautuminen, shampoo päähän, huuhtelu, kainaloiden-ja majavanhäntien alusten saippuointi, huuhtelu ja sitten alakerta VEDELLÄ...
siinä ajassa kun atooppinen kaverini käy suihkussa saan itse vasta hanan auki =D

minulla on pitkät hiukset, ja suihkuun menee n. 10 minuuttia:

-ensin hana päälle ja koko kropan ja hiusten huuhtelu. huuhtelen myös alapäästä "enimmät" pois
-shampoo hiuksiin, ja alapään huolellinen pesu siihen tarkoitetula pesunesteellä
-hiusten ja alapään huuhtelu
-hoitoaine hiuksiin, suihkugeelillä kainalot ja yläkroppa, samalla ajelen kainalot
-kasvojenpuhdistusaine kasvoille
-loppuhuuhtelu (huolellinen, varsinkin alapää)

lisäksi kerran viikossa kuorinnat ja joskus kasvonaamio

Palasin vielä lukemaan tätä ketjua. Ap:lle sanoisin, että minä ymmärrän tuon vähän pidemmän peseytymisrutiinin, jos on tuollainen sairaus. Annettakoon siis sinulle anteeksi runsas pesuaineiden käyttö ja vedellä lotraaminen:) Mieheni kanssa olen kyllä monesti hiilenä, kun hän peseytyy tasan 60 min. joka ilta ja se ottaa hermoon, kun hän ei pysty lyhentämään yhtään sitä aikaa, vaikka olisi mikä tilanne. Jos minä haluaisin käydä rauhassa vessassa ja pestä käteni vessan lavuaarissa enkä keittiössä, minä joudun odottamaan suihkusession loppumista, kun vessassa on vain yksi hana eikä mies anna minun kääntää vettä tulemaan siihen. Jos tulemme myöhään kotiin jostain reissusta, mies suihkuttelee vaikka klo 2-3, herättää hyvässä lykyssä minut kun rymyään sänkyyn ja on aamulla niin väsynyt, että minä saan hoitaa koirat ja lapsen. Jos minulla on ongelmia vauvan kanssa eli hän vaikka herää huutamaan kuumeisena ja tarvitsisin miehen apua lääkkeiden tai muiden tarvikkeiden etsimiseen, mies sanoo "tulen ihan just" ja suihkuttelee vielä jotain 45 min. Minusta asiat ovat silloin huonosti, jos ei missään tilanteessa pysty tekemään poikkeuksia rutiineihinsa. Olen sanonut miehelleni, että jos meillä kotona syttyisi tulipalo, hän kuolisi siinä, kun aina on kuitenkin suihku, käsien pesu tai muut pakollinen toimenpide kesken.

[QUOTE="piituli";24939030]Kertokaa mulle miten ihmeessä onnistutte käymään suihkussa parissa minuutissa???[/QUOTE]

No toiset nyt vain halutessaan laukeavat nopeasti.

Kotona sekainen ja epäsiisti huusholli eli koti ?
Vastaa tähän , kerron loput

Teetkö sinä diagnoosin ihmisestä hänen kotinsa perusteella? Pakonomainen tavaroiden hamstraaminen, ylisiisti tai ylisotkuinen koti voivat olla merkkejä pakko-oireisesta häiriöstä, jos sinä sitä meinaat, mutta syitä voi olla muitakin. Sitä paitsi minun miehelläni on OCD, mutta kotimme on ihan normaali (välillä siistimpi, välillä sotkuisempi), miehelläni ei ole bakteerikammoa eikä hän keräile tavaroita. Ap on ehkä vähän neuroottinen, mutta minusta se on ymmärrettävää kun hänellä on tuo suolistosairauskin. Tietysti hän voi olla kaikenkaikkiaankin ihan skitso, mutta sitä ei pysty täältä käsin päättelemään:D

Anteeksi, mutta minua nauratti kun tuli niin kaikkitietävä olo tuosta:D

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25076193:
Hmm.. Miten ihmiset ovat noin nopeita? :whistle:

Mulla menee hiustenpesuun, naamanpesuun ja suihkussakäyntiin yleensä n. 30 min. (Voin tarvittaessa puolittaa ajan, jos on kiire.) Jos hiustenkuivaus ja naamanrasvaus lasketaan mukaan, menee yht. 45 min.

Muoks. Kellosta katsottua: 26 ja 35 min. Pitäisi varmaan muuttaa Islantiin, jossa geotermisiä lähteitä, niin sitten saisi vapaasti puljata...

Uusi yritys. Tällä kertaa pesin ensin hiukset ja naaman erikseen käsienpesualtaalla, jonka jälkeen menin suihkuun. Lisäksi kuivasin hiukset ensin pyyhkeeseen ja sitten vasta kuivaajalla.

Hiustenpesu (sis. hoitoaineen) ja naamanpesu: 12 min
Suihku: 5 min
Hiustenkuivaus: 3 min
Naamanrasvaus: 2 min
Yhteensä: 22 min

Ap, entisenä pakkoneurootikkona sanoisin myös minäkin että kuulostat hieman neuroottiselta noiden pesurutiiniesi kanssa... (tosin lievästä neuroottisuudesta jota muistaakseni ylihuolehtivaksi ? persoonaksi kutsutaan on pitkä matka pakkoneuroosiin).

Mutta tosiaan entisenä, suihkuun menee n. 3-4 minuuttia paitsi jos haluan rentoutua lämpimän veden alla (silloin vähän enemmän). Kastelen itseni kokonaan suihkussa, sitten shampoo (lyhyeen) tukkaan. Tässä menee alta minuutti arvioisin. Sitten huuhtelen shampoon ja laitan hoitoaineen. Sinä aikana kun se vaikuttaa pesen kainalot ja usein levitän saippuaa myös muualle kroppaan, sitten huuhtelu.

Ap, minä pesen peppuni aina isomman hädän jälkeen aina käsisuihkulla (enkä käytä mitään pesuaineita, atoopikkona alapääni ei todellakaan kestä mitään pesuainetta vaan hiiva iskee välittömästi). Ei sitä sitten enää tarvi suihkussa erityisesti hinkata, mitä nyt vähän levittää että vesi pesee kunnolla. Tämä siihen, kun oikeasti kysyit vinkkejä.

Mutta rehellisesti, todennäköisesti pystyt lyhentämään suihkuaikaa vain pureutumalla pakkoneuroosisi syihin ja hoitamalla niitä. Sehän on henkinen sairaus, vaikka oireet olisivat fyysisiä. Itse pääsin pakkoneurooseista käsittelemällä ne asiat, jotka neuroosit aiheuttivat.

[QUOTE="piituli";24939030]Ihan rautalangasta vääntäkää, miten tunnette ittenne puhtaaksi jollain muutaman minuutin pesulla?
Miten te pesette ittenne??? Hierotte päähän shampoota ja hutasette sen pois ja siinä se? Mä en voi MITENKÄÄN tajuta miten voi pestä ittensä puhtaaksi jokapaikasta niin lyhyessä ajassa JA varsinkin jos on vaikka hionnut jollain juoksulenkillä kunnolla tms.
Mulla menee jo hiusten pesuun se 5min. Ja sitten kasvot, kaula, korvat ja huuhtelu kunnolla. Sitten yläkropan saippuointi ja huuhtelu erikseen. Alapään pesu sille sopivilla aineilla ja huuhtelu , pesen erikseen etupuolen ja taka. Sitten pesen kädet ennekuin alan saippuoida jalat ja erikseen huuhtelu taas. Ja sitten varpaiden pesu ja huuhtelu ja lopuksi vielä kädet. Ja aikaa menee puoli tuntia ja joskus enemmän. Jos käyn saunassa ni löylyissä makoilen puoli tuntia ja sitten tuo pesu, saunan jälkeen pesusienellä, muulloin ihan käsin saippuoin.

Miten ihmeessä te suoritatte pesunne, ihan oikeesti kysyn, kun tahdon oppia käymään sutjakkaammin. Ja tuo tarkka pesu on jäänyt varmaan siitä kun lapsena käytiin pesuilla vain pari/kolme kertaa viikossa ja sauna oli sillloin myös.

Ei tarvi alkaa veetuilee vaan vastatkaa te jotka osaisitten oikeesti nopeuttaa mun rutiineja. Mä en tunne olooni muulla tavalla peseytyen puhtaaksi ja oisko jotain josta voisn oppia uutta tapaa tms.? Ja varsinkin jos oon hionnut tai jotain likaista hommaa tehnyt, saatan saippuoida esim. käsivarret pariinkin kertaan ja huuhdella välissä.

Joo, varmaan oudot rutiinit, mutta ei höydytä jos tulee montakymmentä "voi elämä" tyyliin niitä vastauksia. Mä aidosti ihmettelen...[/QUOTE]

huh! ja sitte ihmetellään kun allergiat yleistyy ja luonnollinen vastustuskyky heikkenee.

Yhteistyössä