Kertokaa nyt,miten saada OIKEASTI synnytys edistymään? Älä lue jos ällöttää synnytysjutut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jessiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jessiina

Vieras
Viikkoja 37. Vauva isokokoinen kuten sisaruksensa. Olivat syntyessään 4700g molemmat viikolla 38. Nyt on ollut jo monta päivää pientä supistelua ja menkkajomotusta selässä. Valkoista limaa tulee paljon. Tänään on vatsa tyhjentynyt molemmista päistä. Muttei supistuksen supistusta! Olo on todella huono enkä ole nukkunut viikoihin kunnolla. Voi jos tämän saisi jo ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Meillä on saatu 3 synnytystä käyntiin sekstailemalla. Se toimii meillä, ei kaikilla. Kolmas synnytys lähti käyntiin viikolla 37+4... Mulla ei oo muuta neuvoa.

Meilläkin molemmat seksin avulla. Ei menny ku pari tuntia seksin jälkeen, niin johan alkoi tapahtua

Meidän kolmas vauva syntyi viikolla 41+6 marraskuun lopussa. Käytiin monta kertaa yliaikaisuus tarkistuksessa ja lopulta käski mennä vaikka jouluostoksille kävelee. Kävelin monta tuntia kaupungilla joululahjoja hankkimassa ja seuraavana yönä lähdinkin sairaalaan synnyttämään. Vauva painuu alaspäin kävellessä. Kaksi aikaisempaa lastakin olen synnytystä nopeuttanut kävelemällä ja todella toimii!

Alkuperäinen kirjoittaja Saako kysyä?:
Oliko teillä ollut taukoa seksin suhteen ennen tuota kertaa? Kun muutenhan joka raskaus jossa harrastetaan seksiä päätyisi ennenaikaiseen synnytykseen.

Ei mitään kummempaa taukoa. Eiköhän se seksi tehoa vast sit, kun vauva on valmis syntymään ja laskettuaika lähellä :)

Tataa olla niin ettei mikään OIKEESTI auta jos ei oo syntyäkseen muutenkin. Meillä kokeiltiin n.rv38 alkaen seksiä, saunaa, siivoamista, mansikoita, homeopaattisia, vyöhyketerapiaa, kohdunkaulaa kypsyttävää geeliä... vasta vuorokauden oksitosiinitiputuksen jälkeen syntyi (41+6). Et poppaskonteihin en näinollen usko. Toivottavasti teillä toimii :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Tataa olla niin ettei mikään OIKEESTI auta jos ei oo syntyäkseen muutenkin. Meillä kokeiltiin n.rv38 alkaen seksiä, saunaa, siivoamista, mansikoita, homeopaattisia, vyöhyketerapiaa, kohdunkaulaa kypsyttävää geeliä... vasta vuorokauden oksitosiinitiputuksen jälkeen syntyi (41+6). Et poppaskonteihin en näinollen usko. Toivottavasti teillä toimii :)

Niinhän se taitaa olla. Väsyttää vain itsensä poppakonsteilla. Olisi se silti kiva jos toimisi..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:

Niinhän se taitaa olla. Väsyttää vain itsensä poppakonsteilla. Olisi se silti kiva jos toimisi..

Niin. Olis varmaan syntyny aiemmin jos en olis stressannu joka päivä et "jokohan ens yönä". No ehdittiimpähän siivoomaan kunnolla :)

ei kannata hankkiutua raskaaksi jos se on noin vaikeeta kestää loppuun asti. on noita vaivoja muillakin.. mulle arvioitu 4.5kg vauvaa viikko sitten, ehdottivat käynnistystä.en kuitenkaan halunnut sitä koska mulla on käynnistetty 2 ja ns. normaalisti alkanut on helpompi. eikö sulle oo ehdotettu jos niin iso kerran tulossa? eikä kai kellään ole vielä se vauva syntymättä jäänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja uuniomena:
Alkuperäinen kirjoittaja Saako kysyä?:
Oliko teillä ollut taukoa seksin suhteen ennen tuota kertaa? Kun muutenhan joka raskaus jossa harrastetaan seksiä päätyisi ennenaikaiseen synnytykseen.

Ei mitään kummempaa taukoa. Eiköhän se seksi tehoa vast sit, kun vauva on valmis syntymään ja laskettuaika lähellä :)

Sama täällä. Ei sitä loppuaikana harrastettu muutenkaan kuin ehkä kerran, pari viikossa. Mutta jokaisella kolmella kerralla sekstailun jälkeen viimeistään parin tunnin päästä on alkanut kipeät supistukset. Ja sit se on menoa.

Alkuperäinen kirjoittaja 39+1:
ei kannata hankkiutua raskaaksi jos se on noin vaikeeta kestää loppuun asti. on noita vaivoja muillakin.. mulle arvioitu 4.5kg vauvaa viikko sitten, ehdottivat käynnistystä.en kuitenkaan halunnut sitä koska mulla on käynnistetty 2 ja ns. normaalisti alkanut on helpompi. eikö sulle oo ehdotettu jos niin iso kerran tulossa? eikä kai kellään ole vielä se vauva syntymättä jäänyt.

Täälläpäin ei käynnistetä ellei ole kuolemanhätää. Ai onko ihan oikeasti vaivoja muillakin? Luulin että olin ainoa =)

Alkuperäinen kirjoittaja 39+1:

Niin. Olisit eka aatellu :laugh: Äläkä valita kun muillakin on tukalaa :D

Mä ottasin toistekin sen käynnistetyn alatiesynnytyksen mielummin kuin sektion vauvan ison koon takia. Hartijoista teki tiukkaa jo, joten tyytyväinen olen valintaani. Ei ollut kovinkaan tukalaa loppuraskausaikana, eikä mitään ihmeempää helvettiä synnytyssalissa. Toki inhottavaahan se käynnisteleminen on, mutta silti vain pieni hetki elämästä.
muoks* viikkoja oli siis myös jo 41+4 eikä merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä

Meillä ei oo toiminut mikään käynnistely tai sitten on toiminu liiankin hyvin. Kaikki ennenaikaisia, mutta supisteli kyllä ihan kaikki mitä tein, niin eipä voi oikeen sanoa et se oli just seksi tai nännin nypläys tai hikijumppa. Ihan se syntyy sitten ku syntyy, teki mitä vaa.

Yhteistyössä