Kertokaa parhaat keittiövinkkinne ja myös huonoimmat asiat keittiössänne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keittiöremontti edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2 leikkuulautaa kaapistoon
2 isoa alasta tiskeille
pistorasioita tuplaten, meillä hella sivulla 6 ja toisella puolella 7
hyvä valaistus
Lattiaan muovimatto, ei kuppi mee rikki vaikka putoo lattialle.

Plussia:
Induktioliesi on ehdoton!
Ylös nostetusta tiskikoneesta en luovu. Jos pitää valita, nostaako tiskikoneen vai hellan ylös, niin ehdottomasti tiskikone. Sitä availen monta kertaa päivässä, hellaa käytän pari kertaa viikossa. Ja meidän integroidussa uunissa on lapsilukko ja viileänä pysyvä kolminkertainen lasiluukku.
Vetolaatikot alakaappeina.
Yksi iso ja syvä tiskiallas.

Huonoa:
Kulmakaappi hyllyillä, vaikea käyttää. Valitsisin karusellin tai piilokulmamekanismin.

Alkuperäinen kirjoittaja uusi kööki;23724358:
2 leikkuulautaa kaapistoon
2 isoa alasta tiskeille
pistorasioita tuplaten, meillä hella sivulla 6 ja toisella puolella 7
hyvä valaistus
Lattiaan muovimatto, ei kuppi mee rikki vaikka putoo lattialle.
Mitä laitteita niissä 13:ssa pistorasiassa on? Tai mitä olisi 26:ssa?
Ja kyllä siinä muovimatolla kuppi menee rikki yhtä helposti, kuin muillakin materiaaleilla! Muovimatton sijaan voisin harkita linoleumia tai korkkia...

Meillä ihan upouusi keittiö, ja parasta puolta on hankala valita. Kaappienkaan ovia ei ole vielä täysin asennettu.

Toki näin ollen myöskään ne huonot puolet eivät ole tulleet esille.....

Meillä on kaksi erillistä vesipistettä. Toisessa isot altaat ja astianpesukone. Tässä siis hoidetaan likatiskit.
Toinen pienempi vesipiste on taas jääkaapin vieressä, siinä hyvä huuhdella hedelmät ja kasvikset yms Leikkuulauta siinä vieressä.

Työtasot ovat 3.8cm täyspuuta ja työtasoja on useampi metri.

Yläkaappeja ei ole ollenkaan mutta alakaapit ovat kaikki täysin ulosvedettäviä + kaksi korkeaa täysin ulosvedettävää kaappia.

Pistorasioita tosiaan riittävästi. Meillä lattiat puuta. Mitäpäs muuta, tästä omasta unelmien keittiöstään voisi höpöttää vaikka kuinka.

Mutta tämä on taas vain meidän unelmien keittiö, joku toinen arvostaisi varmasti ihan eri ratkaisuja.

2 uunia, sähkö ja puu.

Minä olen lähes täydellisen tyytyväinen kolme vuotta sitten valmistuneeseen keittiöömme.
Tehtiin TÄYSIN uusiksi lattiasta kattoon, kaikki vanha purettiin pois. Keittiö on nyt yksi suuri ja avara tila, ei mitään "baariratkaisuja" (:x ) kuten vanhassa keittiössä.

Kivilaatta lattialämmityksellä. Pois en antaisi. Maailman paras. Ei tarvitse edes mattoa, on niineen kaunis. Kesällä viileä, talvella lämmin.

Pikkuvalot hyllyjen alla ovat oivat esim aamulla kun touhuaa keittiössä, muttei heti halua täyttä valaistusta laittaa päälle.

Kaapistot meillä on kuultomaalattua tammea, tasot kiveä ja ihan parhaat ratkaisut =). Kivitasoilla ei näy naarmun naarmua, vaikka niillä on leikattu leipää, laskettu kuumai astioita yms. Kalliit hankittaessa, mutta joka euron arvoiset! Lieden takana on yksi suuri kivilaatta, ei pikkulaattoja + niiden saumoja keräämässä ruuastaroiskuvaa rasvaa. Keittiömalliston edustaja ehdotti tätä ratkaisua, itselle ei olisi tullut edes mieleen, tosi kätevä!

Kuultovalkoisesta tulee puun syyt hyvin esiin, kaikki lika ei näy niinkuin puhtaanvalkoisissa. Keittiökoneet on jääkaappia myöden integroitu, ei hypi ruma valkoinen tai rosteri kaappi silmille, on yhtenäistä :).

Mitä muuttaisin; En laitattaisi kaappien yläosaan sellaista typerää pölynkeräysrakoa tavaroille. On tosi epäkäytännöllinen.
Kaappitilaa meillä on edelleen liian vähän. Vituttaa kaivaa jotain kippaa kaapista, kun 7 muuta kaatuu päälle. Yhdelle seinälle olisin siis ottanut vielä sellaisen yläkaapin, jonne saisi jotain astioita säilöön.

Ledivalonauha tai vastaava valaistussysteemi välitilaan. Ei niitä iänikuisia loisteputkilamppuja (joita meilläki on...) jotka ei ees anna valoa kovin pitkälle matkalle.

Kaks isoa allasta on ihan ehdoton. Saa tiskattua käsinki helposti. Ja kunnollinen tiskipöytä, riittävän pitkä!

Sileät kaapinovet on kätevät puhtaanapidon kannalta, mut ulkonäöltään ei mun juttu...

Ledinauhaa olenkin ajatellut. Näyttää upealta, varsinkin kun olen itse valaistushullu.

Meillä on nyt todella hyvä ISO tiskipöytä. Siitä luopumista olen harkinnut esteettisitä syistä. Se ei ole kovin kaunis, vaikka onkin käytännöllinen.

Ei ikinä ulosvedettävää leikkuulautaa aterin/veitsilaatikon päälle. Kun pitääkin kaivaa jotain esille laudan ollessa käytössä, niin siitä ei ole kuin haittaa. Nykyisessä keittiössä ei ole lainkaan noita ulosvedettäviä leikkuulautoja, eikä kukaan ole niitä kaivannut. Työpöydällä on yksi lämpökäsitellystä koivusta tehty irtolauta.

Mausteet vetolaatikossa kouruissaan hellan vieressä on tosi kätevä. Ovat siinä helposti ulottuvilla ruokaa laittaessa.
[QUOTE="aapee";23737610]
Meillä on nyt todella hyvä ISO tiskipöytä. Siitä luopumista olen harkinnut esteettisitä syistä. Se ei ole kovin kaunis, vaikka onkin käytännöllinen.[/QUOTE]
Kannattaa tutustua nykyisiin mallistoihin, jos vaikka joku kaunis sattuisikin löytymään.

[QUOTE="vieras";23724678]
Kuultovalkoisesta tulee puun syyt hyvin esiin, kaikki lika ei näy niinkuin puhtaanvalkoisissa. Keittiökoneet on jääkaappia myöden integroitu, ei hypi ruma valkoinen tai rosteri kaappi silmille, on yhtenäistä :).

[/QUOTE]

Olen itsekin ajatellut kuultovalkoisia ovia, joissa puun syyt näkyvät. Keittiönne kuulostaa upealta. Minkä väriset pöytätasot ovat ja millainen on välitila?

Voisitko laittaa kuvia keittiöstänne?

[QUOTE="usva";23724564]

Yläkaappeja ei ole ollenkaan mutta alakaapit ovat kaikki täysin ulosvedettäviä + kaksi korkeaa täysin ulosvedettävää kaappia.

[/QUOTE]

Olen kuullut, ettei näiden ulosvedetävien korkeiden kaappien mekanismit kestä, koska kaappi on raskas. Taidan siksi harkita sellaista kaappia, jossa ulosvedettävät hyllyt.

Mäkin olisin halunnut kivitasot... soitin eräälle keittiöliikkeen sedälle, hän antoi arvion... 300e/metri. Sitten tulee miehet kotiin ja mittailee, sitten levyyn tehdään valmiit reiät tehtaalla liedelle ja altaalle ja sitten tulee miehet jotka asentaa tasot. Ja kaikki tämä maksaa erikseen...
Oli pakko luopua koko ajatuksesta kun meillä pöytätilaa on 6m keittiössä :(

Minä pari vuotta sitten kyselin tarjouksia kivitasoista, ja parhaan hinnan ja toimitusajan sain Diapolilta. Tulivat paikan päälle mittaamaan näytepalojen kanssa. Tarjouksen sain heti, ja toimituksen viikossa! Toimitukseen kuului tason asennus. Hinta oli vain neljänneksen muutaman keittiöliikkeen hinnoista - ja noista muista liikkeistä toimitusaika olisi ollut 2kk tai enemmän.

Yhteistyössä