Pahoinvointi ja rintojen kipeytyminen oli ekat oireet ja ne alkoi joskus viikolla 8 varmaan. Testin tein viikolla 3+5 ja toisen viikolla 4+0, molemmat positiivisia.
Rintojen kipeytyminen, väsymys ekat 12 rv ja asentoriippuvainen alaselkäsärky. Testit tein kaikissa raskauksissa kun menkat myöhässä n. viikon.
Paras raskaustesti miulle oli kuitenkin joka kerta meiän ranskanbulla...se alotti miun vainoomisen aina jo ennen kun menkat oli myöhässäkään, yritti väen väkisin "raiskata" miun käsivartta. Ei tehnyt sitä koskaan kenellekään muulle, eikä miullekaan silloin kun en ollu raskaana
Mulla ei ollut mitään! Mun potilas (dementoitunut mummo) taputti masua ja sano "sieltä se pikkuinen tulee" .. Nauratti hetken, mutta kotona tuli laskettua päiviä ja haettua testi. :>
Alussa hillitön väsymys ja rinnat näyttivät kasvaneen jo ennen plussaamista. Rv 5 alkoi kuvotus ja pahoinvointi, tuntui että melkein kaikki ruoat ällöttää enkä pystynyt ensimmäiseen kolmeen kuukauteen maistamaankaan mitään makeaa. Pelkkä makean hajukin ällötti ja hajuaisti tuntui herkistyneen. Oksentelua automatkoilla ja muissa liikennevälineissä, oksennusrefleksi voi tulla yhä niistämisestä ja hampaiden harjaamisesta. Mielialojen vaihteluja on ollut enemmän tai vähemmän koko raskauden ajan ja itku tulee herkästi pienistäkin asioista.
Aamuoksu, rintojen turvotus ja arkuus, hajuaistin voimistuminen. En myös voinut ihan alusta asti (tyyliin viikolla 4) sietää kahvia. Ennen rakastin kahvia, mutta alkuraskaudessa en voinut edes haistaa saati maistaa pisaraakaan kahvia, se ällötti mua ihan vitun paljon.