Kertokaa ratkaisu meidän pitkäaikaiseen ongelmaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinna kireällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja siis hä:
päiväkodithan aukeaa jo kuudelta aamulta. ehdit viedä lapset aamulla ja haet ne kolmen jälkeen pois. ei silloin päivästä tule kuin se 9h

Niin jos itse aina hoidan ja teen kaiken. Mutta puhe olikin että jos mies veisi klo 06.00 ja itse hakisin töiden jälkeen eli klo 15.30

Niin no, joko sinä joustat tai sit lapsesi on sen 10h hoidossa. Onko tuo nyt niin vaikeeta =) Valintoja, valintoja.

Voisitko sinä ottaa perheenne auton käyttöön? Helpottuisi lasten viemiset ja hakemiset ja varmaan selviytyisit niistä.
Onko työpaikka, josta kirjoitit ainut vaihtoehto? JOspa löytäisitkin työn, jossa lyhyemmät päivät.
Onko miehellä mahdollisuutta vaihtaa työpaikkaa?
Oletko varma, ettei lyhennetty työaika onnistu työpaikallasi? Siis oletko jo yrittänyt neuvotella asiasta pomon kanssa?
Olisiko mahdollista palkata kotiin hoitaja?
Eip nyt muita ehdotuksi tule mieleen..

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Voisitko sinä ottaa perheenne auton käyttöön? Helpottuisi lasten viemiset ja hakemiset ja varmaan selviytyisit niistä.
Onko työpaikka, josta kirjoitit ainut vaihtoehto? JOspa löytäisitkin työn, jossa lyhyemmät päivät.
Onko miehellä mahdollisuutta vaihtaa työpaikkaa?
Oletko varma, ettei lyhennetty työaika onnistu työpaikallasi? Siis oletko jo yrittänyt neuvotella asiasta pomon kanssa?
Olisiko mahdollista palkata kotiin hoitaja?
Eip nyt muita ehdotuksi tule mieleen..

Minulla olisi auto käytössä 1-2 päivänä viikossa. Miehellä ei mahdollisuutta vaihtaa työpaikkaa ja itsekään en löydä työtä joka alkaisi myöhemmin/lyhemmät työpäivät. Olen neuvotellut pomoni kanssa lyhennetystä päivistä, mutta tämä ei käy. Työpaikallamme on yleinen käytäntö että lyhennykset annetaan vapaapäivinä. Ja ymmärrän työn luonteen vuoksi. Hmm... hoitaja kotiin...ei taida kukaan alkaa kahta lasta hoitamaan pelkästään ja ei tänne mahtuisi enempääkään lapsia ;).

Mut kiitos, vaikutat positiiviselta :).

En ymmärrä mikä tässä on ongelma?? Minä menen töihin 7 ja lapset herätän n.kuudelta ja vien ne tarhaan 6.30. Haen ne klo 15 jälkeen. Nukkumaan lapset menee viimeistään klo21. Elämä vaan on.. jos haluaa käydä töissä eikä työpäivää voi lyhentää.

...että olen laiska, mukavuudenhaluinen ja toisia kadehtiva äiti.
En vain haluaisi/jaksaisi yksin alkaa kaikkea tekemään vielä töiden lisäksi koska lapsillamme on myös isä.

No turha sitten myöskään itkeä. Joskus on luovuttava jostain, että saa tilalle jotain.
Vein mäkin koko viime vuoden lapset yksin hoitoon ilman autoa, enkä tajunnut etten sen takia menisi töihin......
Kompromisseja.

Minä kyllä harkitsisin tuossa tilanteessa vakavasti hoitajan palkkaamista kotiin. Tai sitten kunnalta kyselisin, voisiko teillä kotona järjestää hoitoa teidän lapsille + muutamalle toisen perheen lapselle? Eikös yksityisen hoidon tuetkin juuri ole nousussa, joten palkkakustannukset lienee vielä pienenevät?

Kyllä minusta 9-10h hoitopäivät ovat ihan liian pitkiä kummallekin lapselle... erityisesti sille pienemmälle.

Olen noin reilun 3 vuoden ajan kuljettanut lapset PÄÄsääntöisesti päiväkotiin ja hakenut heidät sieltä. Yhden-kahden lapsen kanssa on voinut kesken päivän hätätilanteessa hankkia miehen hakemaan, mutta kolmea ei mies saa kuljetetuksi autossaan.

Lapset aamulla ylös 6.10 ja päiväkotiin lähtö 6.40. Ja sieltä sitten kotiin 15.30-17. Eikä mitään ongelmia. Mies taas hoitaa kaupassa käynnit töistä tullessaan ilman lapsia. Se riippuu siitä, miten asiaan asennoituu.

Hei, soita työkkäriin tuosta hoitajan kotiin palkkaamisesta ja kysele mahdollisuuksianne, kustannuksia, yms. En tiedä teidän paikkakunnasta, mutta täällä päin aika usein haetaan ihan yhdellekin lapselle hoitajaa kotiin ja aina on ilmoitukset häipyneet, joten paikat on kai täytetty. Opiskelijat (esimerkiksi iltaopiskelevat lähihoitajat) voisivat ainakin kiinnostua ja olla ihan päteviä.

itse teen 90 tuntista/3 viikkoa.eli 1 ylim.vapaa viikossa. tyttön päivän pituus on 8tuntia 30 min.
tää on lakisääteinen työaika ja ei voi kieltää työtekijältä.voi tehdä siihen asti,kun lapsi on 2.luokalla koulussa.

tätä enen ,tein 50% työaikaa.

nyt meillä alkaa isäntäkin tekemään tuota 90 tuntista ja näin saamme yhden hoitopäivän vielä pois .

...että olen laiska, mukavuudenhaluinen ja toisia kadehtiva äiti.
En vain haluaisi/jaksaisi yksin alkaa kaikkea tekemään vielä töiden lisäksi koska lapsillamme on myös isä.

Mut onhan paljon muitakin hommia, kuin vain lasten hoitoon kuskaus, ennemmin tai myöhemmin ne alkaa harrastaa, sitten kuskaatte harrastuksiin ja täytyy ne kotityöt tehdä vaikka lapset on hoidossa ja ite töissä.
Ehkä sä voit hoitaa lapset hoitopaikkaa ja mies tekee sitten kotona enempi hommia. Esim meillä mä vien ja haen melkein aina mut iltatoimet hoitaa melkein aina mies + kotityöt tehdään puoliksi mentaliteelillä se kumpi ensin ehtii.

Yhteistyössä