Kertokaa tälle pöljälle.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PöLjÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PöLjÄ

Vieras
Siis minulla on äitiysloma lopuillaan ja haluan jäädä lapsen kanssa kotiin, palaan työelämään myöhemmin. Olen lukenut kelan sivuilla kotihoidontuesta yms. mutta kertokaapa te viisaammat: voiko olla työtön ja saada työttömyyspäivärahaa sekä saada kotihoidontuen samalla? Kuulun liittoon ja mietin tässä että eikös minun kannattaisi ottaa liiton päivärahat, mutta maksetaanko silloin kotihoidontukea? Olen ihan sekaisin koko hommasta kun on ensimmäinen lapsi kyseessä. Pelkkä kotihoidontukihan on TOSI PIENI!!!!

Kiitos jo vastauksista, eli minun kannattaa olla pelkillä liiton päivärahoilla ja jättää kokonaan hakematta kotihoidontukea, eikös niin? Silloin jää eniten rahaa omaan pussiin :)

Sinä aloittaja (pöljä) , oletko vakituisessa työsuhteessa? Itellä kans sellanen tilanne, että töihin ois palattava loppuvuodesta, oon vakityössä ja ihan sekasin myös näistä raha-asioista :( Kotiin ois tarkotus jäädä lapsen kanssa vielä. Mites tuo nyt onnistuu, jos on vakitöissä ja sit jää hoitovapaalle, noi liiton rahajutut siis? Mä oon hömppä näis asioissa...Huh.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiin jäävä ?!:
Sinä aloittaja (pöljä) , oletko vakituisessa työsuhteessa? Itellä kans sellanen tilanne, että töihin ois palattava loppuvuodesta, oon vakityössä ja ihan sekasin myös näistä raha-asioista :( Kotiin ois tarkotus jäädä lapsen kanssa vielä. Mites tuo nyt onnistuu, jos on vakitöissä ja sit jää hoitovapaalle, noi liiton rahajutut siis? Mä oon hömppä näis asioissa...Huh.

Ei voi jäädä liiton rahoille kotiin, jos on vakityöpaikka. Pitää olla työtön.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiin jäävä ?!:

Ei voi jäädä liiton rahoille kotiin, jos on vakityöpaikka. Pitää olla työtön.

Ok, kiitos tiedosta. On kyl aika hullua tuo, että kotihoidontuella pitäs muka pärjätä..huh, se on sit kyl tosi kituuttamista...

Yhteistyössä