Kertokaa teiän 1 vee lapsesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä

Vieras
Meillä on kohta 1- vuotias lapsi, esikoinen. Ja tuntuu, että elämä o pelkkää itkua ja kiukuttelua. On aina ollu tosi itkunen vauva, eikä kyl vieläkään helpota.
Heräilee öisin n. kolme kertaa ja joka kerta valvoo ainakin puol tuntia, joskus 2 tuntia. Ei viihdy sylissä, ainoastaan niin että on liikkeellä ( ei oo koskaan viihtyny max. 5 min). Kun lapsi valveilla, niin ihan koko ajan pitäisi olla hänen kanssa touhuamassa, ja välillä sillonkin on tosi tyytymätön. Aina kun herää, itkee, ja tyynnyttäminen kestää välillä kauankin.
Eli siis onko tää ihan normaalia 1 vuotiaalle, vai onko lapsi ehkä sairas, tai sitten ite ylireagoin. Ja välillä tuntuu itestä tosi raskaalle, ku tuntuu ettei mikään mitä tekee oo tarpeeks.
Kiitos jos joku antais omaa näkökulmaa!

Tai vaan opetettu tuollaiseksi?? ;) En siis tarkoita pahalla.. Meilläkin heräillään välillä vieläkin mutta jo kuukauden päivät nukkunut lähes heräämättä kun tankkaa yöksi tarpeeksi masuun ruokaa (puuro ja hetken päästä velli pullosta ja sit omaan sänkyyn nukkumaan omaan huoneeseen, vain yhdet unet päivällä n. 1-2 tuntia vaikka vaatisi toisetkin unet iltapäivän kiukun perusteella mutta sitten yö katkonainen..)

Tulipas sekava sepostus :ashamed:

Ja pojalla ikää pian 1v3kk

heissan! meillä poika 1v2kk,kuullostaa jokseenkin tutulta :) meillä alettiin nukkua kokonaisia öitä n.10kk iässä,mutta yhtäkkiä synttäreiden jälkeen alkoi taas yöheräily,joskus neljäkin kertaa yössä. osa on ns.kauhukohtauksia,joille ei oikein voi tehdä mitään,osa taas johtuu luultavasti siitä että meillä opetellaan just kävelemään ja kaikki päivän jännittävät asiat eletään unessa uudestaan,ja se aiheuttaa levottomuutta. päivisin poika haluaisi tehdä kaiken itse ja vastustaa kaikkea pukemisesta vaipan vaihtoon,syöminen onnistuu vain siten että kiinnittää pojan huomion ihan johonkin muuhun kuin itse ruokailuun. tuttua myös se,että ei viihdy sylissä,mutta sitten kun lasken pojan lattialle,niin suuttuu siitä vielä enemmän. koko ajan pitäisi olla jotain viihdykettä,ei millään malttaisi olla vaan omissa leikeissään edes vähän aikaa..en nyt sanoisi että ylireagoit,ite olin kanssa ihan äimänkäkenä kun ennen niin rauhallisesta vauvasta tulikin yhtäkkiä kiukutteleva termiitti..silti rakas :heart: luulen että hieman helpottuu kun puhetta alkaa tulla enemmän ja turhautumisitkut vähenee ja kun saa nuo jalat allensa niin yöheräilytkin toivottavasti vähenee :) tsemppiä sulle,tiedän tasantarkkaan miltä susta tuntuu :hug: koitetaan ottaa päivä kerrallaan ja keskittyä niihin hyviin ja ihaniin hetkiin ;)

Meidän neiti täytti juuri vuoden. Nyt tuli kerralla neljä hammasta yläriviin ja niitä on kiukutellut hirveästi. Omaa tahtoa löytyy vaikka muille jakaa. Osaa kyllä leikkiä yksinkin ja tykkääkin siitä. Täysiä öitä kävi nukkumaan n.3-4kk iässä ja ei ole ollut mitenkään itkuinen koskaan. Nyt vaan meinaa äidin hermot palaa kun mikään ei ole hyvin :whistle: . Nyt ei enää istuta rattaissa vaan niissä on seisottava. Syö suht hyvin niitä pikku vauvojen mössöjä ja jotain muuta 1v tarkoitettuja ruokia, sormi ruokaa syö kyllä, mutta auta armias jos teen itse muusin ja yritän hänelle sitä tarjota :whistle: Miun armaani nukahti juuri syliini iltamaidon päätteeksi ja meni tyytyväisen näköisenä nukkumaan..
Päiväunet nukkuu vaihtelevasti 1-3 kpl, kestot n.15min-2h.

meijän 1 vee 4 kk poju alkoi tasan vuoden ikäsenä nukkua yöt läpi. Aluksi heräili tosin aamulla jo viiden aikaan, mutta nyt nukkuu jo puol yhdeksäänkin.
Pojalla on välillä kiukkupäiviä, jollon kelpaa vaan syli ja välillä taas viihtyy pitkäänkin yksin.
1-vuotiaana ja vieläkin poika on ollut tosi takertuvainen muhun, eli kun meen esim. suihkuun niin poika pitää ottaa mukaan tai muuten karjuu oven takana eikä miehen lepyttelyt auta.
Poika ei oo koskaan ollut mikään kova itkijä mutta nyt on alkanut saada kiukkukohtauksia, jollon menee maahan selälleen makaamaan, leikkii jaloillaan ja samalla huutaa naama punaseina.

Poika osaa jo aika paljon asioita, syö esim itse ja tietysti kävelee ja puhuu sanoja.

Päiväunet nukkuu yhdet, mutta ne saattavat kestää neljäkin tuntia.

Hauska ja ihana on tämä reilu 1 vee sälli... huumorintajua ainakin löytyy! 1-vuotis synttäreiden jälkee elämä helpottui tosi paljon, koska sitä ennen poika nukkui tosi huonosti.

1v3kk herra ja meillä nyt taas rauhalliset yöt =) Välillä on ollut rauhattomampi kun tekee hampaita. Omassa sängyssä kuitenkin parhaat unet saa. Nukahtaa itekseen kun vien sänkyyn parissa minuutissa. Syö itse, vetelämmät ruuat syötän minä, esim. vetelä puuro ja jugurtti. Juo oikeasta mukista tai vielä joskus nokkamukista. Kävelee tukea vasten. Muutama sana: ottaa, anna, kato, auto, mamma...se äiti vaan ei oo vielä tullut, joskus kuulostaa kuin sanois äittä... iskän perään itkee, minun ei! Ei ole kova vierastamaan. Ei kitise mutta kun asiat menee kovasti hanttiin suuttuu ja hakkaa esim. päätä lattiaan :whistle: Semmonen tyypillinen mies, ei koko ajan kitise mutta ärähtää sitte kerralla kunnolla... :whistle:

Niin ja vasta oppi pillistä imemään ja hoksasi että rattaissa voi tosiaan myös seisoa :headwall: hampaita on 12 ja syö kotiruokaa (oikeastaan mitä tahansa) paljon ennemmin kuin purkista. Paloja tai ilman. Unta riittää yöllä 12-13h ja päivällä 2-3h ainakin....Autonrattia osaa jo tomerana sommata :D

Yhteistyössä