Kertokaa tyhmälle miten noita kuorivaippoja kätyetään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a

Vieras
:ashamed: En vaan tajua. Äippäpakkauksessa tuli enkä ymmärrä noitten päälle mitään. Miten se sisäosa asetetaan? Täytyykö käyttää just noita sisäosia vai käykö harso tms.? Ja miksi siinä kuoressa on edessa joku tasku muttei takana?

.ashamed:

Se äitiyspakkauksen kuorivaipan tasku on sitä varten että sisävaipan etupää pujotetaan siihen taskuun. Ei kosteus sitten tihku flanellivaipasta vaatteiden etumukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Mä en kyllä pujottanu sitä sisävaippaa siihen taskuun. Mun mielestä se on vaan toinen kerros kangasta, ettei kosteus tule tarran ompeleista läpi...

no eihän sitä mikään pakko ole pujottaa, mutta se helpottaa huomattavasti vaipan asettelua, siinä kun ei mitään kiinnitystä itsessään ole

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Mä en kyllä pujottanu sitä sisävaippaa siihen taskuun. Mun mielestä se on vaan toinen kerros kangasta, ettei kosteus tule tarran ompeleista läpi...

no eihän sitä mikään pakko ole pujottaa, mutta se helpottaa huomattavasti vaipan asettelua, siinä kun ei mitään kiinnitystä itsessään ole

Nimenomaan. Pähkäilin itsekin vastikään tietämättömänä sen vaipan asettelun kanssa kunnes hoksasin sen taskun. Huomattavasti helpompaa asetella vaippa sisään.

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
näistä asioista kannattaisi ottaa selvää jo raskausaikana. sanoohan sen järkikin.

Mene kotias kasvamaan siitä kiukuttelemasta.

Joka kysyy on tyhmä vain hetken, joka vaikenee on tyhmä lopun ikänsä.
Se joka ilkeilee ja pilkkaa neuvoa pyytäviä poistaa viimeisenkin epäilyksen omasta tyhmyydestään.

näistä asioista kannattaisi ottaa selvää jo raskausaikana. sanoohan sen järkikin.

Miks pitäs ottaa selvää jo raskausaikana jos lähtee sillä ajatuksella, että kestoilee kun siltä tuntuu? Jos tuntuu? Minä opettelen kaikessa rauhassa ja kokeilen silloin kuin huvittaa. Nyt alkaa pahin alkuväsymys olemaan ohi joten intoa kokeiluun ehkä vois löytyäkin. En koe, että olen tehnyt ihan hirmumega virheen kun en nukella harjoitellut raskausaikana :whistle:

Siihen taskuasiaan vielä: miksi semmosta ei sitten siinä takaosassa ole? Eikö se ois järkevä, että siinä kuoressa on tasku sekä edessä, että takana?

Alkuperäinen kirjoittaja :):
mihin siellä takana tarvittaisiin sitä taskua? en oikein ymmärrä ajatustasi...

:D No ehkä ajattelen, että se sisävaippa pysyis paremmin paikoillaan tai jotain jos se ois sieltäkin puolelta taskussa :laugh: En mä vaan tiiä mitä mä ajattelen oikeen :D

Itselle järki sanoo että vaikea päättää mitä käyttää ja miten tekee ennen kuin lapsi on maailmassa. Kun se mikä sopii yhdelle vai välttämättä sovi toiselle ja aina onneksi voi kysyä ja oppia ja tutustua lisää.

=)

http://www.perhepuoti.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/05022008-34103/Products/15

Tuossa on taitteluohje sille vaipalle mikä tuli pakkauksessa. En siltikään tajua :ashamed: KUn tuossa viimeisessä kuvassa näyttää niinkuin se sisävaippa ois laitettu ensin (kuten tavaallinenkin vaippa) ja sen jälkeen vasta tuo kuorivaippa vaikka tekstissä käsketään laittamaan vaippa kuoren taskuun ensin. Pöh. Nooooh, kokeilen laittaa jotenkin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://www.perhepuoti.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/05022008-34103/Products/15

Tuossa on taitteluohje sille vaipalle mikä tuli pakkauksessa. En siltikään tajua :ashamed: KUn tuossa viimeisessä kuvassa näyttää niinkuin se sisävaippa ois laitettu ensin (kuten tavaallinenkin vaippa) ja sen jälkeen vasta tuo kuorivaippa vaikka tekstissä käsketään laittamaan vaippa kuoren taskuun ensin. Pöh. Nooooh, kokeilen laittaa jotenkin :laugh:

Tuossa neuvotaan laittamaan sisävaippa kuorivaipan sisään, tai päälle, eli nuo kaksi päällekkäin. Sitten asetetaan se vauva siihen päälle (tai siis ne vaipat sen vauvan alle), taitellaan/käännellään ensin sisävaippa kiinni, ja sitten kuorivaippa kiinni. Sisävaipassahan ei ole kiinnitystä, joten tuo kuori pitää sen paikallaan.

Ei varmaan kannata laittaa sisävaippaa sinne "taskun" sisään, sillä luullakseni se on oikeastaan vuotosuoja ompeleiden takia. Näin ainakin Popolinin vastaavassa kuorivaipassa, tuota Imse Vimseä en kyllä ole hypistellyt. Ihan pikkupissaisella toki ajaa asiansa niinkin, mutta kun vaippa rupeaa täyttymään, alkaa pissa tihkua läpi tuosta edesta, jos sisävaippa on tuolla "taskussa".