Kertokaa viisaammat, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salisas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

salisas

Jäsen
23.06.2008
100
0
16
Eli pojalla vajaa 4kk maitoallergia, ei sietänyt rintamaitoa (maidottomalla dietillä) joten vajaa kakskuisena siirryttiin Almironiin. Maitoaltistuksen jälkeeen ei sietänytkään enää Almironia joten viikko sitten vaihdettiin Pepti Junioriin. Limainen ripulointi loppui toisena päivänä Peptiin siirtymisestä. Tosin huudot ovat jatkuneet edelleen..Poika ei suostu millään maitoa juomaan, määrät ovat ehkä 60ml kolmen-neljän tunnin välein, kun Almironia upposi 100-120ml parin tunnin välein.( tosin Almironihan tulikin suoraan läpi) Poika huutaa ilm. nälkäänsä muttei huoli maitoa :headwall:
Tänään käytiin välipunnituksessa neuvolassa ja pojan paino oli laskenut 140g reilussa viikossa. Neuvolassa tiedot ei tunnu ihan olevan allergia lapsista ajan tasalla.. Terv.hoitaja kysyi minulta; Mitäs nyt? :/
Lääkärin kanssa sovimme Peptin aloituksessa että katsomme kaksi viikkoa että Almiron on poissa elimistöstä ja jos oireet eivät ole helpottaneet aloitetaan NC.
Eli odotanko vielä viikon, vai vaihdanko jo maitoa??

Mä pelkäsin ihan samaa, mut sanoisin et ei kannata pelätä :)
Meillä ainakin Lilja alkoi juomaan sitä yllättävän hyvin vaikka aikuisen suuhun maistuukin pahalta. Ainahan uuteen makuun tottuminen voi viedä hetken, mutta siitä ei kannata
lannistua. Meille allergologi sanoi hyvin, että lapsen kanssa kannattaa olla määrätietoinen ja
osoittaa hänelle varmoin elein, että tämä on nyt sinun "maitosi". Muuta ei ole tarjolla.
Jos vauva ei millään suostu neocatea juomaan, niin siihenhän voi laittaa vähän hedelmäsokeria. Mieluummin suosittelisin kyllä kokeilemaan ensin ilman.

Mä joka tapauksessa olen myös neocaten aloittamisen kannalla.
Olet varmaan tietoinen et nc:lla kakkakin voi sit muuttua tummanvihreäksi tahnaksi. Tai näin ainakin meillä.

Minä tuossa tapauksessa kanssa aloittaisin Neocaten. On tosiaan omaan suuhun aika ällön makuista, mutta meillä neiti ei koskaan vieroksunut makua. Kaikki mikä tulee tuttipullosta, on jees :p Joten voihan olla, että menee teilläkin hyvin alas. Kokeile ainakin.

Yhteistyössä