Kertokaahan kokeneemmat: miten pullolapsen kanssa voi matkustaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja =:
Aiheen vierestä, mutta onko teillä se gaviscon ihan oikeesti auttanut?

En vielä oikein tiedä, kun vasta pari päivää sitä syötetty. Mutta joko se, sakeuttaja tai sitten isompi tuttikoko (kaksi reikäinen Aventin tutti), mutta tilanne on kyllä helpottunut. Itkut on jääny lähes kokonaan pois, vaikka vieläkin hiukka vääntää. Pukluja ei tule suusta enää juuri lainkaan (ihan vain kaksi pientä eilen), tosin edelleen nousee suuhun usein jotain, mutta se ei tunnu haittaavan vauvaa eli ei irvistele tai itkeskele sen takia. Niin ja syömäväli on nyt yhtäkkiä pidentynyt entisestä puolesta tunnista 4-5 tuntiin ja annoskoko kasvanut jopa yli 100 ml. B) Pulloraivaritkin jäi pois kokonaan ja vauva syö ilman houkuttelemista. Tissistä en nyt sit oo enää edes yrittäny.

Joten en tiiä, onko se tuo vai kaikki muutkin muutokset yhdessä, mut joo, ainakin nyt tuntuu helpommalta. :)

Ok. Meillä ei vaan tuosta gavisconista ollu apua yhtään... Sen antaminenkin oli todella vaivalloista niin oon jättäny sen nyt pois. Meillä vaan tilanne on toisinpäin eli meillä ei pullo kelpaa että tässä sitä on nyt kohta 6kk oltu yhdessä vauvan kanssa 24/7. Meiltä runsas pulauttelu loppu kun jätin ruokavaliosta pois maitotuotteet, kananmunan, maissin ja kotimaiset viljat. Meilläkään enää jäljellä ku tuo nieleskely ja tavaran nousu suuhun. Ei enää itke, mutta kauhistunut ilme on kasvoilla kun suuhun tulee tavaraa + nukkuminen on huonolaatuista.

Meillä kun tuo neiti kääntyi nyt sitten kokonaan pullolapseksi ja äidinmaito tarjoillaan sakeuttajan ja Gavisconen kera, niin mietin, kuinka tässä tilanteessa onnistuis esim. laivalle lähtö? Miten ootte ratkaissu tilanteen? Jättäny menemättä?

Siis toisin sanoen voiko laivoilla ja jos voi, missä/miten pestä ja steriloida pumppua ja pulloja? Tai muuten reissussa.. Ukko ehdotti, että lähdettäis johonkin matkalle, mutta mietin miten ja minne. Tietty joku huoneistohotelli kävis, jos johonkin aurinkorannalle lähtisi, mutta jostain syystä mua houkuttais nyt eniten ihan perinteinen ruotsinristeily. Enkä tiiä, arvaako tuon parikuukautisen kanssa lähteä edes aurinkolomalle?

Vaan onnistuuko... :xmas:

meillä oli sam varustus..oltiin viikko kreikassa syksyllä likka oli 4kk hyvin matka meni.
meillä oli huoneistohotelli missä mikrot sun muut.
en mä steriloinut ekoina päivinä pulloja,mut sitten löysin halvan sterilointi koneen.
hyvin meillä reissu meni pullo lapsen kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Meillä kun tuo neiti kääntyi nyt sitten kokonaan pullolapseksi ja äidinmaito tarjoillaan sakeuttajan ja Gavisconen kera, niin mietin, kuinka tässä tilanteessa onnistuis esim. laivalle lähtö? Miten ootte ratkaissu tilanteen? Jättäny menemättä?

Siis toisin sanoen voiko laivoilla ja jos voi, missä/miten pestä ja steriloida pumppua ja pulloja? Tai muuten reissussa.. Ukko ehdotti, että lähdettäis johonkin matkalle, mutta mietin miten ja minne. Tietty joku huoneistohotelli kävis, jos johonkin aurinkorannalle lähtisi, mutta jostain syystä mua houkuttais nyt eniten ihan perinteinen ruotsinristeily. Enkä tiiä, arvaako tuon parikuukautisen kanssa lähteä edes aurinkolomalle?

Vaan onnistuuko... :xmas:

Kyllähän vaik hytis pesee jos ottaa matkavedenkeittimen mukaan. Mitä toi sakeuttaja on?

Semmoista jauhetta. En muista nimeä, joku nutri.. joku. :D maltodekstriiniä, johanneksen leipäpuujauhetta ja kalsiumlaktaattia sisältää muistaakseni.

Ahaa =) kaikenlaisia apukeinoja sitä onkin olemassa pienten ruokailuun .

Sen idea on, että vauvalla pysyy ruoka paremmin mahassa eikä seilaa sieltä takas (tai ees taas) ruokatorveen ja ulos suusta. :)

Onneksi en ymmärtänyt tehdä aikanaan pojan kanssa tästä ongelmaa ; )
Olisi nimittäin jäänyt moni reissu tekemättä vauvan kanssa, kun oli pullolapsi. Oltiin mökillä 3-viikkoisen kanssa, Virossa 3 kk vanhan kanssa ja jopa Egyptissä 6 kk ikäisen kanssa. Ja muutenkin reissattiin paljon kotimaassa ja ulkomailla. Ongelmaan ratkaisu on tosiaankin matkavedenkeitin, jolla saa pullot puhtaaksi ja jos ei sitä ole, niin kattilassa kiehutetaan vettä. Sellainen nyt ainakin on jokaisessa huoneistohotellissa ja vedenkeitinkin melkein kaikissa.

Ei pulloja tarvitse steriloida jokaisen käytön jälkeen. Itse steriloin pulloja keittämällä varmaan pari viikkoa ja sen jälkeen en enää ikinä. Ja äärimmäisen terve lapsi tuli. Reissuun vaan, ei kaikesta kannata ottaa niin kamalasti stressiä...

mä en tajua näitä sterilointeja sitten yhtään. Pitäsköhän nänneillekin kaataa kiehuvaa vettä... Oikeesti, kertokaa mulle, miksi pitäis steriloida pulloja?? Tutit jotenkuten ymmärrän kun ne voi pyöriä ties missä, mut en pulloja. Mä oon keittäny ennen käyttöönottoo ja se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
mä en tajua näitä sterilointeja sitten yhtään. Pitäsköhän nänneillekin kaataa kiehuvaa vettä... Oikeesti, kertokaa mulle, miksi pitäis steriloida pulloja?? Tutit jotenkuten ymmärrän kun ne voi pyöriä ties missä, mut en pulloja. Mä oon keittäny ennen käyttöönottoo ja se siitä.

No tätä tunnustan miettineeni itsekin: siis ei mun nännitkään mitkään steriilit ole olleet. Eikä ne pullotkaan säily steriileinä, kun käsin mä niihin kyllä kosken enkä millään pihdeillä tai hanskat kädessä. =) Mut ajattelin sen sitten olevan just maitobakteerien takia enemmän kuin muiden. Ja tosiaan neuvolasta kun kysyin silloin jo alkumetreillä, että kauanko niitä pitää keitellä, niin sanoivat, että puolivuotiaaksi asti. Minähän uskoin. :saint:

Mutta pitää miettiä tuota vedenkeittimen hommaamista lähinnä sit pumpun takia ...siinä on enemmän ehkä semmoisia osia, jotka vois steriloidakin kuin pulloissa. Tai siis semmoisen vedenkeittimen, jota vois kuskata mukana. Ja muutenkin tutustua paremmin noihin matkapulloihin. Toisaalta, kun lähdössä oltais, tyttö on ainakin kolme-neljä kuukautta, joten saattaapi olla, etten sitten enää edes pumppaile. =)

Mulle sanottiin neuvolassa että pulloja ja tutteja ei tarvii keitellä sitten kun vauva syö kiinteitä (eihän sitä lautasia ja lusikoitakaan steriloida, eli ei kait sitten 4kk iässä enää tartte keitellä. Itse olen kyllä keitellyt huvitutteja kakkoselle 6kk ikään asti, kun on ollut niin vähän keiteltävää kun molemmat lapset ovat täysimetyksellä menneet kiinteiden aloitukseen asti (4kk iässä esikolle ja 6kk iässä kakkoselle), eikä esikolla edes ollut huvituttia. Pikkuvauvalle kyllä keittelisin pullot (jos olisi siis pullolapsi)

Mikrohan yleensä löytyy kaikkialta että jos sulla on sellainen mikrosteriloija niin kyllä varmasti saat vermeet steriloitua, tarpeeksi vaan tutteja mukaan että voi tutit vaikka vain kerran päivässä mikrottaa ja tuttipulloon niitä kertakäyttöpusseja. Luulisi että reissu menee ihan hyvin :)

Yhteistyössä