kertokaahan miten hoidan tyttären intiimivaivat (4-v)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

manna

Vieras
Nyt en edes muista, milloin viimeksi olisin jalkoväliin kurkannut, kun suihkussa vaan "sohastaan" värkki puhtaaksi.

Tänään pikkarit kuulemma painoivat pimppiin ja sain luvan kanssa kurkata, onko punoitusta. No, punoitusta ei löytynyt (kun ne pikkarit vain oli huonosti) mutta totesin että pienemmät häpyhuulet ovat tiukasti yhdessä.

Olen joskus lukenut, että tämä on yleistäkin tyttövauvoilla, mutta meidän neidillä ikää jo yli 4-vuotta. Mitään ongelmia ei mielestäni ole ollut, mutta pitäisikö käydä varmuuden vuoksi lääkärissä. Voi kyllä olla, ettei suostu pimperoaan esittelemään vapaa-ehtoisesti. kotihoito voisi paremmin onnistua.. *huoh*

Mun veljentytöllä on sama vaiva. Kotona suihkuttelevat usein lämpimällä vedellä ja laittavat jotain rasvaa. Istuu myös usein ammeessa, siellä vähän helpottaa. Kannattaa lääkäriltä kysyä neuvoja kotihoitoon. :)

Alkuperäinen kirjoittaja HYI SAATANA:
NO HYI VITTU MIKÄ PERVO OOT

Ällöttävä viesti sulta. Näitähän tässä varmaan kaivataan.

Ap, kysyisin kyllä neuvoa, vaikka aluksi puhelimitse terveysneuvonnasta 09-10023. Sitten voit vaikka sanoa tytölle, että hoitaja käski mennä lääkäriin (jos siis tarvii), ehkä se tepsii paremmin?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku:
[Ap, kysyisin kyllä neuvoa, vaikka aluksi puhelimitse terveysneuvonnasta 09-10023. Sitten voit vaikka sanoa tytölle, että hoitaja käski mennä lääkäriin (jos siis tarvii), ehkä se tepsii paremmin?

neuvolaan olenkin aikeissa soittaa. Varoittelin kyllä aamulla, että äiti kurkkaa vielä illalla ja sitten jos näyttää kipeältä, täytyy mennä lääkäriin.

Meidän tytöllä oli tuo vaiva ja lopulta kasvoivat kokonaan yhteen ja leikkaus tarvittiin. Nyt leikkauksesta aikaa puoli vuotta eikä onneksi ole uusinut, vaikka uusiutumisen riski on kyllä olemassa. Eli tytön kanssa lääkäriin mars, mars!

Mä törmäsin kerran päivystyksen odotushuoneessa äitiin ja tyttäreen, jonka kanssa aloin jutella. Tämä tyttö oli n.3-vuotias, ja hänellä oli sama "vika". Äitinsä kertoi, että oli huomannut ongelman siitä, että tyttö oli ollut pissamatta koko päivän. Lääkäri oli sanonut, että asia pitää laittaa kuntoon heti, ettei virtsa pääse munuaisiin. Eli lääkäriin mars!

Yhteistyössä