kertokaapa hyvät ihmiset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä söin lakritsia ja salmiakkia koko raskausajan, enkä niin tarkkaan katsonut paljonko... :whistle: Ei mulla kyllä ollut verenpainekaan koholla, kun mun verenpaine muutenkin alhainen, niin raskaana ollessa laski entisestään...
 
Lakritsissa ja salmiakissa on korkea glykyritsiinipitoisuus ja sen takia niiden käyttöä pitäisi rajoittaa. Ja kohtuus on sitten salmiakin kohdalla todella vähän. Yleisohje maksimissaan 50 grammaa päivässä tulee varmasti muuttumaan uusien tutkimustulosten takia. Epäillään ja pidetään todennäköisenä, että glykyritsiini aiheuttaa kortisonivälitteistä haittaa sikiön aivoille. Olen kuukauden ajan asiaan perehtynyt varsin seikkaperäisesti ja antaisin tiukemman yleisohjeen. Lakritsia tuo 50 grammaa maksimissaan ja korkeintaan joka toinen päivä. Salmiakki on keskimäärin glykyritsin suhteen puolta vahvempaa ja puolta vaarallisempaa. Salmiakille antaisin ohjeen korkeintaan 25 grammaa joka toinen päivä.
 

Yhteistyössä