Kertokaapa teidän kurahousukäytännöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuraloska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuraloska

Vieras
Loskakelit lähetystyvät... niin kertokaapa miten te olette noiden kurahousujen kanssa pelanneet isompien lasten kanssa. Osaako teillä lapsi itse pyytää kurahousuja/-rukkasia, kun on menossa tekemään loska/kurahommia, vai pitääkö äidin tai isän aina erikseen käskeä laittamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kuraloska:
Loskakelit lähetystyvät... niin kertokaapa miten te olette noiden kurahousujen kanssa pelanneet isompien lasten kanssa. Osaako teillä lapsi itse pyytää kurahousuja/-rukkasia, kun on menossa tekemään loska/kurahommia, vai pitääkö äidin tai isän aina erikseen käskeä laittamaan?

Jos ulkona on kuralätäköitä....lapset löytyvät sieltä ihan varmasti sanoivat mitä tahansa.

Aina lössöilmalla meillä vedenpitävät vetimeet ainakin alaosastaan.

Mä kysyn joskus 4v:ltä haluaako leikkiä lätäköissä vai ei, mutta jos piha on yhtä lätäkköä kuten se nyt keväällä lumien sulaessa tulee olemaan, niin en kysy, vaan laitan kurahousut molemmille (4v. ja 2v.) lapsille.

Mikä on isompi lapsi? 4 veelle tarttee tietenkin vielä sanoa mitä laittaa, ja luulen, että vähän isompaakin tarttee muistuttaa.

Ja meillä käytetään kuriksia, vaikka onkin kosteussuojapuku, käyttävät päiväkodissakin. Paljon helpompi ne kurikset huuhtaista kuin kosteuspuku. Kurikset kuivuu nopeammin kuin toppainen kosteussuoja,

Mä kyllä määrään ulkovaatteet vielä 12 vuotiaallekin. Kait mä oon antanut pojille vähän liian vähän vastuuta niiden valitsemiseen, kun vieläkään eivät osaa iste katsoa ulos ja päätellä on saapaskeli tai milloin laitetaan päälle mikäkin takki jne. Eli juu kyllä sanon kurahousuikäisille, milloin vedetään kurikset ja milloin ei.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Jos ulkona on kuraista laitan kurikset ulosmennessä. En ala kuulustelemaan lapselta aikooko juuri tällä ulkoilu kerralla leikkiä kurassa vaiko vaan keinua koko tunnin.

Jep, meillä määrän minä :D Meidän piha ja lähimetsät on niin saviperäistä maastoa, että keväällä ja syksyllä on märkää pitkään ja usein, ei ole paljon neuvotteluvaraa. Lisäksi tuo savi tarttuu niin tiukasti kiinni, ettei tahdo lähteä pois oikein millään. TAi siis kyllä se hiekka lika lähtee, mutta jää tahrat jäljelle vaikka mitä tekis.

Yhteistyössä