No olipa huono vertaus. Lääkepillerin värillä ja muodolla ei ole väliä, pelkästään vaikuttavalla aineella. Siksi valtio voi tehdä määräajaksi sopimuksen sen valmistajan kanssa, joka myy tiettyä vaikuttavaa ainetta sisältävää lääkettä halvimmalla. Ei tarvita erikseen punaista, sinistä ja vihreää pilleriä.
Mut toihan sit tappaakin kokonaan pyrkimyksen tehdä samaista lääkettä vielä edullisemmin. Tai parempaa lääkettä. Tai täysin uutta lääkettä.