KERTOKAAPAS NYT MULLE???AAARGH!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
eli oon 3,5kk vauvan yk äippä ja nyt mun "rakas ystäväni"arvostelee mua tuolla kun mun vauva suostuu menee vasta 1 aikaa yöllä nukkumaan ja herää 9-10aikaan aamulla et kuinka tää on epänormaalia et kyllä mun pitäsi laitaa se vaikka väkisin 7aikaa illalla nukkumaan ja vaikka huudattaa jos ei muuta...hänellä itsellä lapsi joka menee jo puol7 illalla nukkuu ja nukkuu puol 8 asti aamuulla..et hyvä sille ja hänen lapsi on jo 1,5v..
ja toisex jos lasketaan et mun vaavi menis 7illalla nukkuu ni mehän jouduttais herää jo 4aikaa aamulla juu ei kiitos..ja tottakai toivon että pikku hiljaa saan vauvan aikasemmin nukkumaan mut en hätäile koska alkuun vauva nukahti vasta 8aikaa aamusin ja nyt ollaan koko ajan menty pikku hiljaa parempaan suuntaan..luotan siihen et pikku hiljaa hyvä tulee..

ja hänen mielestä mun vauva ei suunnilleen ole normaali kun nukkuu max 12h vrk..siis voi vide ei kaikki vaan nuku yhtä paljoa..

arvatkaa tuntuuko arvostelu pahalta kun muutenkin on rankkaa valvovan pienen kanssa yksin...

Kyllä se rytmi siitä muuttuu, pieni vauva on pieni vauva. Meillä vauvana teki lapsi ihan samaa. Pääasia et nukkuu yhdet sellaiset unet, minkä aikana äitikin ehtii kunnolla nukkua.
Yhdentekvää, mihin aikaan se tapahtuu.

hiljaa hyvää tulee. noin pienen kanssa mennään juuri sen mukaan kun hän haluaa. katso sitten vuoden päästä sitä rytmitystä jos tarpeen vielä :) luota vauvaasi ja unohda muiden puheet

niin, ja se on ihan yleistä että noin pienet menee myöhään nukkumaan. meidänkin tyttö meni tuon ikäisenä about 23-24 aikoihin nukkumaan. nyt vuoden ikäisenä nukkuu 20:30. ja ihan itse on siihen siirtynyt...

lohduttavista sanoista!!
inhottaa vaan kun puhuu musta noin ympäriinsä..
ja en itsekään ole mikään aamu kukkuja että mulle riittäsi ihan hyvin jatkossakin että vauva herää vaikka 9aikaa..saanpahan herätä rauhassa itsekin...kiukuttaa tollaset puheet vaan pirusti..

Mun neiti meni yöunille varmaan lähes vuoden vanhaks kans vasta klo 00-01, sopi mulle hyvin ku oon tälläne yökukkuja. Mä rupesin opettaan aikasempaan iltanukkumiseen että ehdittäis aamupäivällä puistoon yhtäaikaa muiden samanikästen kanssa varmaan just joskus 1v ikäsenä. Oon kans yh ja oli kiva tavata muitakin ihmisiä ku oma lapsi, niin rakas ku hän onkin... Neiti on kohta 10-vuotias ja iha ihmiseltä tuo vaikuttaa vaikka valvokin vauvana myöhään

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
inhottaa vaan kun puhuu musta noin ympäriinsä..
ja en itsekään ole mikään aamu kukkuja että mulle riittäsi ihan hyvin jatkossakin että vauva herää vaikka 9aikaa..saanpahan herätä rauhassa itsekin...kiukuttaa tollaset puheet vaan pirusti..

Sano siitä suoraan, että et tykkää että hän puhuu muille ihmisille sun asioita.

Muistaakohan kaverisi laisinkaan, moneltako hänen lapsensa meni nukkumaan ja heräsi 3,5 kuukauden vanhana?

Hei se on sinun ystävä niin kerro sille, että sulle tulee inhottava olo ja paha mieli tuollaisista puheista. Ja kyllä tuo lapsesti rytmi on IHAN normaali. Meillä on aina ollut vähäuniset lapset ja todellakin valvottiin yli puolenyön pitkän aikaa ja todellakin mieluummin venytin unta aamusta kuin illasta :-). Voimia kovasti! Ei siis ole väärin tai epänormaalia tai että sinä mitään väärin tekisit - voi olla hyvillä mielin!!! HALI!

Oon kolmen lapsen äiti.. tää on sit vaan mun mielipide.. :)
Mut ensinnäkin älä rupea liikaa murehtimaan mitä muut sanoo vaan sinä olet oman lapsesi äiti ja tunnut lapsesi kaikkein parhaiten!!! Jokainen lapsi on yksilä myös unien suhteen!!! Ei hätää sulla!!! Jos haluat Saada lapsesi rytmiä muutettua niin siihen vaikuttaa koko päivä rytmi!! (Ite olen "kantapään" kautta oppinut/opetellut muuttamaan lapsen rytmin... mutta se onkin juttu erikseen.. :) )
Kunhan viimeistään noin puolen vuoden iässä olisi jo mieleinen rytmi niin hyvä!! :)
Aluksi vähäisin määrin herättää lasta aikaisemmin aamulla ylös vaikka tuntuntia/tunti kerrallaan. Ja viimeisiä "päiväunia ei saa antaa nukkua liian kauaa eikä liian myöhään!!
Kaksi ulkoilua päivässä erityisesti illalla ennen iltapalaa niin saa raitista ilmaa ja unikin tulee paremmin sit.
Turha lasta on virkeänä sänkyyn laittaa ei se nukukun väsyneenä :)
eikä tietysti mielellään yliväsyneenäkään :)
mut jos tuntuu että et onnistu rytmin kääntämisessä ajan kuluessa ja se häiritsee niin älä anna asian mennä liian pitkälle että itse uuvut vaan soita unikouluun sieltä ne antavat ohjeita ihan puhelimitse mielellään.. kokemusta on.. ;) ja ne on päteviä!!

Samanmoinen rytmi ollut meidänkin kolmella pojallamme. Meillä yleensä iltayöstä tankattiin tuota rintamaitoa (vauvat tissillä lähes jatkuvasti) ja sitten juuri tuossa yhden tienoilla aloittivat varsinaiset yöunensa ja nukkuivat sitten sen 8h putkeen. Minun mielestäni 3,5kk vanha vauva on vielä niin pieni, että silloin mennään hänen rytminsä mukaan.

Meillä nuo pojat nyt 9v, 6v ja 2v ja nukkumaanmenoajat täysin normaalit. Muistaakseni joskus puolen vuoden iässä (meillä jäi silloin yösyötöt pois) se nukkumisrytmi "normalisoitui". Osa lapsista vaatii työtä tuon rytmin muutoksen kanssa, toisilla se käy itsestään. Mun mielestäni sun ei tarvitse vielä murehtia tuollaista. Nauti vauvastasi (vauva-aika on kuitenkin lyhyt ja menee ohi hujauksessa) ja elelkää sellaisella rytmillä, joka teille sopii! :hug:

Meilläkin kuopus nukahti ihan pienenä vasta puolenyön jälkeen, muutaman kerran meni jopa kolmeen. Pahinta siinä oli se että 2v isosisko ei suostunut nukahtamaan juuri yhtään aiemmin. Pahinta juuri ulkopuolisten kommenttien takia. Meille se ei ollut mikään ongelma, koska aamulla lapset nukku usein yhteentoista asti. Mä heräsin aiemmin ja sain sen oman yksinäisen aikani aamulla.

Meidän 5-vuotiaalla on rytmi vieläkin lähes tuollainen.
Puolenyön pintaan nukkumaan ja 10 pintaan ylös.

Mun mielestä jokainen perhe pitää rytmin itselleen sopivana, kunhan unta saavat kaikki suhtkoht tarpeeksi, se on tärkeintä.

Hittojako se kellekään muulle kuuluu, mihin aikaan teillä nukutaan?
Toisesta sisään ja toisesta ulos tuollainen kritiikki.

Yhteistyössä