Kertokaas allergiset ihmiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras

Miten te joilla on allergioita ympäri vuoden, mitä lääkkeitä syötte ja joudutteko käyttämään lääkkeitä joka päivä?

Onko allergialääkkeiden jatkuvasta käytöstä jotain haittaa tai voiko esim. zyrtec lakata vain toimimasta jatkuvan käytön vuoksi?

Entä te, joilla on eläimiä, joille olettekin huomanneet olevanne allerginen mutta silti pitäneet lemmikin, syöttekö säännöllisesti lääkkeitä?

Tilanne se, että meillä on kissa jolle olen näköjään tullut allergiseksi pikkuhiljaa. nyt oireet alkavat olla jo sitä luokkaa että on turvauduttava zyrteciin josta on kuitenkin apua. (kesät joudun heinänuhan takia syömään joka tapauksessa päivittäin) ja mietinkin että voinko jatkaa näin jos oireet pysyvät zyrtecillä (ja silmätipoilla) kurissa?

Ei minusta kuulosta kovin järkevälle. Itellä ei tosin kokemusta. Mutta ei tuo voi kovin hyväksi olla elimistölle. Pitäisköhän neuvotella lääkärin kanssa asiasta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei minusta kuulosta kovin järkevälle. Itellä ei tosin kokemusta. Mutta ei tuo voi kovin hyväksi olla elimistölle. Pitäisköhän neuvotella lääkärin kanssa asiasta?

Pitäisi mutta kyselinkin nyt alustavasti ihmisiltä joilla on kokemusta.

Olen kohta 5v syönyt päivittäin (yksi raskauden aikainen tauko mahtuu tuohon) Zyrteciä tai Xyzalia lääkärin määräyksestä. En ole mitään erityistä haittaa tms huomannut mutta olen itsekin sitä joskus miettinyt.

Niissä allergialääkkeissä on sellaisia, mitä voi syödä pitkäaikaisesti/jatkuvasti ja sitten sellaisia joita on suositeltavaa syödä vain hetkellisesti. Esim Duact on minulla ollut tehokkain, mutta sitä ei suositella pitkäaikaiseen käyttöön. Lääkäri osaa kertoa että mitkä lääkkeet ovat sellaisia että voi syödä jatkuvasti. Muistaakseni tuo Zyrtec on juuri niitä joita voi.
Sehän on jokaisen oma valinta, mutta ei ole kyllä järkevää altistaa itseään kokoajan sille allergian aiheuttajalla jos voi välttää. Se vaan monesti pahentaa niitä oireita.

Mies syö Telfastia melkein joka päivä ja käyttää lisäksi kahta tai kolmea eri astmapiippua. Ei ainakaan tunnusta mitään ongelmia ja lääkärihän ne on määrännyt. Mies käy kuitenkin siedätyshoidossa ja toiveena on, että lääkitys voidaan lopettaa parin vuoden päästä. Joten ei sitäkään ole suunniteltu lopun iän hommaksi.

sen verran erilaisia ruoka-ainejuttuja ja tupakka ja hajuvedet ahdistaa myös eli kestineä napsin säännöllisesti (tarvittaessa annoksen tuplaus) ja nasonexia tupsuttelen. tai itseasiassa kun olen kotona ja tiedän mitä suuhuni laitan niin kestinet voin jättää joinakin päivinä pois. lisäksi on tullut kuvioihin hengenahdituslääkkeet jokseenkin säännölliseen käyttöön.
Mutta jos olisin ap niin kyllä luopuisin kissasta mahdollisimman pian (vaikka sitä hilsettä tulee vielä kauan kotoa löytymään, mutta väheneehän se kaiken aikaa siivouksen myötä)

Olen allerginen monille ruoka-aineille, liki kaikille eläinpölyille, useille siitepölyille ja kylmälle ja toisille lääkkeille. Mutta kaikki ovat lieviä allergioita... Kissa-allergiasta huolimatta meillä on kolme kissaa, enkä syö allergialääkkeitä kuin loppukesällä, rukiin kukkiessa.

Mutta jos ap:n allergia on voimistunut ajan kuluessa, lienee paras luopua kissasta. :/

Meillä on 3 kissaa. Yksi jo niin vanha ettei uudelleen sijoittaminen tuu kyseeseenkään.
Mutta, mulla siis vuos sitten todettii kissa- koira- ja siitepölyallergia, sekä astman oireita ( rasituksessa lähinnä ) mutta mutta.. eiköhän tuo astmakin puhkea etenki flunssasena on aika kurjat olot. Ei ole mukavaa, mutta elukoista ei kyllä luovuta, ellei ole ihan pakko. Ite en oo juurikaan allergialääkkeitä syöny, histeciä ja zyrteciä pahimpaan oloon ja mulla myös nasoneks sumute. Sikäli jännä tapaus oli mulla kun toinen lääkäri kertoi että itse elää eläintenkanssa lääkkeiden voimalla ja sano että se kyl onnistuu eikä heti kannata luopua, toinen lääkäri ei taas suostunu kirjottaa reseptiä vaan jyrkästi käski luopua kissoista. Joo joo, oon tyhmänrohkea ja leikin hengelläni, mut en vaan voi luopuu noista....
Nii ja mulla auttaa lääkkeitä paremmin säännöllinen ulkoilu etenki näin talvella sekä vähä ahkerampi siivoominen ja kissakielto makkariin jne...

Yhteistyössä