Kertokaas kaikki joulumuistoja omasta lapsuudesta

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Miehen kans tuossa juteltiin ja se kerto omasta lapsuuestaan, ettei niinkään ole hyviä muistoja. Viettivät kuulema joulua lähisuvun voimin aina ja suurimmaksi osaksi sielä aikuset ryyppäsi pari päivää, äitinsä oli ainoa selväpäinen koko porukasta ja piti lapset ruoassa ja herkuissa vaikka sairas oliki ja varmasti vähissä voimissa joka vuosi.
Kuulema joulu on alkanu tuntua joululta vasta minun kanssa :saint:

Mut omasta joulusta mie muistan niin monia hyviä juttuja :D
Sen ko aatonaattona piti olla ulkona koko päivä että aika kulu, aamusta iltaan asti, syömässä vain käytiin. Ja se jatkuva jankutus, paljonko kello on. Sitte ko ei illalla saanu unta nii piti puoli yötä hiippailla ympäri taloa ihailemassa kuusta, kurkkimassa ikkunoista ulos, jääkaapilla napostelemassa jne.

Ja aattona, se se vasta kidutusta oli. Aika ei kulunu millään, ulos ei jaksanu mennä, sisällä ei jaksanu olla, ruoka ei maistunu :D
Pukki meillä harvemmin kävi, mut lähisuvun kanssa kyllä jouluaattona oltiin. Kaikki tuli aina meille.
Muistan joskus pienenpienenä pilttinä istuin isin sylissä ja ko pukki tuli, mietin saiskohan se joulupukki partakonetta lahjaksi :D
Lisäksi olen kiskonu pukkia parrasta ja huutanu ettei se ole aito, noh, se parta ei hievahtanukkaan pukin leualta ja pikkuhyytis oli sormi suussa :snotty:
Ja taas meni yö hiippaillen, uusilla leluilla leikkien ja yleensä vielä veljen kanssa leikittiin yhessä, ko äitee ja isä luuli meän olevan jo nukkumassa. :xmas:

Ruoat muistan kans hyvin, muistan äitin touhottamisen, muistan varmaan jokasen sormille näppäsynki ko menin käpälöimään torttuja tms :D

No mie en ite kunnolla muista mut olen kuullut eräänkin kerran miten eräänä jouluna kävi. Minun sisko oli aamupäivästä rikkonut leipälapion, varmaan vahingossa, mut sit oli sovittu että pukille ei asiasta puhuta. No illalla tuli sit pukki ja meikä kailottaa heti pukin nähtyään et "XXX rikko leipälapion". Oli muuten ainoa kerta ku meillä edes kävi pukki, yleensä lahjat pukki jätti eteiseen tahi kuusen alle. Sit sen samaisen pukin kanssa tanssittiin kuusen ympärillä.

Paljon mukavia muistoja. Aattoaamun kuusen koristelu, pukin pitkä odotus lastenohjelmia telkkarista katsoen, leikit ja pelit pitkälle yöhön, ja kun yölläkin sai syödä...

joo...köyhiä oli joulut, ruokaa kyllä oli, kinkut sun muut, koska ne oli isälle tärkeitä, joulukuusikin oli, kun se oli äidille tärkeä...lahjoista niin väli ollut, sukulaisilta aina jotain saatiin, mutta usein tylsiä kerrastoja, kangasnenäliinoja, saippuaa ja muuta tarpeellista. :|
Mutta oi onnea, kun kerran pelastusarmeijasta tuli paketti jossa oli myös kaksi palloa, minä sain sen oranssin! Ja autuus oli kun yhtenä jouluna sain kummitädiltä ihan oman nuken, ison ja hienon, olin myös toivonut nukenvaunuja, ja sain sellaiset kokonaan muoviset siniset kaikkein halvimmat mahdolliset nuken rattaat (Pelastusarmeijasta ehkä?) , mutta kovasti ylpeänä työntelin sitä kallista nukkea niissä halpis rattaissa, olin onnesta soikeana :)