Kertokaas kauanko on kestänyt mielialanvaihtelut synnytyksen jälkeen? Mä alan olla kypsä itseeni :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Siis ihan rehellisesti sanottuna: Jos mä olisin mun mieheni, niin alkaisin harkita avioeroa tai ainakin haaveilisin paremmasta vaimosta :headwall: .

Mä stressaan ja murehdin kaikkea ja poden hirmuisen huonoa omaatuntoa milloin mistäkin. Esimerkkinä nyt vaikkapa tuo imetys tai se että vauvan hengitys rohisee. Soimaan itseäni myös siitä että olen koko ajan pahalla tuulella, en anna esikoiselle aikaani, otetaan pojan kanssa yhteen joka päivä ja kiukuttelen sen minkä kerkeän miehelleni.

Tänään mies kävi kaupassa ja mä tein sillä välin ruokaa. Keitin perunoita jotka meni ihan sössöksi. Mies tuli kotiin ja harmittelin hänelle miten huonolaatuisia perunat olivat. Mies vastasi että mä olen keittänyt ne liian kovalla lämmöllä. Siitäkös mä sitten kilahdin.

Huusin ja itkin miehelle ja lopulta häivyin keittiöstä vallan. Mies yritti lepytellä mua ja sovintoa tehdä, mutta mä vaan mänttäsin miehelle takaisin. Lopulta mieskin hermostui ja nyt ei puhuta toisillemme ja ollaan eri huoneissa.

Okei, puolustuksekseni kerron, että mä olen MONTA kertaa sanonut miehelleni että niin kauan kuin minä miltei yksinäni teen ruoan ja hoidan kodin, niin hän pitää tyytyväisenä turpansa kiinni eikä ainakaan ääneen päästä poikkipuolista sanaa. Ja mä olen kuitenkin ehkä noin tuhat kertaa keittänyt perunoita niin ettei ne oo mennyt mössöksi.

Niin ja sitten vielä poitsun kanssa syötiin ja poika kysyi mistä riideltiin miehen kanssa. Ja ruokapöydässä poika sanoi mulle että "tää on äiti tosi hyvää ruokaa" ja siitä mä sitten aloin itkeä taas. Tätä kirjoittaessanikin pillitän.

Mitä hemmettiä :o :headwall: :headwall:

No nyt on alkanu elämä tasaantua kun on elämä palannut "raiteilleen" (=päivärutiinit), mä taas töissä ja yöunet vain yhdellä katkolla yössä =) Ja poika on nyt 1 v. ja pari viikkoa.

Niin ja mä oon käynyt psykologin kaa juttelees kun oli ilmeisesti jonkin asteista synnytyksen jälkeistä masennusta. Mutta just tuo sun juttus kuulosti tutulta. Mainitsehan asiasta neuvolassa!

Heh.. Minä olen molempien synnytysten jälkeen ollut täysin kykenemätön saamaan kunnollista ruokaa aikaiseksi, vaikka koulutuksenkin puolesta sen pitäisi sujua kuin tanssi vain! Ja vedenkin saatoin jättää kiehumaan, kun menin suihkuun tai ulos.. Että ei tuo vielä kauhean pahalta kuulosta! Joten otahan rauhallisesti, aikaa menee, mutta kyllä se siitä! Ja saahan aina tehtyä muusia!
:hug:

ei oikein ole vieläkään helpottanut ja tyttö täytti juuri 10kk. ehkä jo vähän pystyn hillitsemään itseäni pahimmilta itkuraivareilta, mutta tänään sellainen tuli viimeeksi, ja juuri ruuanlaitossa!! onneksi on ymmärtäväinen mies, vaikka välillä silläkin hermo palaa kanssani. onneksi meitä on muiakin eikä siis olla yksin tämän ongelman kanssa!!

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Ei hitto :o . Mä kun ajattelin että nyt jo olis pitänyt tasaantua...poitsu reilu kolmiviikkoinen :whistle:

:laugh: :laugh: :laugh: Tsemmppiä hyvä rouva, aika parantaa haavat mut ei ihan nyt heti 3 vkoa synnytyksestä! :flower: :D Tosin se oli kyl pahinta silloin ekan kuukauden tai kaksi mullakin, kyl se varmaan JONKIN VERRAN koht helpottaa.

Mulla on tuo touhu alkanut aina heti plussatestin tehtyäni, synnytystä kohti pahenee viikko viikolta. Ja synnytyksen jälkeen..noh, tuo esikoinen on nyt 11,5kk ja itse olen nyt sitten rv8 eli jatkunee vielä semmosen pari vuotta! Osaankohan mä enää edes olla normaali, sit joskus vuonna 2011? :)

Kun mulla oli tuo raskausaika huomattavasti seesteisempää kuin esikoisesta. Niin mä sitten menin tyhmänä kuvittelemaan että sama jatkuu synnytyksen jälkeen.

Ja nyt kaipaan omaa itseäni takaisin ja pelkään millainen monsteri musta on tullut :ashamed: . Hirveintä on etten pysty yhtään kontrolloimaan itseäni. Siis en yhtään :headwall: .

Eilen sentään pystyin sen verran hillitsemään itseäni etten käynyt mieheen käsiksi, sillä mieli totisesti teki. Ja syynä se että mies vähätteli koiran haukkumista (johon mä siis TÄYSIN kypsänä). Hemmetinmoiset raivarit sain kuitenkin siitäkin :ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Ei hitto :o . Mä kun ajattelin että nyt jo olis pitänyt tasaantua...poitsu reilu kolmiviikkoinen :whistle:

:laugh: :laugh: :laugh: Tsemmppiä hyvä rouva, aika parantaa haavat mut ei ihan nyt heti 3 vkoa synnytyksestä! :flower: :D Tosin se oli kyl pahinta silloin ekan kuukauden tai kaksi mullakin, kyl se varmaan JONKIN VERRAN koht helpottaa.

Jaa että minäkö malttamaton :D .

Mutta on tääkin oravanpyörä...mä saan törkeitä raivareita, soimaan itseäni miten huono äiti ja vaimo olen, saan törkeitä raivareita, soimaan itseäni, raivarit, soimaus.... VOI PERSE |O |O

Mutta on tääkin oravanpyörä...mä saan törkeitä raivareita, soimaan itseäni miten huono äiti ja vaimo olen, saan törkeitä raivareita, soimaan itseäni, raivarit, soimaus.... VOI PERSE |O |O

Kuules toi kuulostaa NIIIIIIIN tutulta... Koitahan jaksaa, ilman hormoneita sulla ei ois sitä pikku kääröä siinä kuitenkaan ;)

Meillä oli tosi monta sellasta tappelua että mentiin koirien kaa eri suuntiin lenkille rauhottuun kun tuli aina tappelu ulos mennessä Meil on siis 2 koiraa. Muistelin just eilen että HUH HUH mistähän nekin aina tuli ne puuskat :ashamed:

Kun mulla oli tuo raskausaika huomattavasti seesteisempää kuin esikoisesta. Niin mä sitten menin tyhmänä kuvittelemaan että sama jatkuu synnytyksen jälkeen.

Ja nyt kaipaan omaa itseäni takaisin ja pelkään millainen monsteri musta on tullut :ashamed: . Hirveintä on etten pysty yhtään kontrolloimaan itseäni. Siis en yhtään :headwall: .

Eilen sentään pystyin sen verran hillitsemään itseäni etten käynyt mieheen käsiksi, sillä mieli totisesti teki. Ja syynä se että mies vähätteli koiran haukkumista (johon mä siis TÄYSIN kypsänä). Hemmetinmoiset raivarit sain kuitenkin siitäkin :ashamed: :ashamed:

voiskohan sulla olla synnytyksen jälkeistä masennusta? Mulla oli molemmista ja kaikki samat merkit kun sulla...

No nyt on alkanu elämä tasaantua kun on elämä palannut "raiteilleen" (=päivärutiinit), mä taas töissä ja yöunet vain yhdellä katkolla yössä =) Ja poika on nyt 1 v. ja pari viikkoa.

Niin ja mä oon käynyt psykologin kaa juttelees kun oli ilmeisesti jonkin asteista synnytyksen jälkeistä masennusta. Mutta just tuo sun juttus kuulosti tutulta. Mainitsehan asiasta neuvolassa!

mutta jos ne alkaa siel neuvolassa liikaa tarkaileen ja käskee sossut kotiin tarkkailemaan, ettei äiti tee mitn väärää..

mut voimia ap. niiiiiiiiiiiin tuttua myös mulla tuollainen käytyös. jospa se tästä..

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:

voiskohan sulla olla synnytyksen jälkeistä masennusta? Mulla oli molemmista ja kaikki samat merkit kun sulla...

No ihan rehellisesti sanottuna siksi lähdinkin kyselemään kun niin hysteerisesti masennusta pelkään. Esikoisen syntymä käynnisti mulla vakavan masennuksen ja siitä parannuttuani olen kovasti pelokkaana itseäni kuulostellut jotta ei uusiutuisi. Arvostan totisesti jokaista tervettä päivää ja siksi haluaisin reagoida mahdollisimman nopeasti jos masennus uusiutuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mutta jos ne alkaa siel neuvolassa liikaa tarkaileen ja käskee sossut kotiin tarkkailemaan, ettei äiti tee mitn väärää..

mut voimia ap. niiiiiiiiiiiin tuttua myös mulla tuollainen käytyös. jospa se tästä..

HÖPÖHÖPÖ siis tuo on ihan ihme pelottelua että sossut tulee ja vie lapset jos äiti kysyy apua. En tiedä ainakaan YHTÄÄN tollasta tapausta in real life joissa olis kärsitty vain tavallisesta masennuksesta ilman jotain päihderiippuvuuksia tms. että ois sossun tädit tullu viemään lapset. Onhan niillä lapsilla ISÄKIN :kieh:

Että minuu korpee nuo turhan pelottelijat ja sit on äidit kotona masentuneina ja päätyvät oikeesti vaaralliseen masennustilaan!!!!

HÖPÖHÖPÖ siis tuo on ihan ihme pelottelua että sossut tulee ja vie lapset jos äiti kysyy apua. En tiedä ainakaan YHTÄÄN tollasta tapausta in real life joissa olis kärsitty vain tavallisesta masennuksesta ilman jotain päihderiippuvuuksia tms. että ois sossun tädit tullu viemään lapset. Onhan niillä lapsilla ISÄKIN :kieh:

Että minuu korpee nuo turhan pelottelijat ja sit on äidit kotona masentuneina ja päätyvät oikeesti vaaralliseen masennustilaan!!!!

peesi hoitoonvaan vastaukselle !!

en yhtään pahalla tarkoittanut tuota, mutta mä itse oikeesti vaan pelkään tuota. en voi sietää olla tarkkailun alaisena. jotenkin olis aivan kauheen ahdistavaa. en voi mitäään, että mietin tuota asiaa aivan liikaa. anteeksi!

Yhteistyössä