kertokaas kierukasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nelli

Jäsen
29.03.2004
160
0
16
sellainen asia että pitääkö se itse käydä ostamassa apteekista ja mennä sitten TK:hon se laitattamaan??

mä kävin tänään sopimassa laitto-ajan eikä mulle mitään sanottu itse apteekista hakemisesta, juttelin kaverin kanssa ja hän kertoi että hänen piti hakea kierukka itse apteekista

:headwall: :headwall:

enhän mä älynnyt tollasta kysyä eikä se hoitsukaan mitään sanonut...

soittoaika hoitsulle tältä päivältä ohi siksi täältä kyselen =) =)

Yksityisellä yleensä jemmassa aina noita kierukoita ja sitten lääkäri kirjoittaa reseptin jolla tilalle voit viedä kierukan sinne.Terveyskeskuksesta varmaan riippuu onko siellä kierukoita,kuparisia ehkä,mutta minulle ainakin tk lääkäri sanoi että hormonikierukalle täytyy erikoislääkärin kirjoittaa resepti.

Ekaa laittaessani hankin itse sen etukäteen.

Toisen kanssa tk:n lääkäri sanoi että suurimmassa osassa terveyskeskuksia (ja ehkäisyneuvoloita joissa ne yleensä laitetaan) on niitä jemmassa ja mm. Espoossa olisi saanut sellainen 'velaksi' eli jos ei muista itse tuoda mukana voi tk laittaa sellaisen heidän varastoistaa ja sinä tuot vastaavan tilalle kun ehdit/muistat. Jos sitä ei 'palauta' he varmaan laskuttavat sinua siitä.

Vaihdatin Jorvissa kierukkani kuparista hormoniin ja se tehtiin pvkirurgisella ja hoidon hintaan (72eur) kuului myös kierukka.

joutuu ilmeisesti soittaa huomenna sille hoitsulle ja kysyä... en mä siltä mitään mainintaa reseptistäkään saanut, sen kertoi että hormoonikierukka maksaa 113e

olishan tuo voinut tietty mainita asiasta jos se tarvii ite hakea kun tiesi vallanmainiosti että eka kierukka on tulossa....

:whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 15:51 nelli kirjoitti:
joutuu ilmeisesti soittaa huomenna sille hoitsulle ja kysyä... en mä siltä mitään mainintaa reseptistäkään saanut, sen kertoi että hormoonikierukka maksaa 113e

olishan tuo voinut tietty mainita asiasta jos se tarvii ite hakea kun tiesi vallanmainiosti että eka kierukka on tulossa....

:whistle:

just just arvatkaa vaan onko nro kokoajan varattuna... soittoaikaa enää vartti...

osaiskohan ajanvaraus auttaa tälläsessä asiassa??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2007 klo 10:34 vieras kirjoitti:
mä jouduin ostamaan kierukan ku menen yksityiselle,mut jos olisin menny terveyskeskuksen kautta niin eka laittasivat kierukan ja sit vasta kävisin hakemassa reseptillä uuden tilalle...

no mä sit vaan meen sinne ilman apteekki-reissua kun ei se hoitsu mitään sanonut!! ei kai ne vielä asiakkailta ajatustenluku-taitoa vaadi

:whistle: :whistle:

Moikka,

Porvoossa sai ehkäsyneuvolassa sen ilmaiseksi. Siis laitto, itse kierukka ja muut palvelut (jälkitarkastus, papa etc)! Eli kannattaa varmaan vielä tarkistaa. Ihme että tämä käytäntö näyttä eroavan suuresti eri kunnissa...Lulisi että kaikilla olisi samat edut? Yksityinen puoli tietty asia erikseen, mutta jos käy julkisella puolella.

Minä laitatin neuvolassa käydessäni lääkärillä joka teki kaikki tarvittavat papa kokeet ja ilmaiseksi. Kun kierukka oli laitettu sain reseptin ja kävin maksamassa kierukan apteekkiin. Hormonikierukka maksaa 157?, mutta jos sen saa esim. runsaiden kuukautisten hoitoon niin hintaa jäi 91?.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 16:43 vieras kirjoitti:
Hormooni kierukan normaali hinta on kyllä n. 157 ?. Siitä saa kelankorvauksen, jos lääkäri kirjoittaa reseptiin, että sairauden hoitoon.

ai mulle se hoitsu sano että 113e ja kirjotti sen vielä tohon kierukka-esitteeseenkin...

hassua tosiaan miten noi käytännöt tuntuu vaihtelevan eri paikkakunnilla...

Uusimmat

Yhteistyössä