Kertokaas mitä positiivista on asua rovaniemellä?

Ei huoleta. Meidän lapset on yliopiston harjoittelukoulussa. Sitä koulua ei koske mitkään säästöhommelit, koska valtio rahoittaa sen toimintaa. Ja mä uskon, että tuohon puututaan, pakkohan se on. Ei sitä voi sulloa lapsia mihin sattuu ja läjäpäin, kun siitä on huonoja seuraamuksia. TK ei ole toiminut koskaan, joten asia ei enää ole uusi, eikä yllätä mitenkään.

Täälä on paljon positiivista. Luonto on mahtava ja lähellä. Vuodenajat on vielä olemassa ja talvi täälä on oikea talvi. Yliopisto- ja turistikaupunkina täälä on väriä ja elämää. Liikuntaharrastuksiin mahdollisuus on aivan loistava. Kuin monessa kaupungissa on hyvä laskettelukeskus kaupungin laidalla? Rovaniemi on turvallinen, pieni, mutta iso. Ihmiset täälä on leppoisia ja mukavia.

Tykkään, Pois en muuta. Ja asuminen on suht edullista täälä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
comico ja onnela :D

Comico ja irkku baari on kyllä ihan yes mut onnelassa en ole käynyt :/

sit se rokkibaari on mahtava ja mikä hitto se oli jossa aivan mahtava jukeboxi alakerrassa?
onkait siel rollossa kyl varmaan muutaki mut tämä olikin turistin näkökulma :D simerockissa nähdään :D

nih: juuri ku mä kiinnostuin susta =) dämn, mut arvasin!
 
Ite olen ennen asunut rovaniemellä ja pakko sanoa että kyllä täällä vois tehdä huomattavia parannuksia suuntaan jos toiseenkin. Kulkuyhteydet on perseestä, terveyskeskus toiminta on perseestä, mutta siitä huolimatta haluan joku päivä takasin sinne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ite olen ennen asunut rovaniemellä ja pakko sanoa että kyllä täällä vois tehdä huomattavia parannuksia suuntaan jos toiseenkin. Kulkuyhteydet on perseestä, terveyskeskus toiminta on perseestä, mutta siitä huolimatta haluan joku päivä takasin sinne.

Juu täälä on PAKKO olla auto. Julkiset ei oikein kulje.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rovaniemeläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
ja huolettaako tulevaisuus uusine terveyskeskuksineen ja koulumenojen pienentäminen?


Uusine terveyskeskuksineen ??

Keskustan terveyskeskukseen menee koko ajan älyttömästi rahaa remontoimiseen niinpä ne on keksinyt että rakennettaisiin uusi iso terveyskeskus jossa kaikki rovaniemeläiset kävisivät. tämä on vasta suunnittelu asteella mutta eiköhän se toteudu, niin siinä aina käy.
koulumenoja supistetaan miljoonia ja samaan aikaan valion rantaan ollaan rakentamassa maailman kuulua kylpylä hotellia, ounasvaaralle mökkikylää...jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja rovaniemeläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
ja huolettaako tulevaisuus uusine terveyskeskuksineen ja koulumenojen pienentäminen?


Uusine terveyskeskuksineen ??

Keskustan terveyskeskukseen menee koko ajan älyttömästi rahaa remontoimiseen niinpä ne on keksinyt että rakennettaisiin uusi iso terveyskeskus jossa kaikki rovaniemeläiset kävisivät. tämä on vasta suunnittelu asteella mutta eiköhän se toteudu, niin siinä aina käy.
koulumenoja supistetaan miljoonia ja samaan aikaan valion rantaan ollaan rakentamassa maailman kuulua kylpylä hotellia, ounasvaaralle mökkikylää...jne.


Ite huomannu kans että rovaniemellä tinkitään elämän perustarpeista, jotta saadaan turisteille hyvät oltavat.Sitten ihmetellään kuin kaikki muuttaa pois.
 
Tänne rakennetaan nyt paljon. Tuli uusi kauppakeskuskin, eli kyllä tämä porukkaa vetää. Ja monella mun ystävällä, jotka on tältä pois muuttaneet, on aina tänne haiku ja ikävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja rovaniemeläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
ja huolettaako tulevaisuus uusine terveyskeskuksineen ja koulumenojen pienentäminen?


Uusine terveyskeskuksineen ??

Keskustan terveyskeskukseen menee koko ajan älyttömästi rahaa remontoimiseen niinpä ne on keksinyt että rakennettaisiin uusi iso terveyskeskus jossa kaikki rovaniemeläiset kävisivät. tämä on vasta suunnittelu asteella mutta eiköhän se toteudu, niin siinä aina käy.
koulumenoja supistetaan miljoonia ja samaan aikaan valion rantaan ollaan rakentamassa maailman kuulua kylpylä hotellia, ounasvaaralle mökkikylää...jne.


Siis sehän on tedellakin vasta AJATUKSEN tasolla, että nykyinen tk maan tasalle, tilalle ökykerrostaloja ja terv.keskus keskussairaalan yhteyteen. En mä näe siinä niin kamalaa uhkaa, voishan se toimiakin, jos keskitettäs palveluja yhteen paikkaan.

Koulumenoja supistetaan kaikkialla, ei vain täällä. Päätöksiä ei myöskään ole tehty valion rannasta eikä ounasvaarasta. Kukaan ei varmaan uskalla lopullista päätöstä tehdäkään, ku haukut saa niskaan kuitenkin, on sitä asiaa niin kauna vatvottu.

En todellakaan näe näitä uhkina millään lailla.
 
Se Valionrannan kylpyläsuunnitelma on aika typerä. Miksi sitä ei jätetä kaupunkilaisten käyttöön? Tulis hieno leikkipuisto, ois hiihtolatu ympärillä talvella. Semmonen koko perheen toiminnalllinen olohuone, jossa touhuilla. Joki virtaa vieressä ja tarjoaa lisää akvititeettia ja estetiikkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
comico ja onnela :D

Comico ja irkku baari on kyllä ihan yes mut onnelassa en ole käynyt :/

sit se rokkibaari on mahtava ja mikä hitto se oli jossa aivan mahtava jukeboxi alakerrassa?
onkait siel rollossa kyl varmaan muutaki mut tämä olikin turistin näkökulma :D simerockissa nähdään :D

nih: juuri ku mä kiinnostuin susta =) dämn, mut arvasin!

Arvasit mitä?!
 
Tää kysymys riippuu ihan hirveesti siitä että asuiko rovaseudulla ennen kuntaliitosta ja jos asui niin kumman kunnan puolella. Vanhan maalaiskunnan puolella tk toimii ja hammaslääkäriinkin pääsee parissa viikossa kun taas kaupungin puolella tk ei toimi ja hammaslääkäriin saa jonottaa kuukausia. Tuo uuden tk:n rakentaminen ei ole yhtään hassumpi ajatus sillä nykyinen on todella huonossa kunnossa eikä vastaa nykyajan vaatimuksia.

Niitä mökkikyliä ja hotelleja ei kyllä kaupunki rakenna eikä käytä niihin rahaa kuin kaavoituksen osalta ja siihen menee kyllä ihan sama raha kaavoitettiinpa mitä hyvänsä.

Mutta mun mielestä Oukku on kyllä loistava syy asua rollossa!
 

Yhteistyössä